En ekstra pc på internettet.
Fra : Henrik

Dato : 19-02-06 07:17

Hejsa
På arbejde har jeg min stationær PC sluttet til firmates netværk og
internettet, nu har jeg så fået en bærebar som jeg gerne vil kunne gå på
Internettet med, en løsning som jeg har brugt er at sætte mit netværks stik
fra den stationær over i den bærebar, men der må være en anden løsning?
Kan jeg sætte en swits op, ude ved min stationær PC, og sætte min stationær
PC og den bærebar til den?

Henrik

Fra : B. Nice

Dato : 19-02-06 08:16

On Sun, 19 Feb 2006 07:16:49 +0100, "Henrik" <ha@danlamp.dk> wrote:

> [...]
>Kan jeg sætte en swits op, ude ved min stationær PC, og sætte min stationær

Har din arbejdsplads ikke en netværksansvarlig?

Fra : Henrik

Dato : 19-02-06 09:42

Jo, det er mig.... det er en meget lille virksomhed, og jeg er den i
virksomheden der har mest styr på computer, men jeg har har ikke meget
forstand på netværk.
Jeg kunne godt trække en ny/ekstra netværks ledning fra vores router, men
det syntes jeg ikke at jeg har tid til.

Henrik

Fra : B. Nice

Dato : 19-02-06 10:16

On Sun, 19 Feb 2006 09:41:30 +0100, "Henrik" <ha@danlamp.dk> wrote:

Hvilken router er det?

Hvis det er en NAT-router med indbygget DHCP-server mener jeg det
letteste er at sætte en switch op.

Men det er svært at give et præcist svar uden at kende din
netværks-konfiguration.

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 19-02-06 10:18

On Sun, 19 Feb 2006 07:16:49 +0100, "Henrik" <ha@danlamp.dk> wrote:

> Kan jeg sætte en swits op, ude ved min stationær PC, og sætte min stationær
> PC og den bærebar til den?

Ja.

-A

Fra : Calle.

Dato : 20-02-06 01:05

Henrik wrote:
> [...]
> en anden løsning? Kan jeg sætte en swits op, ude ved min stationær
> PC, og sætte min stationær PC og den bærebar til den?

sæt en switch på, så har du flere udtag til PCere
--
**** Calle ****