Popup skal kun vises én gang
Fra : moso97ad

Dato : 16-02-06 22:15

Hvordan sikrer jeg mig, at et popup vindue kun vises første gang brugeren
klikker ind på forsiden?

--
Mvh.
Morten

moso97ad-no-spam@yahoo.dk
(fjern -no-spam)

Fra : Kristian Thy

Dato : 16-02-06 22:57

Quoth moso97ad:
> Hvordan sikrer jeg mig, at et popup vindue kun vises første gang brugeren
> klikker ind på forsiden?

Læg en kage og se om du kan finde den når brugeren kommer igen.

Derudover skal du så lige huske at de fleste brugere slet ikke vil se
den.

\\kristian
--
"Power is only given to the man who dare stoop to pick it up. Nothing
more is needed, except courage. From the moment this truth had dawned

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 16-02-06 23:06

moso97ad skrev:

>Hvordan sikrer jeg mig, at et popup vindue kun vises første gang brugeren
>klikker ind på forsiden?

Du skal over i javascript (med en cookie) for at kunne lave det,
så det hører hjemme i news:dk.edb.internet.webdesign.clientside.

Men - der er et meget stort men, forvent at langt de fleste af
dine besøgende har en popupblocker installeret, så de vil ikke få
dit popupvindue at se, så spørgsmålet, hvor god en ide det er.

Uden at ha' forstand på det, så kunne jeg forestille mig at man
med php eller asp kunne lave et eller der gør, at der første gang
folk besøger din side, så bliver der skrevet noget f.eks. øverst
på siden eller evt. i et layer, der bliver vist på siden.

I såfald i den passende serversidegruppe.
så ryger du på min ignoreringsliste.