forsøger på at lave thumbnail men får sort~
Fra : MooreHojer

Dato : 18-02-06 03:44

Hej NG

Jeg vil gerne lave en thumbnail ti et billede men jeg kan ikke få det
til at virke. Slet intet billede.
Min koder er følgende:

<----KODE START---->
//henter fra url
$filename = $_GET['filnavn'];
$newfile = $_GET['thumb'];

//benytter funktionen getimagesize og finder brede og højde
$filegenskaber =
getimagesize("img/artiklerogannonceringer/".$filename."");
$org_hoejde = $filegenskaber[1];
$org_brede = $filegenskaber[0];

<klip*>

// Resample
$image_p = imagecreatetruecolor($thumb_brede, $thumb_hoejde);
$image =
imagecreatefromjpeg("img/artiklerogannonceringer/".$filename."");
imagecopyresampled($image_p, $image, 0, 0, 0, 0, $thumb_brede,
$thumb_hoejde, $org_brede, $org_hoejde);

// Output
imagejpeg($image_p, "img/artiklerogannonceringer/".$newfile, 100);
<----KODE SLUT---->

hvis jeg i linien:
$image =
imagecreatefromjpeg("img/artiklerogannonceringer/".$filename."");

ændre $filename til noget fuldstændigt andet som f.eks. $fjfjfj, så
laver den en thumbnail og det rigtige sted, men den er helt sort.

(*Den stump kode jeg har klippet ud i midten er en lang beregning til at
finde størrelsen af $thumb_brede og $thumb_hoejde og jeg har tjekket af
disse variabler har en værdi og at den kan bruges.)

Er der nogen kloge hoveder der kan fortælle mig hvad jeg gør galt?

På Forhånd Tak!

--
MooreHojer