Rømme - hvad er det?
Fra : Marianne

Dato : 20-02-06 23:58

Hej

På vores just overståede tur til Norge blev børnene begejstrede for
Rømmegrød. Jeg har købt nogle poser med hjem, men der skal rømme i - det har
vi vist ikke her til lands, men jeg kan vel bruge noget andet?

Hvad er rømme i øvrigt?

mvh
marianne

Fra : Max

Dato : 21-02-06 00:03

Hej Marianne

> Hvad er rømme i øvrigt?

http://no.wikipedia.org/wiki/R%C3%B8mme

Mvh Max

Fra : Tina

Dato : 21-02-06 07:41

> Hvad er rømme i øvrigt?
>
> mvh
> marianne

http://www.melk.no/Article.aspx?artid=7026&mnu1id=6007&mnu2id=6050&mnu3id=&mnu4id=

Mvh Tina

Fra : Erling Hansen

Dato : 21-02-06 11:25

Tina <Tina-news@ofir.dk> wrote:

> Mvh Tina
Prøv med Creme Fraiche 38 % - det er det, der ligger tættest på
Seterrømme - og det er fedt nok til at indgå i rømmegrød. Smager iøvrigt
dejligt.
Mvh
Erling

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 21-02-06 22:24

Den Tue, 21 Feb 2006 11:25:02 +0100, skrev Erling Hansen :

> Prøv med Creme Fraiche 38 % - det er det, der ligger tættest på
> Seterrømme - og det er fedt nok til at indgå i rømmegrød.

Jeg er meget enig. Men jeg vil blot understrege at man ikke opnår samme
resultat med CF 38% som med rigtig rømme.

--
Kent Oldhøj

Fra : Astrid Lund

Dato : 22-02-06 20:04

On Mon, 20 Feb 2006 23:57:53 +0100, "Marianne"
<handelfjerndette@lundbak.dk> wrote:

> [...]
>Rømmegrød. Jeg har købt nogle poser med hjem, men der skal rømme i - det har
>vi vist ikke her til lands, men jeg kan vel bruge noget andet?

Dette synes jeg var interessant, her finner du link til å lage det
selv:

http://www.matoppskrift.no/forum/topic.asp?TOPIC_ID=43

--
Astrid