Andet penge
Bille1948 3022
alka 1580
Afkast af opsparing
Fra : TC

Dato : 20-02-06 21:49

Hej
Jeg kunne godt tænke mig at høre hvad i vil gøre hvis i havde
2-300000 kr stående på en bankkonto.

Fra : Leonard

Dato : 20-02-06 22:00

"TC" <thomascoldingdk@yahoo.dk> wrote:

>Jeg kunne godt tænke mig at høre hvad i vil gøre hvis i havde
>2-300000 kr stående på en bankkonto.

Jeg ville ringe efter nogle håndværkere til at gøre min ombygning
færdig
Og så lade de sidste 20.000 kr stå og suge renter indtil jeg fik en
anden ide.

Dit spørgsmål er der mindst ligeså mange svar på som antallet af
kroner, specielt når du ikke skriver noget om, hvad, hvornår og
hvordan pengene måske skal bruges ...
--
Leonard, Kerteminde

Jeg ved ikke meget om økonomi,
jeg har bare brugt rigtig mange penge i tidens løb

Fra : Jasper Norman

Dato : 21-02-06 00:40

Jeg kunne godt tænke mig at høre hvad i vil gøre hvis i havde
2-300000 kr stående på en bankkonto.

Hvis jeg var dig, ville jeg fyre dem alle sammen af på en stor, fed luksus
rejse. Hvis man fire gange i træk, glemmer at man allerede har sendt det
samme spørgsmål, er det efter min mening på tide at bruge nogle penge

Spøg til side... det var sikkert et eller andet teknisk.

Det afhænger vel af din alder, forbrug mmm. Er du ung, er det vel en god idé
at sætte dem ind på en pensionsordning, eller bruge dem på en udbetaling på
et hus eller lign. Er du af lidt "ældre" dato, kunne det måske være en idé
at bruge dem på den Mercedes du måske har drømt om, eller et krydstogt
sammen med konen og børn + børnebørn. (ikke Tyrkiet

Men problemet er, at det er et utroligt "åbent" spørgsmål... er det
fornuften der taler, eller er det drømmene?

Mvh

Jasper

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 21-02-06 08:03

In article <1140468526.598488.133590@g47g2000cwa.googlegroups.com>, TC wrote:
> Hej
> Jeg kunne godt tænke mig at høre hvad i vil gøre hvis i havde
> 2-300000 kr stående på en bankkonto.

Jeg har ca 52.000 kr som jeg snart skal bruge til en bankgaranti.
Dem satte jeg ca. 20 december i
100 stk Danske Investe Østeuropa
70 stk Danske Invest Nye markeder.

I dag har jeg tjent lidt over 8000 kr eller lidt over 15% på 2 måneder.
Det er dog en investering med risiko - men da det er investeringsbeviser,
så er risikoen fordelt på mange papirer på flere markeder.

www.danicalink-analysen.dk kan de se afkast de seneste 1 uge,
1 md, 3 mdr og 6 md for deres puljer, samt år-til-dato og 2005.

Østeuropa gav 71.6% sidste år, har givet 44.2% de seneste 6 mdr, 23.3% de
seneste 3 mdr, 7.8% den seneste måned, 3.2% seneste uge.

Nye markeder har også en del lande med fra Sydamerika etc. De gav kun
60.4% sidste år, 35.7% seneste 6 mdr, 17.2% seneste 3 mdr, 5.6% seneste
måned, og 1.0% den seneste uge.

Du skal dog huske på. at stort afkast også giver en noget større risiko.
Jegt har valgt 2 puljer for at mindske den samlede risiko lidt, selvom
der er overlap mellem landegruppen.

Jeg lader nok pengene stå i disse papirer som sikkerhed for bankgarantien.
Det er jo en rimelig forrentning.

Fra : TC

Dato : 21-02-06 11:23

Hej
Indlægget er oprettet 4 gange for at få opmærksomhed , spøg til
side.
Grunden til at spørgsmålet er kortfattet skyldes, at jeg ønsker at
høre alles mening og erfaring.

Jeg er i slutning af 30'erne, har endu ikke købt fast ejendom grundet
de aktuelle boligpriser som er fuldstændig ude af propationer.
Som nævnt i tidligere indlæg har jeg pt. en lille klat penge som jeg
gerne vil drage yderligere nytte af istedet for at de ligger i banken
og blivere forrentet med 1-2 % årligt.

Er der nogen der kender og har erfaring med Garantbevis som bankerne
udsteder. Der er trods alt muligt at får 12-13% årligt ifølge min
banks udsagn. Den eneste risici der er hvis banken går konkurs.

Jeg er åbent over for at høre om yderligere andre muligheder, jeg har
ikke det store kendskab til investering i aktier og obligationer og har
indtil nu været tilbageholdende med at investere i dette.

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 23-02-06 07:00

In article <1140517381.745518.211760@g44g2000cwa.googlegroups.com>, TC wrote:
> [...]
> ikke det store kendskab til investering i aktier og obligationer og har
> indtil nu været tilbageholdende med at investere i dette.

Generelt kan du antage at der er en sammenhæng mellem afkast og risiko.
Garantbeviser er som at købe aktier så vidt jeg husker det.

Hvis det var en god sikker investering, så ville alle sætte sine penge der.
Så der er en risiko som ved andre investeringer.

12-13% er dog ret lavt sammenlignet med aktier.

Fra : TC

Dato : 21-02-06 11:27

Hej
Desværre er opdatering så langsom på nettet at jeg kom til at klikke
flere gange..
Skal nok være opmærksom på dette næste gang.

Fra : Joakim von And

Dato : 21-02-06 15:40

"TC" <thomascoldingdk@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
Hej
Jeg kunne godt tænke mig at høre hvad i vil gøre hvis i havde
2-300000 kr stående på en bankkonto.

2-300.0000 på rød 28 - så må det briste eller bære.

Fra : Leif Neland

Dato : 21-02-06 09:07

TC wrote:
> Hej
> Jeg kunne godt tænke mig at høre hvad i vil gøre hvis i havde
> 2-300000 kr stående på en bankkonto.

Spørge banken hvor de dog var kommet fra.
Man må ikke bruge dem, hvis det er en fejl. Naivitet er ikke en
undskyldning.

Leif