Upload med ASP
Fra : Rune Solberg Skår

Dato : 18-02-06 13:00

Hei

Har sett gjennom en del source codes på nettet, men har funnet ut at det
meste er ganske avansert for nybegynnere. Kan noen VELDIG ENKELT forklare
med hvordan eg kan laste opp et bilde frå sida mi?

TAKK!!!

mvh

Rune

Fra : Tonni Rasmussen

Dato : 19-02-06 22:00

> Har sett gjennom en del source codes på nettet, men har funnet ut at det
> meste er ganske avansert for nybegynnere. Kan noen VELDIG ENKELT forklare
> med hvordan eg kan laste opp et bilde frå sida mi?

Hej

Jeg håber du kan forstå hvad jeg skriver, selvom det er på dansk.

Du skal have to sider.

****Side 1******
Skal indeholde en form:
<form action="TilfojFoto2.asp?mappe=<% =Request.Querystring("mappe")%>"
method="post" ENCTYPE="multipart/form-data">

<input type="submit" class="knap" value="Tilføj billede(r)"><br>
Hav tålmodighed, det tager noget tid at sende billederne.<br>
Tryk kun een gang!

</form>

*** side 2 ****
Så skal du have en side der gemmer billedet et sted på serveren:

<%
' Hvis der skal hentes et stort billede fra
' en langsom forbindelse tager det lang tid
' Her går der 160 sek. før serveren stopper scriptet
' **************************************************
Server.ScriptTimeout = 500

' Hvis der er fejl et sted fortsætter serveren med at afvikle scriptet
' ********************************************************************
On Error Resume Next

' Variables
' *********
Dim mySmartUpload
Dim file
Dim fso
Dim FilNavn

' Object creation
'
Set mySmartUpload = Server.CreateObject("aspSmartUpload.SmartUpload")

' Her tillader jeg kun jpeg og jpg filer
' **************************************
mySmartUpload.AllowedFilesList = "jpeg,jpg,gif"

' Her bestemmes den maximale filstørrelse
' ***************************************
mySmartUpload.MaxFileSize = 100000

' Så uploades der
' ***************
mySmartUpload.Upload

' Her gemmes billedet et sted på serveren.
' ***********************************************************

For each file In mySmartUpload.Files
If not file.IsMissing Then
file.SaveAs("/images/fotoalbum/" & file.FileName)
End if
Next

' Hvis filen ikke overholder mine betingelser kommer der en fejl.
' ***************************************************************
If Err Then
Response.Write Err.description
Else
Response.Write "Ingen problemer"
End if

%>

*** slut side 2 **********

Jeg håber du kan få det til at virke, hvis ikke må du gerne spørge igen

Hilsen Tonni

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Rune Solberg Skår

Dato : 20-02-06 17:15

Hei Tonni

Tusen takk for svar. No skal eg prøve ut dette her.
Igjen, tusen takk

mvh

Rune