Kløe efter hårfarvning
Fra : Karina

Dato : 19-02-06 19:31

Hej

Jeg var hos frisøren i går lørdag og fik farvet mit hår - en bundfarve i det
inderste hår og en farve uden på.

I går aftes begyndte det at klø på baghovedet og i dag har det kløet - og
klør stadig! i knæhaserne, på armene, på hænderne, på halsen og under
fødderne.

Det var produkter fra firmaet Goldwell der blev brugt.

Er der nogen der har prøvet noget lignende? Og kan man gøre noget for at få
det til at holde op?

Med venlig hilsen

Karina

Fra : LH

Dato : 19-02-06 19:41

Jeg har ikke prøvet det, men man høre jo ofte at mennesker får allergi af
hjemmefarvning, og så kan det vel også ske selvom det er hos en frisør.
Jeg ville da tro det er en allergisk reaktion og normalt hjælper
antihistamin på allergi, så måske det kan hjælpe. Måske andre ved mere om
det.
LH

Fra : Sabina H.

Dato : 19-02-06 23:03

LH wrote:
> [...]
> hos en frisør. Jeg ville da tro det er en allergisk reaktion og
> normalt hjælper antihistamin på allergi, så måske det kan hjælpe.

får man allergiske reaktioner af hjemmefarver, er der også en god chance for
at man får det af frisørfarver....
man bør altid, hvis der er nogen mistanke, foretage en allergitest af de
pågældende produkter, to dage før forventet anvendelse..... det er der
desværre ikke ret mange der gør :(
gjorde alle det, ville vi slet ikke ende med de voldsomme reaktioner man
hører om i nyhederne....

det er og bliver kemi vi kommer i håret, uanset om det er hjemme eller
frisørfarver... ingredienserne er stort set det samme, ved hjemmefarverne er
doseringen blot fastlagt ;)

har man tendens til en let allergisk reaktion under hårfarvning, kan man
tage en forebyggende allergipille lige inden behandlingen..... det har jeg
personligt gode erfaringer med, både som klient og som professionel ;)

--
Knus, Sabina

Se vores skønne persere på
http://www.dkshadowfax.dk

Fra : Karina

Dato : 20-02-06 16:59

"Karina" <xxx@xxx.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Det var produkter fra firmaet Goldwell der blev brugt.
>
> Er der nogen der har prøvet noget lignende? Og kan man gøre noget for at

Hej

Jeg har været hos lægen i dag efter en næsten søvnløs nat med kløe og
kradseri og opsvulmede hænder og arme til følge.

Lægen gav mig en allergipille som jeg tog med det samme, efter ca. 25 min.
var der ingen ændring og hun gav mig en recept på binyrebarkhormonpiller.
Jeg skal tage dem i 5 dage, hvorefter kløen gerne skulle være væk. De har
allerede hjulpet.

Jeg må vist hellere vente lidt med at blive farvet igen og hvis det skal ske
igen, må jeg vist hellere få lavet en test først.

Med venlig hilsen
Karina