windows xp boot via (trådløst?) netværk
Fra : Jack

Dato : 22-02-06 22:46

Hej

Jeg har en laptop hvor der hverken er diskette drev eller CD-rom drev.

Jeg mener dog at have læst at det kan lade sig gøre at installere windows
via netværk?

Hvordan gør man det? Hvor finder man en vejledning?

Tak på forhånd

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 22-02-06 23:03

"Jack" <jack@nospammers.please> wrote:

>Jeg har en laptop hvor der hverken er diskette drev eller CD-rom drev.
>
>Jeg mener dog at have læst at det kan lade sig gøre at installere windows
>via netværk?

Vist er det muligt, men ikke helt enkelt.

Mon ikke det er lettere at låne/købe et USB optisk drev og installere XP
derfra...

<mlr>

Fra : Jack

Dato : 22-02-06 23:20

> Mon ikke det er lettere at låne/købe et USB optisk drev og installere XP
> derfra...

Jeg har en USB harddisk, men jeg kan ikke finde ud af at lave en USB DOS
boot
disk så jeg kan starte installationen af windows fra min USB hard disk.

Fra : Flemming Joensson (8~

Dato : 23-02-06 00:39

"Jack" <jack@nospammers.please> wrote in

> Jeg har en USB harddisk, men jeg kan ikke finde ud af at lave en USB DOS
> boot
> disk så jeg kan starte installationen af windows fra min USB hard disk.

En af de første 4 fra google ved søgning efter usb +boot:
http://www.weethet.nl/english/hardware_bootfromusbstick.php

Har selv brugt Bart's boot images til mange ting, de plejer at være ret
suveræne.

/flemming

--
Skift .invalid ud med .org i min mailadresse for at sende mig en mail.

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 22-02-06 23:33

Jack <jack@nospammers.please> skrev

: Hej
:
[...]

Med en RIS server. Google er din ven.

Fra : Thomas Schreiber

Dato : 05-03-06 10:42

"Jack" <jack@nospammers.please> wrote in message
> Hej
>
> Jeg har en laptop hvor der hverken er diskette drev eller CD-rom drev.

Hvis du bor i eller vil køre til Århus er du velkommen til at komme forbi
mig og låne mit USB CD-rom drev til at boote fra. Min X31 har heller ikke
nogle drev udover HD

--
Venligst,
Thomas Schreiber