Kattebeskæftigelse
Fra : Anja P. Johansen

Dato : 21-02-06 10:08

Hejsa!

Jeg har efter Isas lille uheld (brækket bækken) dømt alle 4 ballademagere
til indekatte. Jeg er træt af at tjekke vejsiden hver dag på vej hjem for
døde katte.
Derfor mangler jeg nu noget beskæftigelse til dem. Det jeg helst søger er
ting til klatretræer, tunneller og hængekøjer som jeg selv kan lave. Jeg
synes det er alt for dyrt at købe disse ting, specielt efter at have betalt
for en operation også.
Er der nogen der ligger inde med tegninger eller billeder af gode ting som
vi selv kan lave? Evt. et godt link til en sælger med mange forskellige ting
som jeg kan arbejde ud fra.
Det er planen at lave et kradsetræ i stuen fra gulv til loft, samt en
løbegård i haven til foråret, men lige nu og her skal der altså brændes
noget energi af. Og vi føjer jo gerne de forpinte dyr som nu må leve inde i
varmen .

På forhånd tak for hjælpen.

Anja

Fra : TGH

Dato : 21-02-06 14:49

"Anja P. Johansen" <anjaKATTEBAKKE@ploumann.dk> wrote in message
> [...]
> løbegård i haven til foråret, men lige nu og her skal der altså brændes
> noget energi af. Og vi føjer jo gerne de forpinte dyr som nu må leve inde

Hej Anja

Hos kattelauget i Sønderborg har jeg set et ca. 1,80m højt 6 kantet rør med
3 eller 4 "etager" med huller i således at misserne kan bevæge sig lodret
inde i røret.
Det er bygget af 1,5cm. tyk spånplade, beklædt med det man bruger til
kradsebrædt. Etagerne er hvis nok beklædt med noget blødt "frotte" noget så
misserne har noget godt at ligge i.

Jeg mener man kan finde tegninger af tårnet men jeg har ikke selv søgt. Men
prøv google.

Hilsen
TGH

Fra : Anja P. Johansen

Dato : 22-02-06 06:57

> Jeg mener man kan finde tegninger af tårnet men jeg har ikke selv søgt.
> Men prøv google.
>
> Hilsen
> TGH

Hejsa!

Jeg tror jeg har tegningen til det i forvejen, men søgte også andre ting jeg
kunne lave.

Men tak for hjælpen :D

Anja

Fra : Linda Hedegaard Jens~

Dato : 21-02-06 15:42

"Anja P. Johansen" <anjaKATTEBAKKE@ploumann.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> løbegård i haven til foråret, men lige nu og her skal der altså brændes
> noget energi af. Og vi føjer jo gerne de forpinte dyr som nu må leve inde

Hvis du går ned i din lokale tæppeforretning kan du sikkert få sådan et
paprør de har brugt til tæpperne. Så køber du en rest kokostæppe (de er
typisk 4 mtr i bredden) og klistrer på paprøret. Så kan du sætte små hylder
på som kattene kan sidde på. Billigt (men sikkert ikke lige så kønt som et
færdigt kradsetræ man kan købe i butikkerne

Fra : taina

Dato : 21-02-06 17:57

"Anja P. Johansen" <anjaKATTEBAKKE@ploumann.dk> skrev i en

klip

> Derfor mangler jeg nu noget beskæftigelse til dem.

Da min kat havde killinger, var deres allerbedste legetøj en bambusreol, som
hele flokken lå og lavede ræs op og ned ad i tide og utide (det laaarmer!).

Da killingerne var kommet væk, glemte mormissen godt nok alt om den reol -
men det var sjovt at se så længe det varede.

mvh. tina

Fra : Benedikte Brisson

Dato : 22-02-06 11:53

> [...]
> Derfor mangler jeg nu noget beskæftigelse til dem. Det jeg helst søger er
> ting til klatretræer, tunneller og hængekøjer som jeg selv kan lave.

Jeg ser lige, at Netto har sådan en katteting i denne uge. Den koster 69 og
ligner til forveksling den, vi købte brugt på loppemarked sidste sommer.
Det er jo aldrig til at vide, hvad katte tænker... men den der tingest er en
kæmpe succes. Hulen passer også til runde Svedsker, det er såååå sjovt at
kradse på stammen, den medfølgende legefugl er blevet udskiftet et par
gange, fordi den hurtigt blev splittet til atomer. Ovenpå kan man så sidde
og være i øjenhøjde med musvitterne, mens man siger bandeord efter dem...
tror sjældent, jeg har givet en halvtredser så godt ud *GG*

Venlig hilsen Dikte

Fra : Anja P. Johansen

Dato : 22-02-06 12:40

> [...]
> og være i øjenhøjde med musvitterne, mens man siger bandeord efter dem...
> tror sjældent, jeg har givet en halvtredser så godt ud *GG*

Hejsa!

Jeg har sådan en, den er dog lidt for lille til mine 4 efterhånden. Den der
dims der engang sad
på overlevede desværre også kun ca. 5 minutter. Så var den fløjet om man så
må sige.

Jeg tror vi ender med en stor plade og noget i højden på kryds og tværs. Så
tror jeg jeg prøver at lave
noget tunnelværk ala det man finder til hunde til agility af noget stof.

Tak for hjælpen alle sammen.

Anja