Database newbee... :(
Fra : Ole

Dato : 16-02-06 22:20

Hejsa

Jeg har prøvet at lave en side i asp og er selv godt tilfreds med resultatet
og vil nu gerne videre.
Jeg er nået dertil hvor nogle af mine data skal ligge i en database.
Mit webhotel er hos B-One, så det skal være en MySql database.
Jeg vil gerne lave det hele offline, så jeg ikke skal sidde online og kode.

Jeg kan ikke finde ud af at oprette en MySql database lokalt på min egen
maskine (jeg bruger iis)

Er der nogen der kan forklare mig det, evt. give mig et link???

Ole

Fra : Andrias Sundskarð

Dato : 16-02-06 22:29

Du går ind på http://dev.mysql.com og downloader MySQL 5 database server
+ odbc driver. Evt. også mysql administrator og mysql query browser.

/as

Fra : Tom Jensen

Dato : 18-02-06 14:42

Ole skrev:
> [...]
> maskine (jeg bruger iis)
>
> Er der nogen der kan forklare mig det, evt. give mig et link???

Hej Ole
Jeg har samme setup som dig: IIS lokalt og en side hos B-ONE med mySQL.
Jeg bruger mySQL administrator til at lave tabellerne med og sørger for
at gemme SQL udtrykket som tekstfil. På B-ONE bruger jeg så SQL
udtrykket i phpmysqladmin. Det funker.
Med venlig hilsen

Tom Jensen
- Læs mere om asp og databaser her -