Ny killing - og fruen i huset er gravid
Fra : Eliasen

Dato : 22-02-06 13:55

Vi har netop installeret en lille Maine Coon-skønhed i hjemmet. Han har på
få dage overtaget samtlige afkroge af huset og befinder sig tilsyneladende
ganske fint i vort selskab.

Nu er det sådan, at fruen i huset skal barsle om et par uger og O'Malley har
simpelthen kastet sin kærlighed på den store mave. Det er et yndet sovested,
der ikke kan konkurreres med blandt husets øvrige beboere. Har Googlet lidt
på fænomenet, men kan ikke finde noget konkret.

Er der nogen der ved om det er en normal opførsel i forbindelse med
menneskegraviditet eller er det simpelthen fordi "mor er den bedste i
verden"?

PS! Vi er naturligvis opmærksomme på, at den vordende mor ikke skal i
nærheden af kattebakken.

--
Eliasen

Fra : Joan van der Wehle-J~

Dato : 22-02-06 15:39

"Eliasen" <kyskoen@stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Er der nogen der ved om det er en normal opførsel i forbindelse med
> menneskegraviditet eller er det simpelthen fordi "mor er den bedste i

Ved ikke om det er normalt men 2 af vores katte var også vilde med at
ligge op af min store vom - da jeg var gravid *S*
Tror de kan mærke/høre baby derinde. Babys hjerteslag er jo en del hurtigere
end vores, sikkert nogenlunde a la missernes - så tror det er det der
tiltrækker *S*
Her efter at jeg har født, ja så er maven altså ikke interresant længere

I øvrigt så tillykke med jeres MCO og kommende baby *S*

Joan
www.haarbolden.dk

Fra : Benedikte Brisson

Dato : 23-02-06 17:07

> [...]
> sovested, der ikke kan konkurreres med blandt husets øvrige beboere. Har
> Googlet lidt på fænomenet, men kan ikke finde noget konkret.

Tænk, jeg oplevede altså det stik modsatte. Jeg elsker at ligge på ryggen,
når jeg sover - og Miffi, vores daværende kat, elskede at ligge på min mave
det meste af natten. Men da jeg blev så gravid, at maven sparkede, var det
ikke sjovt mere. Nogle uger efter var det ikke engang rart for mig at ligge
på ryggen og sove - sådan i flodhestestadiet
Miffi fandt så ud af, at hvis hun lagde sig oppe i håret på mig, så vi kunne
dele hovedpude, var det næsten lige så godt.
Men min oplevelse er generelt, at katte ynder at lægge sig op ad deres
mennesker, der hvor der er den stærkeste hjertelyd.

Venlig hilsen Dikte