Gemme videoclip fra tvavisen på DR1?
Fra : Ukendt

Dato : 22-02-06 09:57

Håber dette er den rette gruppe. (Har før set lignende emner i gruppen).
Men, jeg kan ikke finde ud af det

Vil gerne gemme et streaming video clip fra TVAvisen på DR1.
Har forsøgt med ASFRecord, Hi-Net Recorder og SDP.
Alle kræver tilsyneladende, at man indsætter den fulde URL til clippet.
Dette er lidt vanskeligt, idet der tilsyneladende anvendes noget
Javascript.

Tilsidst har jeg forsøgt med demo versionen af VM Recorder, som jeg godt
kan få til at optage. Men billedkvaliteten er ikke helt på toppen, og der
er også lidt tidsforskydning på billede og lyd.
(Kører XP Home SP2).

Nogen, der har et godt råd og vejledning?

Med venlig hilsen,
Kjeld

Fra : Edmund

Dato : 26-02-06 08:34

Kjeld Nielsen kjeldn (snabela) ddf (punktum) dk wrote:
> [...]
> Alle kræver tilsyneladende, at man indsætter den fulde URL til
> clippet. Dette er lidt vanskeligt, idet der tilsyneladende anvendes

Højreklik i billedet i stedet for, og vælg egenskaber

f.eks
http://www.dr.dk/extention/playWindowsMedianyheder.aframe?id=199207&ListType=nyheder&trace=off

--
Mvh Edmund

Fra : Ukendt

Dato : 26-02-06 21:54

Den 26/02-2006 klokken 08:34, skrev
"Edmund" <nospam@surfpost.dk>
i <440159f8$0$2092$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk>:

> Højreklik i billedet i stedet for, og vælg egenskaber

> f.eks
> http://www.dr.dk/extention/playWindowsMedianyheder.aframe?id=199207&ListType=nyheder&trace=off

Tak for tip'et.
Har nu prøvet at indsætte linket i de ovennævnte programmer, men kan ikke
rigtigt få startet noget capture med noget af programmerne.

Hvilket program bruger du?

Med venlig hilsen,
Kjeld

Fra : Edmund

Dato : 02-03-06 16:14

> [...]

> Har nu prøvet at indsætte linket i de ovennævnte programmer, men kan
> ikke rigtigt få startet noget capture med noget af programmerne.

Det er meget længe siden jeg prøvede ASFRecorder.
Troede bare lige at det var det link du skulle bruge.

Prøv lige at se om de ikke ligger som Podcast

--
Mvh Edmund