fritidsbatteri
Fra : michael

Dato : 20-02-06 21:33

hej med jer

ville lige høre lidt om et fritidsbatteri er det nået man selv kan install
og hvordan gør man ????? på forhånd tak
hilsen michael

Fra : Steen Jakobsen

Dato : 22-02-06 16:10

"michael" <fisk.jensen@musling.dk> skrev i en meddelelse
> hej med jer
>
> ville lige høre lidt om et fritidsbatteri er det nået man selv kan install
> og hvordan gør man ????? på forhånd tak
> hilsen michael

Det kommer nok lidt an på hvem man er men da du spørger på den måde vil jeg
sige nej.

Steen.

Fra : Sten Bo

Dato : 22-02-06 20:13

"Steen Jakobsen" <noway@nopost1.tele.xx> skrev i en meddelelse

> "michael" <fisk.jensen@musling.dk> skrev i en meddelelse

> Det kommer nok lidt an på hvem man er men da du spørger på den måde vil
> [...]

Også med begrundelsen, at private må ikke udføre el-arbejde i CV! kik på
www.sik.dk

El i campingvognen er omfattet af stærkstømsreglemanget,
http://www.retsinfo.dk/_GETDOC_/ACCN/B20011250205-regl afsnit 708 - også
12 volt (og især når det omfatte et batteri, der rummer en betydelig
brandrisiko hvis det ikke gøres fagmæssigt).
Her er en oversigt over gør det selv ting i hjemmet, men da reglerne er de
samme gælder det selvfølgelig også i CV.

http://www.sik.dk/global/publikationer_og_blanketter/Foldere/Goer_det_elsikkert/Folder__pdf_563_KB_/index.aspx?id=09924332-41e6-4c6a-b99c-3fedc0a5cce2

Jeg kan kun gi Steen ret Du må ud og finde en elektriker. Der er
diagrammer og forslag på nettet, også til cv men det kræver altså en hvis
baggrund at gøre det rigtigt.

Hvis man vil vide noget om batterier er her en god side
http://www.exide.dk/start/pdf/SPRGS-SV.PDF (5 mb)