Jeg kan ikke installere W2K
Fra : KE

Dato : 14-06-01 10:35

Hejsa NG

Jeg har igennem et stykke tid været interesseret i at bruge Win 2000 som OS,
men da jeg så endelig fik taget mig sammen til at formattere kunne jeg ikke
boote fra cd'en - den skriver:

CDBOOT: Cannot boot from CD - Code: 5

Nå tænkte jeg og besluttede så at installere Win 98 igen og derfra opgradere
til Win 2000, men nu er det desværre sådan at mit Win98 er dansk og Win2K er
engelsk, så jeg kan ikke opgradere, men i stedet have to
styresystemer......det gider jeg sq ikke.

Mit system er sådan bygget op:

AMDK6-3 450Mhz
320 MB Ram PC100
Geforce 2 MX Tvout
Motherboard: Aopen AX59 Pro

Hvad kan problemet være?
Tillige kan jeg fortælle at Win98 cd'en naturligvis sagtens kan boote, og
Win2K cd'en kan boote hos en kammerat (med Win2K som styresystem ganske
vist)

Med venlig hilsen
Kim Eriksen

Fra : Cypher

Dato : 14-06-01 11:17

Hej...
Jeg har også haft et problem da jeg skulle bruge w2k
på min gamle computer, med et ax59 pro. Mit problem
var dog at jeg var nød til at slå External Cache fra for at
det virkede.
Har du prøvet at lave de 4 bootdisketter og installeret det
på den måde?
De ligger på cd'en!

Mvh Morten

Fra : Brian Olsen

Dato : 14-06-01 14:20

> [...]

er
> engelsk, så jeg kan ikke opgradere, men i stedet have to
> styresystemer......det gider jeg sq ikke.

Du kan sagtens gøre det på denne måde... !!
Bare brug en minimums installation af win98 uden at installere
øvrige programmer...

Herefter installerer du win2k, hvor du KUN kan vælge ren
installation pga. de forskellige sprog i udgaverne...

Bagefter kan du slette din gamle windows i stifinder...
Du sletter bibliotekerne:
C:\Windows
C:\Dokumenter
C:\Programmer
Husk også at slette win 98´s swapfil der ligger i roddrevet på C:
kan ikke helt huske hvad den hedder men noget med xxxx.swp

Hvis du vil undgå valget ved opstarten af win2k skal du ind i dit
kontrolpanel... vælg system... og på det sidste faneblad åbner du
"Startup and recovery" og fjerner fluebenet øverst hvor der står
"Display list of operating systems"

Så startert dit system automatisk op i win2k uden bootmanageren
og din gamle win98 er væk !!

MVH
Brian Olsen

MVH
Brian Olsen

Fra : Big J

Dato : 14-06-01 18:48

hey KE

Du skal lave en win 98 boot disk hvor du smider smartdrv ind på, hvorefter
du booter op på denne og kører exe-filen til smartdrv, derefter går du ind i
mappen i386 på din w2k og kører filen winnt så skulle den gerne køre.

mvh

Jacob

Fra : Kim Kløve

Dato : 15-06-01 04:23

jeg har selv haft et ax59pro du skal gå ind i bios og ændre hvorfra den
booter( jeg mener default er den sat til A,C, det skal du ændre til
CDROM,C,A eller noget i den stil) det kan godt lade sig gøre at få den til
at boote fra cd-rom

Fra : Krogh

Dato : 15-06-01 13:16

Fuldstændigt samme problem her.....

Jeg fik en Stop_message. "Bootdisc not accessable" under installationen til
Win2K.
Jeg kører med RAID og to harddiske. Det kører fint ellers, kan fejlen være
her??

Krogh