Begrænsning af textarea
Fra : EnjoyNews

Dato : 19-02-06 14:25

Jeg har brug for at begrænse et antal linier i et textarea.
Er det muligt ??

Det er data der skal insættes i en database, og der må max være 4 linier med
max 150 tegn.

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 19-02-06 20:25

EnjoyNews brought next idea :
> Jeg har brug for at begrænse et antal linier i et textarea.
> Er det muligt ??

Javascript er vist eneste mulighed clientside. Serverside har du masser
af muligheder for at afkorte indholdet.

"Age is something that doesn't matter, unless you are a cheese."
- Luis Bunuel

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 20-02-06 00:52

EnjoyNews wrote:
> Jeg har brug for at begrænse et antal linier i et textarea.
> Er det muligt ??
>
> Det er data der skal insættes i en database, og der må max være 4
> linier med max 150 tegn.

Du kan her finde noget om begrænsning, men det kører kun på samlet antal
tegn. Der kigges ikke efter linjeskift:

http://hjemmesideskolen.dk/html/formular.asp?id=formus&content=fmarea

Erik Ginnerskov
http://html-faq.dk/

Fra : EnjoyNews

Dato : 23-02-06 18:08

> Du kan her finde noget om begrænsning, men det kører kun på samlet antal
> [...]

Det er lidt ægerligt, da det netop er antal linier der er vigtigt i mit
tilfælde.

Er der nogen der har en god fidus ?