Asus A8R-MVP system vil ikke starte :o(
Fra : BFO

Dato : 18-02-06 11:48

Hej

Har et problem med et system der er samlet her til morgen, der kommer intet
billede på min skærm, og BIOS afgiver nogle bip som fejl der ikke er beskrevet
i manualen, så håber en kan hjælpe herinde.

Der kommer først et langt bip, efterfulgt af 3 korte, og lidt senere 2 korte hurtigt
efter hinanden.

Sådan:
Biiiiiiiip..............bip.....bip.....bip................bip..bip

Er der nogle der kan tolke den ?

Ja og så sker der ikke så meget mere, den slukker ikke før jeg afbryder

Jeg har prøvet at resette CMOS, har kun bundkort, cpu, gfx, ram, tastatur og mus tilsluttet.
Har prøvet med kun 1 ram-blok, og skiftet den ud med den anden uden held.
Blæser kører fint på både PSU, CPU og GFX.

Har observeret at det er som om systemet POST'er, og det er herefter som om det lige
et millisekund mister strøm, lige nok til at LED på CPU-køler'en blinker, men det er ikke
PSU'en den er gal med, har prøvet 2 forskellige.

Synes kun det kan være bundkortet efterhånden, men ville lige høre om der er andre
ideer, der kommer jo aldrig noget på skærmen, så GFX er vel også en mulighed selv om
blæseren kører fint på det ?

Systemet er følgende:
Asus A8R-MVP
AMD 64 x2 3800+
Corsair TwinX2048-4000PT 2x1024 MB PC4000
HIS Ati Radeon X1600XT Ice-Q Turbo
Chill Inno 520W PSU (Har testet med en Aopen også)
Eizo L 797-K TFT (Testet og virker)

På forhånd tak

Mvh
Brian Olsen

Fra : Hans

Dato : 18-02-06 13:07

BFO wrote:

> [...]
> Corsair TwinX2048-4000PT 2x1024 MB PC4000
> HIS Ati Radeon X1600XT Ice-Q Turbo
> Chill Inno 520W PSU (Har testet med en Aopen også)

Bruger du det øverste eller nederste grafik-slot, og har du husket at
montere den medfølgende adapter i det ledige slot?

Den anden mulighed er, at du har glemt at tilslutte det ekstra strømstik på
grafikkortet.

Hans

Fra : BFO

Dato : 18-02-06 13:12

"Hans" <nospam@kvik.org.invalid> skrev i en meddelelse news:43f70de5$0$15787$14726298@news.sunsite.dk...

> Bruger du det øverste eller nederste grafik-slot, og har du husket at montere den medfølgende adapter i det ledige slot?

Jeg bruger den nederste, og har sat adaptoren i den øverste

> Den anden mulighed er, at du har glemt at tilslutte det ekstra strømstik på grafikkortet.

Det er der ikke på et X1600XT, det skulle åbenbart få strøm nok.
Har også prøvet at sætte det extra strømstik i bundkortet, som man ellers kun
skal bruge hvis man kører crossfire med en 20 pins PSU.

Har lige skilt hele skidtet ad igen, holdt pause mens jeg så skiskydning, så
måske et par friske øjne og en ny samling kan gøre tricket, jeg skriver lige
om det gav resultat senere

Mvh
Brian Olsen

Fra : BFO

Dato : 18-02-06 13:35

"BFO" <nyhedFJERN@MIGdbmail.dk> skrev i en meddelelse news:43f70f58$0$15785$14726298@news.sunsite.dk...

> Har lige skilt hele skidtet ad igen, holdt pause mens jeg så skiskydning, så
> måske et par friske øjne og en ny samling kan gøre tricket, jeg skriver lige
> om det gav resultat senere

Det ændrede ikke på noget, nøjagtig samme fejl, så enten bundkort el. GFX
må være defekt Surt med helt nye dele.

Må se om jeg ikke kan låne et andet PCIe GFX af en kammerat og teste med
det i maskinen.

Mvh
Brian Olsen

Fra : BFO