Mystik med rullehjulet i Opera
Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 22-02-06 21:16

Hej alle

På denne her side:

   http://www.computerworld.dk/art/32798

virker mit rullehjul kun hvis jeg peger på rullebjælken. Jeg har
været ude for det samme ved flere andre sider. Er det mit system
der er kuk i, eller kan andre opleve det samme?

Ind imellem kan jeg godt rulle når jeg peger på teksten, men det
holder hurtigt op med at virke.

--
Bertel

Fra : Benny Nissen

Dato : 22-02-06 21:28

Bertel Lund Hansen wrote:
> [...]
> været ude for det samme ved flere andre sider. Er det mit system
> der er kuk i, eller kan andre opleve det samme?

Man fristes til at sige: Få dig en ordentlig browser

Min Firefox har ingen problemer med at scrolle med musehjulet på
ovennævnte og andre sider.

--
Benny Nissen

Fra : Christian Bohr-Halli~

Dato : 23-02-06 00:48

Benny Nissen <news@bennynissen.dk> posting:

http://www.FirefoxMyths.com ?

--
What is life, except excuse for death,

http://my.opera.com/desktopteam/blog/show.dml/142990

Fra : Lars Jørgensen

Dato : 22-02-06 22:26

Bertel Lund Hansen wrote:

> [...]
> rullehjul kun hvis jeg peger på rullebjælken. Jeg har været ude for det
> samme ved flere andre sider. Er det mit system der er kuk i, eller kan

Nej jeg her ikke oplevet problemet. Hverken med Opera 8.52 eller
tidligere/senere versioner.

> Ind imellem kan jeg godt rulle når jeg peger på teksten, men det holder
> hurtigt op med at virke.

Mon ikke det kunne skyldes en fejl i driveren til musen?

--
Mvh. Lars

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 22-02-06 22:53

Lars Jørgensen skrev:

> Mon ikke det kunne skyldes en fejl i driveren til musen?

Det er en standardmus med XP's helt egen styring.

--
Bertel

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 22-02-06 23:00

Bertel Lund Hansen skrev:

>virker mit rullehjul kun hvis jeg peger på rullebjælken.

Ingen problemer her (i en nyinstalleret opera)

--
Ivan V. Klattrup
http://www.klattrup.dk

Fra : Christian Bohr-Halli~

Dato : 23-02-06 00:34

"Ivan V. Klattrup" <ivan.klattrup@gmail.com> posting:

>Gad vide hvornår Opera dropper sin kujonagtige opførsel.

Du tænker vel på, Opera per standard er sat til at angive, at den er
IE (reelt set er det ikke fuldendt, idet "Opera" faktisk indgår i
user-agent-strengen).

Jeg tror, Opera 9 kommer til at have sig selv som standard. Årsag
til den tro: Webstedsspecifikke indstillinger bliver indført i Opera
9 (http://www.itu.dk/~chr/temp/oss.png). Med disse bliver det muligt
at have forskellig browser-id på tværs af websteder, og brugerne får
(sandsynligvis) per standard en del forudindstillet websteder.

Fra : Christian Bohr-Halli~

Dato : 23-02-06 00:32

Bertel Lund Hansen <nospamfilius@lundhansen.dk> posting:

>    http://www.computerworld.dk/art/32798
>virker mit rullehjul kun hvis jeg peger på rullebjælken. Jeg har

Mindes ikke, jeg har været udsat for det tidligere i nogen
Opera-version.
Har netop tjekket omtalte side i version 9 tech preview 2, og ej
heller der var der noget at bemærke.

Standardmus og Win XP's egen driver.

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 23-02-06 01:14

Christian Bohr-Halling skrev:

> Standardmus og Win XP's egen driver.

Det er nok bare mit system. Det er et præonstalleret XP Home hvor
jeg har slagtet en hel del skrammel. Det er formodentlig det der
er galt.

--
Bertel