Hvis hvad der er i mappen?
Fra : jeppe

Dato : 19-02-06 14:55

Jeg vil lige starte med at sige at jeg aner ikke hvor dette inlæg
høre til..

Men det jeg tænkte på var om man på en eller anden måde kunne
sådan få vist hvad der er i en mappe

Fx hvis vi siger der er disse 3 filer i mappen: mappe1
default.asp
test.asp
billede.jpg

Så var det om man kunne gøre sådan at der så står

default.asp
test.asp
billede.jpg

På en normal side... altså sådan så man stadi kan lave noget
andet på sin side???

Håber i forstår/kan hjælpe mig..

mvh Jeppe

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : finn elmgaard

Dato : 19-02-06 17:57

"jeppe" <marci@cssyd.dk> wrote in message

> [...]
> test.asp
> billede.jpg
>
> Så var det om man kunne gøre sådan at der så står

Prøv at kigge her http://www.html.dk/tutorials/asp/lektion14.asp

mvh
Finn

Fra : Tonni Rasmussen

Dato : 19-02-06 21:50

> Men det jeg tænkte på var om man på en eller anden måde kunne
> sådan få vist hvad der er i en mappe

Hej

Naturligvis er der det. Jeg går ud fra du kender lidt til at bruge
asp, hvis du gør er følgende meget nemt:

Dim FSO, F, filer, fil

Set FSO = CreateObject("Scripting.FileSystemObject")
Set F = FSO.GetFolder(Server.Mappath("/fk-fest/festen_2005/foto"))
Set filer = F.Files

For Each fil In filer

Response.Write fil.name

Next

Hilsen Tonni

Fra : Bjarne Damsgaard

Dato : 21-02-06 03:57

On 19 Feb 2006 13:54:30 GMT, jeppe <marci@cssyd.dk> wrote:

> [...]
>høre til..
>
>Men det jeg tænkte på var om man på en eller anden måde kunne

Prøv at kigge på denne side:

http://www.morpheusweb.it/html_eng/scripts/asp/asp_file.asp

Den giver en oversigt over mange rutiner til operationer på filer og
mapper på serveren, også den funktion du efterspørger.

mvh
Bjarne Damsgaard