Barolo fra superårgangen 2002
Fra : Jonas Kofod

Dato : 20-02-06 13:51

Kan jeg læse på forsiden af Superbest avisen.

Men - husker jeg galt hvis det rent faktisk forholder sig mere i retning af
at 2002 en super dårlig årgang, for vin generelt og Barolo i særdeleshed?

Ihvertfald er prisen 70 kr/flasken lige optimistisk nok for en "super
årgangs" Barolo. I fald det var "super" kunne Superbest glemme at have den
på hylderne.
Temmeligt utroværdigt at sælge på den måde.

Fra : Lars

Dato : 20-02-06 14:23

Jonas Kofod skrev:
> [...]
> på hylderne.
> Temmeligt utroværdigt at sælge på den måde.

Tjah, der er nok mange, der har læst vintesten i Berlingske fra i
lørdags, hvor den vist fik topkarakter til prisen - og det er sikkert
også årsagen til, at den forsvandt fra morgenstunden (butikken åbnede
kl. 9.00 - den var væk 9.10)

Fra : Jonas Kofod

Dato : 20-02-06 15:19

"Lars" <jubija@yahoo.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> lørdags, hvor den vist fik topkarakter til prisen - og det er sikkert
> også årsagen til, at den forsvandt fra morgenstunden (butikken åbnede

Der kan man se - men det ændrer nu ikke på at 2002 er vurderet til et
ualmindeligt dårligt år, så vidt jeg kan se, af gængse kilder.
Jeg har ikke selv evner til at smagsdømme andet end hvad der er godt for
mig - det kan overlades til således kvalificerede - Jeg ved ikke hvilken
butik du taler om, men jeg vil se om jeg kan få en med når jeg kommer forbi
min Superbest, så kan jeg få styret nysgerrigheden omend det er at støtte
deres uærlighed.

Fra : Torben Madsen

Dato : 20-02-06 17:17

Hej Jonas
At det bliver betegnet som en dårlig årgang , betyder at den ikke er en vin
som vinder ved at den gemmes i mange år, eller sagt på en anden måde det er
en vin der skal drikkes hurtig, derfor kan den da godt nu og her smage OK.
mvh
torben

Fra : Bagmanden

Dato : 20-02-06 17:46

Torben Madsen wrote:
> [...]
> sagt på en anden måde det er en vin der skal drikkes hurtig,
> derfor kan den da godt nu og her smage OK. mvh

Dette er korrekt, men generelt skal man være varsom med 02 vine
fra det meste af europa. Dog er vine fra Bourgogne og det
nordøstlige italien ikke så dårlige, som gennemsnittet fra det
år.

Vær dog opmærksom på at stort set alle i Piemonte der går oprejst
på to ben har Nebbiolodruer i selv altankasserne, hvorfor det
stort set er umuligt at få de vante priser. Så I de sidste mange
måneder har Baroloer været på "tilbud", men skal nok mere
betragtes som "prisen".

Så er der hele balladen om de moderne barolomagere der lagrer i
små fade (Barrique) og ikke på store fade som er den klassiske
måde.
Dette og en mere strømlinet produktion med lettere baroloer til
følge, har til en vis grad bidraget til at Barolovine ikke
længere kan sælges til de vante priser.

Ydermere er flere bønder begyndt at sælge deres vine uden
baroloprædikatet, for dermed at sælge kvantitet uden at skulle
slås med de mere konservative vinbønder, hvilket igen presser den
klassiske Barolo.

Tilbage står der så et par håndfulde vinbønder der er
ufravigelige i deres krav til renhed og metode, og de vil sikkert
kunne holde en forholdsvis høj pris på deres Baroloer og appelere
til en mindre udsøgt kundekreds.

Tilbage står så det eneste fornuftige råd uanset sted, drue,
årgang og pris:
Kan du lide vinen, så køb den!!
--
F.B.

Fra : Jonas Kofod

Dato : 20-02-06 18:16

"Bagmanden" <zillyink@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Tilbage står så det eneste fornuftige råd uanset sted, drue,
> årgang og pris:
> Kan du lide vinen, så køb den!!

Det er uden tvivl rigtigt. Men når man ikke på forhånd er smagsbekendt med
en vin må man ty til etiketten og omgivende præsentation - og den skal være
troværdig for at fungere som det værktøj det skal være (om end det er nok
inferiørt ifht. egen smagning). Det er jo trods alt derfor man har vinlove i
vinlande.

Fra : Jonas Kofod

Dato : 20-02-06 18:02

"Torben Madsen" <torben.madsen@stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
er
> en vin der skal drikkes hurtig, derfor kan den da godt nu og her smage OK.

Jeg har ikke udtalt mig om smagen - den kan da sagtens smage udemærket.
Men gør det 2002 Barolo til en "superårgang"?
Nej det gør den ikke, lige så vel som en Supertoskaner ikke bliver til en
Barolo om end den smager nok så godt.

Iøvrigt den med at vinen smager dårligt nu men kan godt komme til at smage
godt senere, holder ikke. Det har slet ikke noget med det at gøre. Vinen er
betegnet som en dårlig årgang, ikke pga. folk der har smagt den nu (i
modsætning til om flere år hvor du så mener den kan blive bedre). Årgangen
er dårlig fordi det var et dårligt år i marken, en dårlig høst, en dårlig
druekvalitet, dårligt udbytte m.m. I den henseende har det intet at gøre med
smagen. Det er først efterhånden som årgang 2002 kommer ud den næste stykke
tid at man kan bedømme om vinene smager godt. Så det er pt et åbent
spørgsmål - men hvis man skal tippe kan man jo bl.a. lægge sig i tankerne
hvor dårlig årgangen har været, at mindst en fjerdel af høsten blev
destrueret af hagl i hele piemonte. Der er nok osse en grund til at de
fleste producenter har valgt at kassere Barolo'en år 2002 for at bruge
druerne til deres mindre fine vine. En rigtig Barolo har altid kunnet kendes
ved den kun udkommer når den er Barolo navnet værd.

Fra : Bagmanden

Dato : 20-02-06 18:48

Jonas Kofod wrote:
> Men gør det 2002 Barolo til en "superårgang"?

Jeg fortabte mig vist nok så meget i produktionen at jeg glemte
at svare på dit egentlige spørgsmål: "Men gør det 2002 Barolo til
en "superårgang"? og svaret er klart nej.

"Anstændige" Barolo vinbønder laver ikke Baroloer de år hvor
druerne har haft dårlige vilkår og dermed leve op til kravet, der
skulle være bøndernes egne kvalitetskrav og ikke et nationalt!!

2002 burde ikke været blevet lavet, men en hurtig og større
gevinst er for tillokkende, selv om det på sigt nødvendigvis må
så tvivl en kvaliteten.

--
F.B.

Fra : Jonas Kofod

Dato : 20-02-06 20:27

> [...]
>
> 2002 burde ikke været blevet lavet, men en hurtig og større
> gevinst er for tillokkende, selv om det på sigt nødvendigvis må

Så er vi rørende enige
Og såfremt systemet med gennemskuelig information på etiketter og andet
fungerer vil det osse sørge for at de der holder Baroloen tilbage de slunkne
år vil være dem der i sidste ende profiterer på den beslutning - og ikke dem
der frisk langer over disken for den hurtige gevinst. Som vinhandler at
stille sig frem og bruge udtrykket superårgang i aktuelle tilfælde er et
skridt i en forkerte retning mht. dette.

Fra : padre

Dato : 20-02-06 17:48

"Jonas Kofod" <KofodFJERN@kampsax.dtu.dk> wrote in message
> årgangs" Barolo. I fald det var "super" kunne Superbest glemme at have den
> på hylderne.

Det lyder som om, du mener, at Superbest ikke har en god vinafdeling. Jeg
kender kun til de to lokale superbest, som er de tidligere Gobi
forretninger, som indgik i Superestkæden for lang tid siden. Gobi var
anerkendt for at have en fremragende vinafdeling, og de to tidligere
Gobiforretninger har stadig en rigtig fin vinafdeling, med mange
kvalitetsvine i de noget dyrere prisklasser. jeg mener at Gobi fik
funktionen som "vinafdeling" for Superbest

--
padre

Fra : Jonas Kofod

Dato : 20-02-06 18:09

"padre" <spirito_santo@yahoo.spamsux.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> kvalitetsvine i de noget dyrere prisklasser. jeg mener at Gobi fik
> funktionen som "vinafdeling" for Superbest

De kan såmænd sagtens have en god vin afdeling - men en super Barolo skal
man nok ikke forvente sat til salg blandt det brede supermarkedspublikum -
et supermarked er trods alt et supermarked.

Fra : Bagdad Bob

Dato : 20-02-06 18:25

> [...]
> på hylderne.
> Temmeligt utroværdigt at sælge på den måde.

Mon ikke det forholder sig ligesom med de meget udbredte 70-kroners
Amaroner, der annonceres i stort omfang. Det er måske en middelmådig, eller
ligefrem dårlig Barolo sammenlignet med andre Barolo'er, men stadig en meget
fin vin til prisen.

/Abildgaard

Fra : Jonas Kofod

Dato : 20-02-06 18:31

"Bagdad Bob" <Darknatur@web.de> skrev i en meddelelse

> [...]
eller
> ligefrem dårlig Barolo sammenlignet med andre Barolo'er, men stadig en

Who knows! Jeg har ikke smagt den.
Men er det en troværdig vinhandler med faglig stolthed der stiller sig op og
kalder den værste årgang i mindst 10 år for "super årgang"?

Fra : Bagdad Bob

Dato : 20-02-06 21:50

> Who knows! Jeg har ikke smagt den.
> Men er det en troværdig vinhandler med faglig stolthed der stiller sig op
> og
> kalder den værste årgang i mindst 10 år for "super årgang"?

Butikken kalder sig Superbest (udtales Suuuperbæææææst) - hvad havde du lige
regnet med?? Det primære er at du kan få en hæderlig vin (omend det er en
skod-Barolo) til 70 bobs.

/Abildgaard

Fra : Jonas Kofod

Dato : 20-02-06 23:40

> Butikken kalder sig Superbest (udtales Suuuperbæææææst) - hvad havde du
lige
> regnet med?? Det primære er at du kan få en hæderlig vin (omend det er en
> skod-Barolo) til 70 bobs.

Jamen det er stadigt de forhold jeg har beskrevet i første indlæg jeg er
utilfreds med - for ret skal stadig være ret, ligegyldigt hvad butikken
kalder sig..
Og hæderlige vine kan man finde til langt under 70 kr hvis det er det der er
problemet - det foretrækker jeg frem for at snydes med (årgangs betegnelsen
på) en Barolo.

Fra : Uha

Dato : 25-02-06 15:56

Jonas,

Jeg arbejder i Superbest og har gjort det længe. Jeg køber flere
gange om ugen hjem fra uafhængige leverandører, som ikke har det
fjerneste med Gobivin eller Superbest at gøre. Hvor i Superbest
arbejder du?
Jeg kender godt den type, der ikke kan tåle at tage fejl. Gid der
måtte være færre end dem. Du lader til at være et sådant
tilfælde. Dem skal man ikke bruge tid på. Enebørn.....

Farvel

Fra : Ebbe Hansen

Dato : 25-02-06 16:04

On 25 Feb 2006 06:55:45 -0800, "Uha" <udh1@hotmail.com> wrote:

> [...]
>måtte være færre end dem. Du lader til at være et sådant
>tilfælde. Dem skal man ikke bruge tid på. Enebørn.....

Hold ud, der er endnu kun 37 indlæg i tråden,
meget interessant
mvh Ebbe

Fra : padre

Dato : 25-02-06 16:12

> Hold ud, der er endnu kun 37 indlæg i tråden,
> meget interessant

Ja det ender med, at man også bliver nødt til at plonke dem, der svarer ham

--
padre

Fra : Jonas Kofod

Dato : 25-02-06 16:29

"Uha" <udh1@hotmail.com> skrev i en meddelelse
[...]

-------
Jeg har ikke påstået du ikke køber andre steder gobi vin - jeg mener bare
ikke du skulle have bedre muligheder end resten af kæden.
Jeg arbejder ikke i Superbest - Men jeg ved altså hvad jeg kan læse om
ejerskabsforhold - ting som du åbenbart ikke vidste.

PS: Kan du ikke tage og svare det rigtige indlæg, citere og generelt få styr
på din editor.

Over and out.

Fra : casper

Dato : 20-02-06 18:57

De ser bestemt ud til at have strammet den lidt - det har man vist
hørt om før hos de store butikskæder...Nu står der "super årgang"
i annoncen og hermed menes vel ikke nødvendigvis for hele Barolo, men
kan vel tænkes kun at gælde for den pågældende vin, især hvis den
virkelig fik god omtale af vinanmelderne.
For øvrigt har i hvert fald nogle københavnske Suberbest butikker
nogle særdeles velassorterede vinafdelinger med vine til mange gange
de 70 kr., som du nævner. Prøv fx i Charlottenlund eller Valby -
personalet er tillige fuldt på højde med en hvilken som helst
"rigtig" vinhandel. Bor du i nærheden af en af disse butikker, så
spørg personalet frem for blindt at tro på annoncerne eller
tilbudsskiltene.
Mvh
Casper

Fra : Jonas Kofod

Dato : 20-02-06 20:41

"casper" <cdhansen@jubiimail.dk> skrev i en meddelelse
[...]
-------------

Når ordet superårgang bliver nævnt (endda i samme sætning som Barolo) mener
jeg at det i høj grad taler om andet end blot vinen. Og når man kommunikerer
ud til den brede befolkning skal man være klar over dette.
Iøvrigt ved jeg ikke lige hvilke steder den er blevet anmeldt. Men om en
udtalelse fra en skribent ved Berlingeren (som er angivet som et sted den
skulle være anmeldt) skulle retfærdiggøre at der prædikeres superårgang ved
jeg heller ikke om holder helt.
Superbests indkøbsafdeling er Gobi vine og det er det de har på hylderne - i
bestemte københavnske butikker som resten af landet (ikke dermed at de ikke
har fine vine).
Jeg stoler iøvrigt ikke blindt på annoncer, og jeg snakker osse med
vinmanden i min Superbest (som jo ikke skal til indtægt for avisen), men det
er jo ikke det samme som annoncerne skal være utroværdige.

Fra : casper

Dato : 25-02-06 16:44

Jonas, næste gang du bliver sat så grundigt på plads: Buk og sig
tak.
Casper

Fra : Jonas Kofod

Dato : 25-02-06 18:06

> Jonas, næste gang du bliver sat så grundigt på plads: Buk og sig
> tak.

Skal man være butiksansat for at ensidigt bestemme hvornår man har "sat
nogen grundigt på plads" uden at komme med et eneste argument udover at være
påståelig og gentage sig selv?

PS: Citerings rod ordnet efter ønske fra Herluf Holdt.

Fra : casper

Dato : 21-02-06 22:17

Det var da en utrolig viden, du har om Superbest! Just for the record:
Suberbest har mange andre leverandører end GOBI - og det gælder i
større grad "visse københavnske butikker" end i de fjernere
provinsflækker.
Mvh
Casper

Fra : Jonas Kofod

Dato : 22-02-06 13:17

[...]
---------
Jeg henholder mig bare til hvad de selv oplyser.
Hvilke andre leverandører er det så Superbest har i følge din record? Ja nu
er det vist dig der skal stå inde for og er ramt af dit eget "Det var da en
utrolig viden, du har om Superbest".

Fra : casper

Dato : 24-02-06 13:45

Ærlig talt, jeg gider ikke lave en liste, så du må enten stole på
mig eller lade være (eller spørge i en Superbest).
Mvh
Casper

Fra : Jonas Kofod

Dato : 24-02-06 14:56

Ærlig talt, jeg gider ikke lave en liste, så du må enten stole på
mig eller lade være (eller spørge i en Superbest).
-----
Ærligt talt - glem at skrive listen og bare nævn en enkelt.

Fra : casper

Dato : 24-02-06 15:41

Hvorfor gider jeg dog opmuntre tåbelige kværulanter: Domaine Brandis
(én blandt flere, se på etiketterne i butikkerne og lad være med at
spilde andres tid på at være så pisse påståelig)
Mvh
Casper

Fra : Jonas Kofod

Dato : 24-02-06 16:16

[...]
Jeg har ikke påstået noget som helst - jeg har bare spurgt.
Iøvrigt kommer Brandis fra Gobi - og det er ved aftale herigennem Brandis
har overtaget nogle af Gobi's daværende aktiviteter.
Ydermere kan jeg ikke se hvorledes dette forhold skaber en forskel mellem
københavnske og andre butikker.

Fra : casper

Dato : 24-02-06 17:36

Okay. hvis det ikke gælder, hvis man har været ansat i Gobi engang:
Amka (fx Santa Rita vinene), Maxxium (Faustino vinene). Og mange flere.
Mht. "visse københavnske butikker": Har de fx vinene ´fra Schloss
Lieser i alle provinsbutikkerne?
Mvh
Casper

Fra : Jonas Kofod

Dato : 24-02-06 18:42

[...]
-----------
Jo det gælder hvis man har været ansat hos Gobi. Men naturligvis ikke hvis
man har fået leverandørerne med sig og overtaget varetagelsen af disse, så
det er de samme vine og de samme (kæde dækkende) kontakter.
At du har fundet nogle vinimportører ændrer iøvrigt ikke ved at det er
Supergros der står for levering af varer til Superbest og Gobi varetager
vindelen af denne handel. Vine kommer jo igennem mange hænder inden de ender
i hænderne på forbrugeren. Men nu er det altså Gobi der lægger dem i
hænderne på Superbest butikkerne og herfra de kan vælge deres sortiment -
det er jo eksempelvis ikke Amka der kører fra Randers og rundt til samtlige
Superbest butikker i landet med Santa Rita.
Jeg har ikke nogen anelse om hvorvidt de har Schloss Lieser i alle
provinsbutikkerne og jeg kan heller ikke se relevansen. Hvis de vil have den
må det vel formodes at de bestiller den.

Fra : casper

Dato : 24-02-06 19:38

Scloss Lieser var såmænd bare et af mange eksempler på, at der inden
for den samme butikskæde kan være en stor forskel i sortimentet.
Især københavnske butikker har et stort udvalg, hvilket de også
kunne have i provinsen, hvis de ville bestille vinen.
Mvh
Casper

Fra : Jonas Kofod

Dato : 24-02-06 20:37

[...]
Og de har altså ikke Schloss Lieser i provinsen eller hvad? Det er
ihvertfald den medhørende påstand til dit eksempel.
Endnu en påstand er at især københavnske butikker har et stort udvalg.
Det vil jeg lade stå for din regning.

Fra : Uha

Dato : 24-02-06 21:42

Jonas Kofod skrev:

> [...]
> ihvertfald den medhørende påstand til dit eksempel.
> Endnu en påstand er at især københavnske butikker har et stort udvalg.

Øh Jonas,

Mht. til den misvisende anprisning af årgangen for Baroloen har du
helt ret.
Det er utilgiveligt dårligt at prise 2002 som en god årgang. Den er i
bedste fald beskeden.

Du tager desværre lidt fejl mht. leverandører. Superbest-samarbejdet
er en sammenslutning af SELVSTÆNDIGE købmænd, der har indkøbs- og
annoncefællesskab.
På vinsiden er der et såkaldt grundsortiment, hvor de fleste butikker
har de fleste af vinene i grundsortimentet. Udover dette kan man frit
indkøbe vine fra de importører man måtte ønske at handle med. Dette
foregår hverken gennem Supergros eller Gobivin. De indkøb som man
foretager på egen hånd i butikkerne kan leveres enten direkte fra
leverandøren/importøren, mens der for de mest populære vines
vedkommende er oprettet et lagerhotel på Supergros, som så har mange
varer fra de forskellige leverandører liggende centralt for at
minimere logistikomkostninger. Men betalingen er stadig en sag mellem
butik og importør.
Hvad angår vinsortimentet svinger udvalget således radikalt fra butik
til butik. Alene størrelsen på butikkerne giver en del af svaret, da
butikkerne er meget heterogene størrelsesmæssigt. Desuden har
vindisponenten afgørende bedtydning for, hvad der ender på hylderne,
så længe vedkommende blot har avisvarerne og grundsortimentet på
hylderne er der frit råderum.
Til information er Gobivin én leverandør blandt en hel masse andre.
Gobivin vælger således ikke noget for nogen andre. De importerer vin
og tilbyder det til Superbest på lige fod med alle andre. Dog har
Superbest ekslusivitet mht. Gobivins varer.
Det er suverænt vinudvalget i Superbest, der vælger, hvad der skal i
tilbudsavisen.
Håber det opklarer alle disse misforståelser.

MVH
udh1

Fra : Jonas Kofod

Dato : 24-02-06 21:58

Jonas Kofod skrev:

> [...]

tilbudsavisen.
Håber det opklarer alle disse misforståelser.
Der er for så vidt ikke noget i de du siger jeg ikke allerede er enig i. Men
i og med vi stadig står med den situation at logistikken kører gennem
Supergros (hvor vindelen så ligger hos Gobi) er der ikke noget der skulle
tale for at københavnske Superbest butikker skulle være bedre stillet end
provinsen og at man skulle have bedre muligheder og kontakter her.
Men jeg har på ingen måde haft den opfattelse at der ikke kan være
forskelligt udvalg.

Fra : Uha

Dato : 24-02-06 21:44

Fra : Uha

Dato : 24-02-06 22:58

Jonas,

1) GOBI STÅR IKKE FOR VIN-DELEN I SUPERBEST.

Dette fremgik af mit tidligere svar, og jeg gentager det gerne.
Gobi-vin er leverandør på fuldstændig samme betingelser som alle
andre leverandører, der leverer til Superbest-butikker. At de har
meget spalteplads i tilbudsavisen skyldes udelukkende, at vinene far
Gobivin har succes i Superbest - ikke at denne importør har forrang.

2) IKKE ALT GÅR GENNEM SUPERGROS.
Der er tonsvis af importører som leverer og fakturerer
fuldstændigt uafhængigt af Supergros. Faktisk holder de sig langt
væk!

3) Der er ikke noget, der teoretisk taler for, at de københavnske
Superbester har det bedste udvalg, men nu forholder det sig således,
at der er NOGLE af Superbesterne i københavnsområdet, der har et
meget bedre udvalg end gennemsnittet. Sådan er det bare.

hilsen
udh1

Fra : Jonas Kofod

Dato : 25-02-06 00:27

[...]

Når jeg skriver noget der ikke er i overenstemmelse med dig er det ikke
fordi jeg ikke kan læse det, men derimod fordi jeg ikke er enig - og hvor
meget det end er dig imod er tingene ikke sådan som du siger bare fordi du
siger det, heller ikke fordi du gentager det.
Gobi vin er en del af koncernen og indgår som sådan i koncernens aktiveter
på vinområdet. Senest er Supergros begyndt at indlægge sine vinaktiviteter i
divisioner som det er sket med det franske vinlager - det gør det
selvfølgelig mere gennemskueligt.
-----------
[...]
Der kan nok blive solgt anden vin en SuperGros' men at de ligefrem holder
sig væk....
Iøvrigt fremgik det osse af mit indlæg at det ikke er faktureringen der er
vigtig - men logistikken og udbuddet til hele kæden.
-----------
[...]
Jamen der er sikkert nogle Superbest' der har større udvalg i Københavns
området - ligesom som det ganske givet er det samme for provinsen. Det er
der såmænd bare ikke rigtigt noget interessant i at sige.

Det var enden af det for mit vedkommende.

Fra : LarsJ

Dato : 25-02-06 01:08

Uha skrev:

> [...]
> at der er NOGLE af Superbesterne i københavnsområdet, der har et
> meget bedre udvalg end gennemsnittet. Sådan er det bare.

Til gengæld er der noget historisk, som taler for det større udvalg i
(nogle få) københavnske Superbest supermarkeder. De er nemlig tidligere
Gobi Supermarkeder, og der er formentlig både ejere og ansatte, som
stadig kan se en fordel i samme høje prioritet af vinsortimentet som
dengang det hed Gobi.

Gobi Vin blev i øvrigt startet af Peter Sieck, der inden var chef i et
Gobi Supermarked på Sdr. Fasanvej i Valby, hvor han helt usædvanligt for
dengang (1990) afsatte 300 kvm til omkring 700 forskellige vine. Indtil
da havde supermarkeder kun satset på relativt billige vine, små udvalg
og slagtilbud, mens de helt store udvalg var forbeholdt vinhandlerne.

Lars

Fra : Uha

Dato : 25-02-06 09:07

Jonas,

Du ævler løs om en masse strukturelt om Superbest, som du tydeligt
demonstrerer, du ikke ved noget som helst om. Når du så bliver
korrigeret, fastslår du, at det ikke er interessant! Hvad med at
anlægge en anden vinkel og vise lidt ydmyghed! Hvis man bestred en
offentlig post og havde kommet med så meget ukorrekt, så var man
blevet pålagt at komme med en større offentlig undskyldning for denne
utrolige påståelighed.

Du har fuldstændig ret i din grundlæggende anklage i det vildledende
i, at Barolo 2002 fremføres som en kanon-årgang, men så er den
altså ikke så meget længere!

udh1

Fra : Jonas Kofod

Dato : 25-02-06 12:50

[...]

Hvis nogen havde haft den samme til tro til at de havde ret uden nogen som
helst underbygning af det de siger og samtidigt kan erklære andre til at
tage fejl bare fordi de siger det modsatte - og ydermere skal gøre sig klog
på i hvilken grad den anden tager fejl - alene udfra sin blotte
påståelighed...
Der ligger en godkendelse i Konkurrence Styrelsen på Supergros' størrelse på
markedet ejerskab af de tidligere grossister, 20 Superbest butikker, et utal
af andre kæder, underleverandører og Gobi. Så lad være med blot at være
påståelig og lyd som om du taler den fornuftige sandhed når det eneste du
gør er at digte det frem.
Det jeg benævner som uinteressant er den del jeg er enig i og finder
åbenlys, såvel som jeg aldrig har været uenig i det - derfor er det ikke
interessant.
Indtil du kan finde ud af at:
Argumentere for dine synspunkter og ikke bare ævle om hvor stor en fadæse
det er at sige dig i mod.
Svare rigtige sted i en diskussion.
Citere hvad du forholder dig til, så du ikke selv kan rode rundt i det så
f.eks. hvad jeg finder interessant bliver afledt til noget helt andet.
Så syntes jeg du skal holde din mund.

Fra : Herluf Holdt, 3140

Dato : 25-02-06 13:26

Jonas Kofod skrev:

> [...]
> i det så f.eks. hvad jeg finder interessant bliver afledt til noget
> helt andet. Så syntes jeg du skal holde din mund.

Skulle du ikke selv lige finde ud af at bruge de citat-markeringer ('>'),
som man bruger her på usenet, før du begynder at belære andre?

Fra : Jonas Kofod

Dato : 25-02-06 16:24

> Skulle du ikke selv lige finde ud af at bruge de citat-markeringer ('>'),
> som man bruger her på usenet, før du begynder at belære andre?

Skal jeg selv sidde og sætte dem for dem hvor de ikke kommer frem? Det er
ikke efter min indlæg der mangler > - du kan jo selv se det virker fint med
dine indlæg.

Fra : Herluf Holdt, 3140

Dato : 25-02-06 17:07

Jonas Kofod skrev:

> Skal jeg selv sidde og sætte dem for dem hvor de ikke kommer
> frem? Det er ikke efter min indlæg der mangler > - du kan jo selv
> se det virker fint med dine indlæg.

Ja, men du må da kunne *se* at citatmarkeringerne mangler,
inden du sender dit svar? Mærkeligt nok, kommer der rigtige '>',
hvis jeg foregiver at ville svare på samtlige indlæg fra "Uha".

P.s.
Man *kan* jo sætte sine markeringer manuelt, hvis der er "kuk"
med den ene(s) eller den anden(s) nyhedslæser. :·)

--
'rluf :·)

Fra : Jonas Kofod

Dato : 25-02-06 18:03

> Ja, men du må da kunne *se* at citatmarkeringerne mangler,
> inden du sender dit svar? Mærkeligt nok, kommer der rigtige '>',
> hvis jeg foregiver at ville svare på samtlige indlæg fra "Uha".

Han citerer jo heller ikke selv - så skal vi gå ud fra det er hans program?

> P.s.
> Man *kan* jo sætte sine markeringer manuelt, hvis der er "kuk"
> med den ene(s) eller den anden(s) nyhedslæser. :·)

Eller man kan adskille på anden måde - jeg er ked af mine afstregninger ikke
har været tilfredstillende - men det er nu hvad jeg har gjort.