Problemer med java slideshow fra webdesign~
Fra : Steffen H.Schmidt

Dato : 17-02-06 09:51

Hej

Jeg har prøvet at bokse med det fine slideshow som Jørgen Farum Jensen har
skrevet, jeg startede med bare hans java script, og dernæst koden direkte
fra hans side, men selv den direkte kopi vil ikke virke for mig, jeg bruger
webwriter4 og får beskeden om at der er fejl på siden, i den linie af koden
der starter med "collpse..." der skriver den at "object expected" er fejlen,
hvad betyder den fejl

Fejlen kommer når man trykker på knapperne for at aktivere slideshowet.

Her er et lille udsnit af koden, så i lettere kan finde stedet med fejlen.

function skjulAlle()
{
for (i = 1; i < antal + 1; i++)
{
collapse('pixtext' + i)
}
}

http://www.schmidt-edition.dk/section1/original.htm

Jeg håber der er en der har lyst til at hjælpe..

-Steffen

Fra : Benny Nissen

Dato : 17-02-06 10:12

Steffen H.Schmidt wrote:
> [...]
> der starter med "collpse..." der skriver den at "object expected" er fejlen,

Du mangler noget javascript:
http://webdesign101.dk/javascript/slideshow/dhtmlapi.js

--
Benny Nissen

Fra : Steffen H.Schmidt

Dato : 17-02-06 13:07

"Benny Nissen" <news@bennynissen.dk> wrote in message

> Du mangler noget javascript:
> http://webdesign101.dk/javascript/slideshow/dhtmlapi.js
>
> --
> Benny Nissen

Hej Benny

Tak for det, det hjalp lidt hen af vejen, jeg kan se at der er andre .js
filer der refereres til, skal jeg have dem alle sammen ?

Jeg har uploaded dhtmlapi.js, og får så en anden fejl "dom" not defined i
linie 4, som i øvrigt er der hvor <title> står, den kan der vel ikke være
fejl i ?

med venlig hilsen

Steffen

Fra : Jørgen Farum Jensen

Dato : 17-02-06 13:49

Steffen H.Schmidt wrote:

> [...]
> linie 4, som i øvrigt er der hvor <title> står, den kan der vel ikke være

De websider, du har kopieret fra, er ved at være noget
gammeldags, for eksempel bruger jeg også JavaScript
browersniffing, og snifferen ligger i common.js

Det er noget rod, så derfor er jeg gået i gang med en
opdatering af de sider. Jeg er ikke færdig endnu, men
måske kan følgende sider hjælpe dig:

http://www.webdesign101.dk/slideshow/eksempel_2.html
eller
http://www.webdesign101.dk/slideshow/eksempel_3.html

I disse eksempler ligger alt det JavaScript, der er
brug for, i head-delen af dokumentet.

Jørgen Farum Jensen
http://www.webdesign101.dk
..

Fra : Steffen H.Schmidt

Dato : 20-02-06 10:02

"Jørgen Farum Jensen" <jfjenzen@yahoo.dk> wrote in message
> [...]
> eller
> http://www.webdesign101.dk/slideshow/eksempel_3.html
>
> I disse eksempler ligger alt det JavaScript, der er

Hej Jørgen

Tak for det, det kan jeg få til at virke.

Må jeg godt prøve at ændre lidt på det ? Jeg vil nemlig gerne vise to
billeder af gangen... (altså 1+2 derefter 3+4 osv.)

mvh Steffen

Fra : Jørgen Farum Jensen

Dato : 20-02-06 14:45

Steffen H.Schmidt wrote:

> Må jeg godt prøve at ændre lidt på det ? Jeg vil nemlig gerne vise to
> billeder af gangen... (altså 1+2 derefter 3+4 osv.)

Du lave om på det alt det du vil, men måske kan du
finde noget færdiglavet, der er nemmere at rette til

http://www.webdesign101.dk/javascript/slideshow/sequencer/slideshow4.html

eller

http://www.webdesign101.dk/javascript/slideshow/sequencer/multiseq.html

Jørgen Farum Jensen
http://www.webdesign101.dk
..

Fra : Steffen H.Schmidt

Dato : 20-02-06 15:33

> Du lave om på det alt det du vil, men måske kan du
> finde noget færdiglavet, der er nemmere at rette til
> på

Hej Jørgen

Tak for det, det er nogle fine slideshows du har lavet, men jeg har faktisk
fået det til at virke med din kode i let tilrettet form, prøv at se her :
www.schmidt-edition.dk/section1/virker.htm

Det eneste jeg ikke kan få til at makke ret, er billedteksterne, det kunne
jeg godt tænke mig at styre på en anden måde, jeg har lavet følgende indlæg:

Jeg kunne nemli' godt tænke mig at have billedteksten i en tekst fil, eller
evt defineret samlet i headeren i dokumentet, så teksten ikke ligger midt
inde i html dokumentet.. men det arbejder jeg på

Tak for din hjælp

-Steffen

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 20-02-06 17:33

Jørgen Farum Jensen wrote:

> http://www.webdesign101.dk/javascript/slideshow/sequencer/slideshow4.html

Er du opmærksom på, at det ikke fungerer i FF, K-Meleon og Opera?

Erik Ginnerskov
http://html-faq.dk/

Fra : Jørgen Farum Jensen

Dato : 20-02-06 17:45

Erik Ginnerskov wrote:

> Er du opmærksom på, at det ikke fungerer i FF, K-Meleon og Opera?

Faktsik ikke og pokkers osse. Heldigvis er jeg netop i gang med
en opdatering baseret på DOM JavaScript.

Jørgen Farum Jensen
http://www.webdesign101.dk
..