Tv. på bærbar pc.
Fra : Bent Olsen

Dato : 19-02-06 16:42

Er der nogen, der har erfaring, med at bruge en bærbar Pc som Tv i en
campingvogn.

Jeg har digital satellitmodtager til frie kanaler, som jeg bruger, når vi
væk fra Danmark, og en almindelig antenne jeg bruger herhjemme.

Satellitmodtageren har scartstik og antennen har et almindelig Tv stik.

Spørgsmålene er :

Hvilken Tv modul skal jeg bruge.?

Kan man se tekst tv på den ?

Kan der kobles med både antennestik og scart ?

Øjnene begynder at flakke på ekspedienterne, når jeg kommer med
spørgsmålene.

Venligst.

Bent Olsen.

Fra : Preben Knudsen

Dato : 20-02-06 21:35

Fra : Preben Knudsen

Dato : 20-02-06 21:44

Når øjnene begynder at flakke er det af 2 grunde- i1.kke ret mange
radiofolk kender til systemet,og 2. dit spørgsmål er ikke specifikt
nok.
1. Din sat modtager er ikke velegnet til at køre over comp - det
kræver en analig digitalconverter, som er dyrere end et sat kort,
eller sat tuner til USB porten.
2 Din antenne kan tilsluttes til en Usb eller pmcia tuner, og fås i 3
udgaver, en analog, en digital (DVB-T) og en hybrid.
Der findes flere fabrikater, men jeg vil personlig vælge en ren
digital, og der er ingen problem med tekst tv, undertekster mm.
Dog bør der tilsluttes eksterne højttalere da pc højt ikke just er
hifi.

Fra : Jens

Dato : 20-02-06 23:02

"Bent Olsen" <gunnabent@stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Kan der kobles med både antennestik og scart ?
>
> Øjnene begynder at flakke på ekspedienterne, når jeg kommer med

Der findes diverse USB TV-tunere til omkring 500 kr, f.eks. Hauppage WinTV
USB (se www.edbpriser.dk -> Hardware -> TV-Tuner )

Disse kan alle tilsluttes både en antenne og et composit videosignal (som du
kan fiske ud af dit SCART-stik med det rigtige kabel)

/Jens

Fra : Benny Hansen

Dato : 17-03-06 23:59

Jeg har den erfaring at min gamle Laptop var for langsom (400Mz)
til fremvisning af TV. Derfor købte jeg et 19" fladskærms TV.
Jeg føler det er nemmere når flere skal se TV. Desuden kan
jeg så taste på Laptoppen medens jeg ser TV.

--
Hilsen Benny