Bladre i udtræk fra tabel?
Fra : Kristoffer

Dato : 17-02-06 17:43

Hej alle..

Har kigget en del indlæg igennem, men kan ikke umiddelbart finde
et, som kan afhjælpe mit problem:

Jeg skal lave et lille "slide-show", hvor der på hver side er
lidt tekst og et billede. I bunden af hver side skal man kunne
bladre videre til næste billede eller forrige billede, og det kan
jeg ikke gennemskue, hvordan jeg skal gøre.

Hvert "slide" åbnes via index.asp?slide=2 (nummeret afhænger af
slidenummeret).
Dvs. Hvis man er på siden ?slide=2, skal man kunne klikke sig
videre til hhv. ?slide=1 og ?slide=3, og står man på ?slide=3,
skal man kunne klikke sig videre til hhv. ?slide=2 og ?slide=4 -
osv.

Er der nogle som kan hjælpe?

Mange hilsner
Kristoffer

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : jamen

Dato : 17-02-06 18:25

Kristoffer wrote:

> [...]
> videre til hhv. ?slide=1 og ?slide=3, og står man på ?slide=3,
> skal man kunne klikke sig videre til hhv. ?slide=2 og ?slide=4 -

Lidt inspiration

<%

slide_min = 1
slide_max = 5

slide_index = Request.QueryString("slide")
If Not IsNumeric(slide_index) Then
   ' ikke numerisk værdi
   slide_index = slide_min
Else
   ' konvert til integer
   slide_index = CInt(slide_index)
End If

' kontroller boundary
If slide_index < slide_min Then
   slide_index = slide_min
ElseIf slide_index > slide_max Then
   slide_index = slide_max
End If

Sub InsertLink(index)
   Response.Write "<a href=""?slide=" & index & """>Gå til " & index & "</a>"
End Sub

seperator = ""

If slide_index > slide_min Then
   Call InsertLink(slide_index-1)
   seperator = " - "
End If

If slide_index < slide_max Then
   Response.Write seperator
   Call InsertLink(slide_index+1)
End If

%>

Fra : Jørn Andersen

Dato : 17-02-06 18:21

On 17 Feb 2006 16:43:27 GMT, Kristoffer <kk@kk.kk> wrote:

> [...]
>videre til hhv. ?slide=1 og ?slide=3, og står man på ?slide=3,
>skal man kunne klikke sig videre til hhv. ?slide=2 og ?slide=4 -

Hvilken del af det er det, du har problemer med?
Det lyder som om, du gpodt kan finde ud af at hente ét billede - ?

Det gør du formentlig med noget i retning af:
intBilled = Request.QueryString("slide")
If IsNumeric(intBilled) Then
intBilled = Int(intBilled)
Else
' en fejlmeddelelse
End If

Når du så har sikret dig, at du har et tal, så bruger du formentlig
den til at putte ind i din SQL-streng.

Og så kan du jo nemt bruge det samme tal til at lave de to links:
Response.Write "<a href=""index.asp?slide=" & intBilled - 1 & _
""">Forrige slide</a>"

- og tilsvarende med "næste slide".

Good luck!

--
Jørn Andersen,
Brønshøj

Fra : Kristoffer

Dato : 21-02-06 19:11

Beklager jeg først svarer nu, men min computer har selvfølgelig
været brudt ned

Anyway, jeg har fået et tip om dette script:
http://activedeveloper.dk/artikler/default.asp?articleid=31 og det
ser ud til at virke!
Men synes måske det er en smule kompliceret, så vil overveje at
prøve et af jeres forslag. Tiden skal bare lige være der til det, og
det kniber lidt pt.

Uanset hvad skal I have mange tak - og jeg vender lige tilbage, når
jeg har forsøgt mig (men der kan altså godt gå lidt tid

Mange hilsner
- og håber på forståelse