Validering af PHP?
Fra : Martin Ploug

Dato : 19-02-06 00:28

Hej

Jeg kan huske, at der for noget tid siden var en
herinde, der spurgte, om der en måde, hvorpå
man kan validere sin PHP.

Jeg fik ikke set svarene, og er nysgerrig efter at
vide det.

På forhånd tak.

Med venlig hilsen
Martin

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 19-02-06 01:00

It happens that Martin Ploug formulated :
> Jeg fik ikke set svarene, og er nysgerrig efter at
> vide det.

Kør scriptet - hvis der ikke kommer nogen fejl er det iorden.

"Health nuts are going to feel stupid someday, lying in hospitals dying
of nothing." - Redd Foxx

Fra : Martin Ploug

Dato : 19-02-06 18:10

"Henrik Stidsen" <nntpspam@hs235.dk> wrote in message
> [...]
> Henrik Stidsen - http://henrikstidsen.dk/
> "Health nuts are going to feel stupid someday, lying in hospitals dying

Ok, så der findes ikke et program eller lignende, som tjekker
syntaksen?

Tak.

Hilsen Martin

Fra : Dan Storm

Dato : 19-02-06 18:16

Martin Ploug skrev:
> Ok, så der findes ikke et program eller lignende, som tjekker
> syntaksen?
Jo, PHP i sig selv.
Hvis din syntaks ikke er korrekt, vil scriptet ganske simpelt ikke virke.
PHP skal ikke 'ryddes op' på samme måde som du skal med HTML. Det svarer
lidt til at du kan sagtens rydde op inde i stuen, så det ser pænt ud,
mens det store B&O anlæg du har, ikke skal åbnes og 'forbedres', for det
virker stort set kun på den måde det er sat sammen.

Det du kan gøre er at skimte koden igennem og se om noget kan gøres
smartere og eventuelt sætte det op på en pæn og letlæselig måde.

Men konklusionen er nej, hvis syntaksen ikke er korrekt vil scriptet
ikke virke. Det er din validering.

- Så vigtig er du heller ikke!

Fra : Sune Storgaard

Dato : 19-02-06 18:36

Dan Storm wrote:

> Det du kan gøre er at skimte koden igennem og se om noget kan gøres
> smartere og eventuelt sætte det op på en pæn og letlæselig måde.

Man kan med fordel bruge en editor med php syntax highlight, det vil hjælpe
en med at visuelt se nogle typer af fejl.

Er selv flittig bruger af crimsoneditor.com , håbløs hjemmeside men god
editor.

Fra : Jacob Atzen

Dato : 20-02-06 20:21

On 2006-02-19, Martin Ploug <mploug@mail.tele.dk> wrote:
> Ok, så der findes ikke et program eller lignende, som tjekker
> syntaksen?

Du kan bruge PHP i CLI mode, der er en switch, der checker syntax - led
efter lint.

- Jacob Atzen