Sikkerhed vedr. certifikater i Firefox
Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 22-02-06 12:16

Jeg har langt om længe overgivet mig og beskyttet min digitale
signatur med en adgangskode i Firefox.

Beskyttelsen af signaturen fungerer også fint, men jeg synes det er
noget bøvlet at jeg nu også skal angive hovedadgangskoden når jeg
skal benytte en gemt adgangskode på et "normalt" website.

Er der nogen der ved om det er - eller bliver - muligt at lægge en
beskyttelse ind på signaturen uden at beskytte alle andre
adgangskoder?

Selv om man måtte ønske at beskytte alle adgangskoder (som
tilsyneladende er den eneste mulighed nu), ville det være rart at
kunne vente med at låse den digitale signatur op til man får brug
for den. Min startside er en webmail-side hvor adgangsoplysningerne
skla bruges - så i praksis har jeg altid åbnet for adgangen så
snart jeg har åbnet browseren.

Beskyttelsen virker hvis en person benytter min computer efter jeg
er logget ind, men før jeg har åbnet browseren. Er der så nogen
reel gevinst hvis man sørger for at lukke eller låse computeren når
man går fra den?

Hvordan fungerer beskyttelsen i andre browsere?

--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 22-02-06 20:44

Se http://www.computerworld.dk/art/32798

> [...]
> er logget ind, men før jeg har åbnet browseren. Er der så nogen
> reel gevinst hvis man sørger for at lukke eller låse computeren når

Nej.

-A
--
http://www.hojmark.org/

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 22-02-06 22:56

Asbjorn Hojmark skrev:

> Se http://www.computerworld.dk/art/32798

Den artikel har jeg læst (det var bl.a. den der fik mig til at
aktivere adgangskoden). Men så vidt jeg kan se vil TDC's komponent
bare være en automatiseret måde at aktivere adgangskodebeskyttelsen
på - så den eneste forskel er om man skal ind i opsætningen og
ændre noget.

--
Jens Gyldenkærne Clausen