Problem med firmware til Linksys
Fra : Snavox

Dato : 17-02-06 16:50

Hej.

Jeg har lige opgraderet min Linksys WRT 54G med seneste Tarifa firmware.
Det virker fint nok, men jeg kan bare ikke komme ind og administrere
routeren via 192.168.1.1

Hvad gør jeg?

Venlig hilsen

Poul

Fra : Max

Dato : 17-02-06 17:43

Hej

> firmware. Det virker fint nok, men jeg kan bare ikke komme ind og
> administrere routeren via 192.168.1.1

Reseter routeren til standardindstillinger.

Mvh Max

Fra : Snavox

Dato : 17-02-06 21:13

Hej igen.

> Reseter routeren til standardindstillinger.

Det kan jeg heller ikke. Har prøvet 4 gange i træk - stadig ingen
mulighed for at komme i kontakt med routeren. Men alt virker sjovt nok,
bort set fra port forwarding, men når routeren ikke er død, må man da
kunne få kontakt til den.

Al hjælp modtages med tak!

Venlig hilsen

Poul

Fra : Max

Dato : 17-02-06 21:29

Hej

> Det kan jeg heller ikke. Har prøvet 4 gange i træk - stadig ingen
> mulighed for at komme i kontakt med routeren. Men alt virker sjovt

Du har holdt reset knappen inde mindst 10 sek. ?

Mvh Max

Fra : Snavox

Dato : 17-02-06 21:38

Hej.>
> Du har holdt reset knappen inde mindst 10 sek. ?

Jeps. 30 sek uden strøm, derefter 10 sek med strøm. Så det tip et sted.
Men stadig ingen kontakt. Netstat melder, at den stadig har 192.168.1.1,
men ingen browsere kan finde den.

Nu prøver jeg at lade den stå uden strøm natten over og så en ny reset.
Hvis det ikke hjælper, må jeg købe en ny...

Venlig hilsen

Poul

Fra : Max

Dato : 17-02-06 21:47

Hej Poul

> Nu prøver jeg at lade den stå uden strøm natten over og så en ny
> reset. Hvis det ikke hjælper, må jeg købe en ny...

Ja, jeg kan desværre ikke hjælpe dig yderligere, du har sikkert
også læst det afsnit i manualen der omhandler problemer i
forbindelse med firmware update.

Lykke til med opgaven

Mvh Max

Fra : Jimmy Damsgård

Dato : 18-02-06 00:16

Snavox skrev:

> Jeps. 30 sek uden strøm

Hvad er det lige for en funktion, der virker uden strøm? :)

/JD

Fra : Jan Bachman

Dato : 17-02-06 22:29

On Fri, 17 Feb 2006 21:37:59 +0100, Snavox <snavox@msn.com> wrote:

>Men stadig ingen kontakt. Netstat melder, at den stadig har 192.168.1.1,
>men ingen browsere kan finde den.

Husk at sikre dig, at din PC har en IP i samme subnet som 192.168.1.1.
Ellers kan du lede længe. Sæt den manuelt til f.eks. 192.168.1.2

/Jan

Fra : Snavox

Dato : 18-02-06 11:48

Hej.

> Husk at sikre dig, at din PC har en IP i samme subnet som 192.168.1.1.
> Ellers kan du lede længe. Sæt den manuelt til f.eks. 192.168.1.2

Har prøvet - samme problem, den står bare og søger og søger efter
routeren, men melder sjovt nok ikke time-out.

Er der ikke mulighed for at resette routerens BIOS som ved bundkort?

Venlig hilsen

Poul

Fra : Hans

Dato : 18-02-06 12:48

Snavox wrote:
> [...]
>
> Nu prøver jeg at lade den stå uden strøm natten over og så en ny
> reset. Hvis det ikke hjælper, må jeg købe en ny...

Det er bare et skud:

Prøv med http://192.168.1.1:8080 hvis nu tumperne har ændret default
portnummer i den nye firmware.

Hans

Fra : Snavox

Dato : 18-02-06 14:29

Hej.

Tak for tips.

Det bliver mere og mere mystisk: Jeg prøvede med nogle ping- og
tftp-kommandoer fra command-linjen, og pludselig kunne jeg få adgang via
browseren. Jeg fik lavet MAC-adressefilter på de trådløse kort og fik
det gemt.

Ville så ændre admin-password og så gik den i koma igen...men nu er jeg
da lidt mere optimistisk og prøver bare igen for at se, om jeg ikke kan
gentage det.

Men standardporten vil vel være enten 80 eller 8080?

Venlig hilsen

Poul

Fra : Hans

Dato : 18-02-06 15:45

Snavox wrote:

> [...]
> ikke kan gentage det.
>
> Men standardporten vil vel være enten 80 eller 8080?

Default port er 80, men jeg vil nok råde dig til at få stoppet den originale
firmware i igen, inden den går helt i koma. Noget kunne tyde på at den
firmware du har fundet har problemer med routerens hardwarerevision.

Hans

Fra : Snavox

Dato : 18-02-06 18:13

Hej.

> Default port er 80, men jeg vil nok råde dig til at få stoppet den originale
> firmware i igen, inden den går helt i koma. Noget kunne tyde på at den
> firmware du har fundet har problemer med routerens hardwarerevision.

Det vil jeg helt klart, næste gang den vil snakke med mig....

Venlig hilsen

Poul

Fra : Snavox

Dato : 23-02-06 14:15

Hej.

Bare lige for at afslutte den.

> Det vil jeg helt klart, næste gang den vil snakke med mig....

Hvis routeren ikke blev brugt, dvs. ikke nødvendigvis slukket, men bare
stod uden trafik fra vores computere, som så var slukket, blev den til
at snakke med.

Nu har jeg puttet DD-WRT v. 2.3 på den, og det kører som en drøm. Jeg
var nødt til at have en FW, hvor jeg kan øge sendestyrken, så det vil
jeg eksperimentere lidt med.

Og i weekenden skal jeg til at lave VPN-forbindelse til min kone....så
får vi se, hvor stabilt det hele er....

Tak for forslag og hjælp til alle. Håber, at min historie måske kan være
til gavn og/eller advarsel for andre.

Venlig hilsen

Poul