mulighed for at vise filer på websted
Fra : Jakob

Dato : 20-02-06 14:39

hej hvis jeg eks. har et underbibliotek med nogle filer, som jeg gerne
vil have vist frem, er der så en måde at gøre det på.

Der er tale om nogle avi filer som gerne må vises frem, men indholdet
ændrer sig tit, derfor kan jeg ikke bare lave en html fil

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 20-02-06 15:24

Jakob skrev:

> hej hvis jeg eks. har et underbibliotek med nogle filer, som jeg gerne
> vil have vist frem, er der så en måde at gøre det på.

Det kan godt programmeres i PHP, men det er nemmere at lægge en
fil der hedder .htacces hvori der står "Options +Indexes".

Så kan man åbne mappen i browseren og se hele indholdet.

.... medmindre serveren er af en type der ikke benytter .htaccess,
men det gør de fleste. Filen skal blot ligge i den mappe (eller
de mapper) der må kunne ses af alle.

--
Bertel

Fra : Simon Rasch 9640

Dato : 20-02-06 16:55

> Det kan godt programmeres i PHP, men det er nemmere at lægge en
> fil der hedder .htacces hvori der står "Options +Indexes".

enig !

Hvis du alligevel vil gøre det med php, f.eks. hvis du kun vil offentliggøre
avi filerne fra mappen, så skulle det her kunne gøre det:

<?php
$dir='jacobs/mappe/med/filer/';
$handle=opendir($dir);
while ($file = readdir($handle)){
if($file != '..' && $file !='.' && $file !=''){
$ext = strtolower(substr($file,strlen($file)-3)); //get the extension of
the file
if ($ext=='avi') {
}
}
}
?>

Mvh
Simon Rasch

Fra : Arne Feldborg

Dato : 20-02-06 16:56

Jakob <joakrj@it.dk> skrev Mon, 20 Feb 2006 14:39:13 +0100

>hej hvis jeg eks. har et underbibliotek med nogle filer, som jeg gerne
>vil have vist frem, er der så en måde at gøre det på.

function listFiler($bibliotek) {
if($bib = @opendir($bibliotek)) {
while (false !== ($fil = readdir($bib))) {
if($fil != "." && $fil != ".." && !ereg("^\..+", $fil)) {
$fil_liste[] = $fil;
}
}
closedir($bib);
if(is_array($fil_liste)) {
$liste = join($fil_liste);
} else {
$liste = "Ingen filer på lager";
}
return $fil_liste;
} else {
die("Kunne ikke åbne biblioteket: " . $bibliotek);
}

}

Se også:
http://www.php.net/manual/en/function.readdir.php