Tomme ark ved udskrift?
Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 19-02-06 22:11

Hej alle

Jeg har kikket på Fidusos sider i forbindelse med udskrift. Jeg
fik nemlig en opfordring til at lave en af siderne printervenlig.
Det var sådan set nemt nok da jeg her i gruppen har set hvordan
det gøres. Det er siden med grammatikgloser som jeg specielt
kikkede på. De andre sider fulgte sådan set automatisk med, og
jeg har ikke rettet noget specielt til ved dem.

Imidlertid er der noget der undrer mig. Ved forsiden og ved siden
om sprogkritik bliver der lavet et tomt ark til sidst selv om
indholdet slutter et sykke oppe på næstsidste side.

   http://fiduso.dk/
   http://fiduso.dk/?page=kritik

Hvorfor? Og hvordan undgår jeg det?

Det er vel til at leve med eftersom brugeren kan bede om hvilke
ark der skal udskrives, men alligevel.

--
Bertel

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 20-02-06 00:42

Bertel Lund Hansen wrote:

> [...]
> fik nemlig en opfordring til at lave en af siderne printervenlig.
> Det var sådan set nemt nok da jeg her i gruppen har set hvordan

Ja, det er ret enkelt, man slukker de elementer, der ikke skal udskrives og
retter eventuelt lidt margin og/eller padding på det, der skal udskrives.

> [...]
> om sprogkritik bliver der lavet et tomt ark til sidst selv om
> indholdet slutter et sykke oppe på næstsidste side.

Det kan jeg ikke se i hverken FF 1.5 eller IE 6 SP1 på W2K ved "Vis
udskrift". Der vises kun det nødvendige antal sider.

Erik Ginnerskov
http://html-faq.dk/

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 20-02-06 01:35

Erik Ginnerskov skrev:

> Ja, det er ret enkelt, man slukker de elementer, der ikke skal udskrives og
> retter eventuelt lidt margin og/eller padding på det, der skal udskrives.

Ja, det var det jeg gjorde.

> Det kan jeg ikke se i hverken FF 1.5 eller IE 6 SP1 på W2K ved "Vis
> udskrift". Der vises kun det nødvendige antal sider.

Ja, nu har jeg også tjekket i IE og FF. Problemet findes kun i
.... [øh, det er svært det her] ... <hviske>Opera</hviske>.

--
Bertel

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 20-02-06 01:59

Bertel Lund Hansen wrote:

> ... [øh, det er svært det her] ... <hviske>Opera</hviske>.

Der kan jeg kun reproducere fejlen på forsiden, ikke på
http://fiduso.dk/?page=kritik

O 8.5

Erik Ginnerskov
http://html-faq.dk/

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 20-02-06 04:53

Erik Ginnerskov skrev:

> Der kan jeg kun reproducere fejlen på forsiden, ikke på
> http://fiduso.dk/?page=kritik

Næ, nu er den gået i orden, men jeg prøvede lige de andre. Siden
med sprogmeninger er helt grotesk. Der er flere tomme ark end ark
med tekst.

   http://fiduso.dk/?page=sprogmeninger

Der er ogsåomme ark her:

   http://fiduso.dk/?page=nutids-r

--
Bertel

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 20-02-06 05:03

Erik Ginnerskov skrev:

> [...]

Næ, nu er den gået i orden, men jeg prøvede lige de andre. Siden
med sprogmeninger er helt grotesk. Der er flere tomme ark end ark

Der er også tomme ark her:

   http://fiduso.dk/?page=nutids-r

--
Bertel