Slægtsforskningsprogrammer
Fra : Ole P. Bielefeldt

Dato : 19-02-06 23:50

Gå ind på:

http://www.chart.dk/index/default.asp?mode=category&cat_id=336

og se, hvilket program, der er det meste søgte.

Ole P. Bielefeldt
www.familytreemaker.dk

Fra : Poul Erik Jensen

Dato : 20-02-06 04:06

"Ole P. Bielefeldt" <ole.bielefeldt@adslhome.dk> skrev i en meddelelse
> og se, hvilket program, ....

Desværre er det også direkte mod fundatsen, at skribenter med en væsentlig
interesse i produktet bruger nyhedsgruppen til at reklamere for det.

Meddelelsen er rendyrket reklame, der fortjener en massiv klagestrøm til din
udbyder.

--
Med venlig hilsen Poul Erik Jensen
www.genealog.dk www.skolekammeraten.dk

Fra : Otto Jørgensen

Dato : 20-02-06 09:28

I tillegg ikke internasjonale sider

--
Otto Jørgensen
http://home.online.no/~otjoerge/bk/

Fra : KHH

Dato : 20-02-06 09:46

Ja desværre kan sælgeren af FTM ikke lade være med at promovere sit produkt
her i nyhedsgruppen.

Det er jo ikke ret ofte han bruger NG til det den skal, nemlig at hjælpe
andre slægtsforskere, hen udelukkende bruger gruppen til promovering af sit
produkt.

Fra : Ukendt

Dato : 20-02-06 11:03

On Mon, 20 Feb 2006 04:05:54 +0100, Poul Erik Jensen wrote:

> [...]
> interesse i produktet bruger nyhedsgruppen til at reklamere for det.
>
> Meddelelsen er rendyrket reklame, der fortjener en massiv klagestrøm til din

Jeg har klaget til hans udbyder to gange. Desværre får man jo ikke
tilbagemelding om hvorvidt klagen er taget til følge og om misdæderen har
fået en påtale, så om Ole P. Bielefeldt faktisk har fået en næse eller ej,
ved jeg ikke, men i så fald har den tydeligvist ikke hjulpet

Man jo desværre også sige, at Chris Gade Sørensen leverer den samme trafik
angående Brothers Keeper, men Chris har dog også bidraget med andet i ny og
næ.
--
Venlig hilsen
Kurt Hansen

Fra : Poul Erik Jensen

Dato : 20-02-06 13:05

"Kurt Hansen" <kurt-snabela-towle.dk> skrev i en meddelelse

> Man jo desværre også sige, at Chris Gade Sørensen
> leverer den samme trafik angående Brothers Keeper,

Det mener jeg ikke du har ret i, for Chris' meddelelser udtrykker en tydelig
fornemmelse af forskellen mellem oplysning og reklame. Chris blander sig
heller ikke uopfordret i debatten, uden at have noget relevant at tilføje,
blot for at promovere sit produkt.

Dertil kommer, at Chris ikke sidder en henstilling overhørig - hvilket er
svært at sige om den provokerende Ole, der med åbentlys ligegyldighed
ignorere alle klager.

Det kan ikke undgås, at der indirekte bliver reklameret, medmindre det helt
forbydes forhandlere (og deres familie) at nævne noget om eget produkt, og
det er ikke min hensigten helt at kvæle forhandleres adgang til at servicere
deres kunder via nyhedsgruppen, men alene at stoppe de provokerende
meddelelser uden andet indhold end reklamen for et bestemt produkt.

Det hjælper desværre jo nok ikke, at du eller jeg atter klager - der skal
sikkert mange flere nyhedsgruppelæsere til for at stoppe den slags asociale
fremfærd.