Friskfangede muslinger
Fra : 3140 Bjørgheim

Dato : 17-02-06 12:52

Skal jeg gøre noget ved et net med friskhøstede blåmuslinger, inden de
tilberedes - altså udover de bank, de skal have, for at se om de lukker sig
planmæssigt?

--
|¨ ¨ ¨ ¨ ¨¨ Torben

[OO]
<>'

Fra : Max

Dato : 17-02-06 12:56

Hej

> Skal jeg gøre noget ved et net med friskhøstede blåmuslinger, inden de
> tilberedes - altså udover de bank, de skal have, for at se om de
> lukker sig planmæssigt?

Skyl dem, kog dem og spis dem. Velbekomme.

Mvh Max

Fra : ALKolsen

Dato : 17-02-06 13:43

Max skrev:

> Hej

> Skyl dem, kog dem og spis dem. Velbekomme.
>
> Mvh Max

Hej,
husk også, at dem der forbliver lukkede efter kogning skal du IKKE
spise.
Bare det var mig, har lige været i butikker for at lede efter nogle
idag.

mvh
Anne

Fra : 3140 Bjørgheim

Dato : 17-02-06 14:15

ALKolsen wrote:
> Bare det var mig, har lige været i butikker for at lede efter nogle
> idag.

Nu er der aldrig ret langt til vandet her i Danmark, så det er bare med at
komme i (gang).

--
|¨ ¨ ¨ ¨ ¨¨ Torben

[OO]
<>'

Fra : Max

Dato : 17-02-06 14:37

Hej Anne

> Bare det var mig, har lige været i butikker for at lede efter nogle
> idag.

Her hvor jeg bor henter man dem bare nede i fjorden, jeg kan
nå store muslingebanker på cykel i løbet af 5 minutter :)

Noget andet er så at de eneste muslinger jeg gider spise,
er de røgede i olie på min pizza.

Mvh Max

Fra : 3140 Bjørgheim

Dato : 17-02-06 16:03

Max wrote:
> [...]
> nå store muslingebanker på cykel i løbet af 5 minutter :)
>
> Noget andet er så at de eneste muslinger jeg gider spise,

Waba? Muslinger på pizza er jeg med på, men røgede har jeg aldrig prøvet.
Gætter på at de er fra dåse . . . ?

Jeg vil afgjort overveje selv at stoppe en flok blåmuslinger i røgovnen.

--
|¨ ¨ ¨ ¨ ¨¨ Torben

[OO]
<>'

Fra : Max

Dato : 17-02-06 18:54

Hej

> Waba? Muslinger på pizza er jeg med på, men røgede har jeg aldrig
> prøvet. Gætter på at de er fra dåse . . . ?

Ja, de er fra dåse, lavet ligesom kippers.

> Jeg vil afgjort overveje selv at stoppe en flok blåmuslinger i
> røgovnen.

Sikkert en rigtig god ide, jeg har selv planer om at starte med
at ryge lidt som et alternativ til grillen.

Mvh Max

Fra : Aage Andersen

Dato : 18-02-06 08:47

"Max"
> Noget andet er så at de eneste muslinger jeg gider spise,
> er de røgede i olie på min pizza.

Hvor køber man røgede muslinger?

Jeg kan faa røgede østers i Irma, de smager utroligt godt men muslinger har
jeg aldrig set. Irma havde i øvrigt friske blaamuslinger paa tilbud forleden
dag.

Aage

Fra : Max

Dato : 18-02-06 11:14

Hej Aage

> Hvor køber man røgede muslinger?

I supermarkederne køber jeg dem, sikker Bilka
for det meste.

Mvh Max

Fra : Jens-Henrik Thrane

Dato : 18-02-06 09:18

Jeg har fået det råd af en rigtig "muslinge fisker" at man skal lade dem stå
en en spand alm fersk vand et døgns tid, i garagen eller udenfor, hvorefter
de vil "smide sandet" dvs. spytte sandet ud. Hvis det er line dyrkede
muslinger er det ikke nødvendigt, men kan være godt hvis du selv har samlet
dem

jens

Fra : Klaus Alexander Seis~

Dato : 18-02-06 09:59

Jens-Henrik Thrane skrev:

> Jeg har fået det råd af en rigtig "muslinge fisker" at man skal
> lade dem stå en en spand alm fersk vand et døgns tid, [...]

Ganske vist er muslingerne allerede dømt til døden, men det lyder for
mig som dyremishandling at lade et saltvandsdyr opholde sig i ferskvand.

Mvh,

--
Klaus Alexander Seistrup
SubZeroNet, Copenhagen, Denmark

Fra : Frank Løkkegaard

Dato : 19-02-06 09:22

"Max" <Max_Jens@post9.tele.dk.invalid> on lørdag 18. februar 2006 at 11:14
+0100 wrote:

>I supermarkederne køber jeg dem, sikker Bilka
>for det meste.

Røgede muslinger er som regle lette nok at skaffe.
Men nu vi er ved det - er der nogen der ved hvor man kan skaffe røgede
østers. Jeg købte et par dåser på et tidspunkt, men har ikke siden kunnet
finde dem. De dåser jeg købte var i Netto i rodekasserne.

Frank Løkkegaard * Mobil 2624 7311

Fra : Aage Andersen

Dato : 19-02-06 09:53

"Frank Løkkegaard" >>
> Men nu vi er ved det - er der nogen der ved hvor man kan skaffe røgede
> østers. Jeg købte et par dåser på et tidspunkt, men har ikke siden kunnet
> finde dem. De dåser jeg købte var i Netto i rodekasserne.

Hvis du læser mit indlæg en gang til, vil du se, at jeg køber dem i Irma.
Pas paa med ikke at blive afhængig som mig

Aage

Fra : casper

Dato : 19-02-06 16:29

Man hælder salt i det vand, som muslingene skal gå i - må gerne
skiftes et par gange. Med mindre man kan lide at gnide sand mellem
tænderne er fremgangsmåden nødvendig.
Mvh
Casper

Fra : Klaus Alexander Seis~

Dato : 19-02-06 18:21

Casper skrev:

> Man hælder salt i det vand, som muslingene skal gå i

Så kan det vel næppe betegnes som ferskvand længere...

Mvh,

Fra : Frank Løkkegaard

Dato : 19-02-06 18:54

"Aage Andersen" <aaa(REMOVE)@email.dk> on søndag 19. februar 2006 at 9:52
+0100 wrote:
>Hvis du læser mit indlæg en gang til, vil du se, at jeg køber dem i Irma.
>Pas paa med ikke at blive afhængig som mig

Arh for hulen - det havde jeg overset. Tak for det - næste gang jeg er i
København må jeg lige et smut i Irma!

Frank Løkkegaard * Mobil 2624 7311