rate/kapitalpension?
Fra : Peter

Dato : 18-02-06 12:08

Hey Gruppe

Hvad er bedst rate eller kapitalpension ved en årsløn på omkring
300000kr????

Tak

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 19-02-06 08:46

In article <43f70058$0$11671$ba624c82@nntp02.dk.telia.net>, Peter wrote:
> Hey Gruppe
>
> Hvad er bedst rate eller kapitalpension ved en årsløn på omkring
> 300000kr????

Det kommer an på hvordan du vil have dem udbetal når du går på pension.
Ratepension har den fordel, at de kan trækkes fra i topskatten.
Kapitalpension kan ikke trækkes fra i topskatten.

Grænsen for topskat er en indkomst på 318.700 kr efter AMBI og betaling
til pension. Så du kan roligt anvende kapitalpension uden at blive
straffet.

Fra : Jens G

Dato : 19-02-06 09:36

On Sat, 18 Feb 2006 12:08:02 +0100, "Peter" <MR.@jupiter.com> wrote:

>Hey Gruppe
>
>Hvad er bedst rate eller kapitalpension ved en årsløn på omkring
>300000kr????

Så vidt jeg husker tommelfingerreglen, så kan ratepension bedst betale
sig hvis du er oppe i en indkomst hvor du skal betale topskat nu, men
ikke regner med at skulle betale topskat af dine indkomster, incl
ratepensionsudbetaling, når du bliver pensionist.

Da topskatgrænsen i 2006 er 318.700kr, bør det derfor bedst betale sig
for dig at indbetale til kapitalpension.

--
Jens G
IP telefoni med www.musimi.dk - slet ikke så svært.

Fra : Peter

Dato : 21-02-06 18:57

Oki mange tak for svarene......så blev jeg lidt klogere

--
Karsten

Fra : Tobias K. Tobiasen

Dato : 21-02-06 22:12

Peter wrote:

> Hey Gruppe
> Hvad er bedst rate eller kapitalpension ved en årsløn på omkring
> 300000kr????
Vær opmærksom på at livrente har en stor fordel hvis du er/bliver gift. Den
bliver nemlig ikke delt i tilfælde af skilsmisse.
Hvis din kone har livrente eller lignede pension, så bør du overveje
livrente eller noget særeje.

T2K