Firefox og banken
Fra : Marberg

Dato : 21-02-06 20:12

Har netop hentet den den nye version 1.5.0.1 og med det resultat at jeg
ikke mere kan logge mig ind på min bank Amagerbanken.
Kan sagtens komme på siden men ikke mere logge ind. Der har aldrig før
været problemerm men nu den kan ikke finde certifikatet, før havde jeg
også en stock ticker men den er også væk.
Hvad gør en klog??

Hilsen
Marberg

Prøvede så IE og der var ikke problemer

Fra : Claus Jacobsen

Dato : 21-02-06 20:55

Marberg skrev:

> [...]
> været problemerm men nu den kan ikke finde certifikatet, før havde
> jeg også en stock ticker men den er også væk. Hvad gør en klog??

ja der er sket en del ændringer i 1.5.0.1 så det er slet ikke
utænkeligt. Der er også en hel del extensions som ikke virker, så der
er lavet temmelig meget arbejde. Det er som regel noget med håndtering
af java/javascript og sikkerhedsbeviser.

Jeg har haft en del probs med sydbank's hjemmeside, og er nødsaget til
at bruge IE når jeg skal i "banken".

Claus

Fra : Marberg

Dato : 22-02-06 19:21

Claus Jacobsen skrev:

> Jeg har haft en del probs med sydbank's hjemmeside, og er nødsaget til
> at bruge IE når jeg skal i "banken".

Ja vi er jo i samme båd, og der er tilsyneladende ingen der har en
løsning!!

Marberg

Fra : Niels Dybdahl

Dato : 22-02-06 09:13

> [...]
> været problemerm men nu den kan ikke finde certifikatet, før havde jeg
> også en stock ticker men den er også væk.

Popup-blokkeren i 1.5 blokerer væsentligt mere end tidligere. Se efter om
der er et ikon nederst til højre som indikerer at noget er blokeret og giv
evt tilladelse til popups fra banken.

Niels Dybdahl

Fra : Marberg

Dato : 22-02-06 19:18

Niels Dybdahl skrev:

> [...]
> der er et ikon nederst til højre som indikerer at noget er blokeret og giv

Ja det har jeg sikret mig, og har tilladt popups, men det har ikke haft
nogen effekt.
Det ærgrer mig bare at man nogen gange har så travlt med at sende nye
versioner på gaden. Og det ærger mig endnu mere at jeg lader mig "lokke"
til at downloade.

Hilsen
Marberg

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 22-02-06 21:21

Den 21-02-06 20.12 skrev Marberg følgende:
> Har netop hentet den den nye version 1.5.0.1 og med det resultat at jeg
> ikke mere kan logge mig ind på min bank Amagerbanken.

Har du prøvet bankens Tjek din pc-funktion? Den kan sikkert give dig et
fingerpeg om, hvad der er galt.

https://webbankhelp.prod.bec.dk/webbankhelp/WebbankHelp.nsf/frmwebbanktjekpc?OpenForm&fromurl=https://web2.prod.bec.dk

Samme link i kort udgave, hvis ovenstående ikke virker:
http://tinyurl.com/eavre

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Lær at bruge Google som lommeregner.

Fra : Marberg

Dato : 24-02-06 14:09

Kim Ludvigsen skrev:

> Har du prøvet bankens Tjek din pc-funktion? Den kan sikkert give dig et
> fingerpeg om, hvad der er galt.
>
> Ja det har jeg prøvet, og der er flueben over det hele, undtagen ved browser der er et ? og der står Netscape ud fra den.
Er netscape det samme som Mozilla?
Har før kørt Mozilla 1.7.0 og der har aldrig været problemer. Kan du ud
fra dette hjælpe mig?
Understøtter Mozilla 1.5.0.1 ikke Stockticker og andre?

Mange hilsener
Marberg

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 24-02-06 16:37

Den 24-02-06 14.08 skrev Marberg følgende:

> Er netscape det samme som Mozilla?

Nej, men det tror banken sikkert.

> Har før kørt Mozilla 1.7.0 og der har aldrig været problemer. Kan du ud
> fra dette hjælpe mig?

Desværre ikke. Min mistanke gik på, om din Java virkede som den skulle,
men den gør den åbenbart. Og der er ikke megen hjælp at hente i banken,
de supporterer ikke andre browsere end Internet Explorer.

Har du prøvet, om du kan finde certifikatet manuelt? Måske det blot skal
placeres et andet sted på harddisken.

> Understøtter Mozilla 1.5.0.1 ikke Stockticker og andre?

Der kan være problemer med visse udvidelser. Oftest vil det være fordi,
de skal have opdateret et versionsnummer. Du kan evt. skrive, hvilke du
har problemer med, så kan jeg/vi måske hjælpe dig med en ny udgave.

Jeg ved ikke, hvilken stockticker du hidtil har benyttet, men du kan
hente en virkende stockticker her:
http://www.roundtwo.com/product/stockticker

Du skal muligvis afinstallere den gamle først. Tidligere udgaver af
ovenstående stockticker kunne placere stocktickeren valgfrit i
værktøjslinjerne. Det kan den nyeste version ikke, den skal have sin
egen værktøjslinje. Værktøjslinjen åbnes via menupunktet Vis =>
Værktøjslinjer => Stockticker.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Tips og tricks til sikkerhedskopiering.