Fylde et array op med tekst linier fra en ~
Fra : Steffen H.Schmidt

Dato : 20-02-06 13:09

Hej igen

Nu har jeg fået mit script til at virke med to billeder af gangen, så nu vil
jeg gerne have lidt mere styr på billedtexterne, som det er nu. ligger de i
selv dokumentet, og jeg vil hellere have dem i en separat text fil..

http://www.schmidt-edition.dk/section1/virker.htm

Jeg vil høre om man kan læse en txt.fil ind i et array på en nem måde?

I givet fald, hvordan skal linierne i textfilen se ud, for at java kan
skelne hvor der starter en ny textstring og læse det ind på hver sin plads

måske sådan her..

1"Dette er første billedtext"
2"Text tl billede 2"
3"billede 3"
4"pic4"
5"billede 5"
6"ldglnadf ln dfgl lad ngl adlf "

....eller behøves der ikke at være et "id" i starten af linien ?

Dette er første billedtext;
Text tl billede 2;
billede 3;
pic4;
billede 5;
ldglnadf ln dfgl lad ngl adlf ;

i javascript skal der vel stå noget i retning af

var antal = 6
var imagetext = new Array()

for(i = 1; i < antal + 1; i++)
{
imagetext[i] = line[i]/pixtext.txt;
}

Men hvordan fortæller jeg at kilden er linier (strings) i "pictext.txt" og
at den skal læse x-antal linier ?

Når jeg først har alle billedtexterne inde i et array, skulle det ikke være
så svært at vise billedtexten til billederne, og det vil være nemt at
vedligeholde.

mvh og tak for hjælpen indtil nu,

Steffen

Fra : Jørgen Farum Jensen

Dato : 21-02-06 18:06

Steffen H.Schmidt wrote:
> [...]
> jeg gerne have lidt mere styr på billedtexterne, som det er nu. ligger de i
> selv dokumentet, og jeg vil hellere have dem i en separat text fil..

Jeg ved ikke lige om det er det, du efterlyser,
men jeg har i hvert fald lavet et forslag til
en måde at gøre det på:

http://www.webdesign101.dk/x/usenet/arrays.html

Jørgen Farum Jensen
http://www.webdesign101.dk