Hover virker ikke i IE
Fra : Morten Romby

Dato : 19-02-06 10:25

Hey Folkens

Jeg kan ikke få link-hover til at fungere i IE - hvad gør jeg
galt?

Site: http://www.romby.be/test/test.php
Stylesheet: http://www.romby.be/test/style/generel.css

<a class="mlink2" href="mailto:blabla@mail.djh.dk">

span.name{height:18px;width:150px;float:left;background:
inherit;}

a.mlink2:link,a.mlink2:visited,a.mlink2:active{
background: #EDEDE7;display: block;text-decoration: none;
font: 11px arial, sans-serif; color: black; }

a.mlink2:hover {background:red;color:white;}

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Tidemann

Dato : 19-02-06 11:30

"Morten Romby" skrev
> [...]
> font: 11px arial, sans-serif; color: black; }
>
> a.mlink2:hover {background:red;color:white;}

Jeg har ikke testet det, men jeg tror du skal flytte a.mlink2:active ned til
a.mlink2:hover {background:red;color:white;}
Sådan:
a.mlink2:hover, a.mlink2:active {background:red;color:white;}

Jeg har ihverttilfælde active nede ved hover og det virker.
--
Venlig hilsen
Marianne

Fra : Morten Romby

Dato : 19-02-06 11:38

> [...]
> a.mlink2:hover, a.mlink2:active {background:red;color:white;}
>

> Jeg har ihverttilfælde active nede ved hover og det virker.

Hmmm det afhjælper ikke problemet. Link-hover fungerer efter hensigten i
Firefox, men IE vil ikke lege med

Fra : Georg OLE Peter HART~

Dato : 19-02-06 15:30

Hej! Når du finder en årsag, hører vi det gerne!

Morten Romby wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:
> [...]
Nu 15:15 virker din side både i Opera 8.5 og MSIE 7 beta, men med henholdsvis rød
og hvid hover effekt!

Tror vi finder svaret her:
http://www.thorsenholm.dk/webdesign/fancynoappletmenu.html
Jeg har haft en masse pludseligt opstået bavl med hover effekt på Henrik Stridsens
lille geniale color picker, på min download side, men det refererer nu til
'position:abselote' - sammen med andre placerings ellementer!

mvh.
Ole Hartig
http://www.anett-h.dk/