2 routere
Fra : Oskar

Dato : 16-02-06 20:24

Hej.

Jeg har en netgear router der er sat til mit webspeed modem, og der er
3 computere tilsluttet med kabel. Den trådløse del er deaktiveret, da
den ikke er stabil. Det virker perfekt, alle PCer kommer på internet,
og kan se hinanden.

Nu sætter jeg en D-link router til Netgear routeren. Kabel fra Netgear
lan stik til D-link lan stik. Så slår jeg DHCP Server fra på D-link,
og giver den trådløse PC der skal kobles på D-link fast ip-addresse,
og den kommer fint på nettet.

Problemet er så at de 3 maskiner der er koblet på Netgear, via kabel,
godt kan se den trådløse, men ikke kan komme på internet????

Så snart jeg slukker D-link virker alt som det plejer. Hvad har jeg
glemt?

m.v.h.

Fra : www.mamegames.dk

Dato : 16-02-06 23:50

de 3 maskiner har de også fast IP ?
ellers skulle du måske prøve at give dem det.

Kan du ikke sætte din D-link til i stedet for din Netgear, så den slet ikke
er med, eller er der en bestemt grund til Netgear routeren skal være der.

Fra : Oskar

Dato : 17-02-06 09:34

hej.

De 3 maskiner med kabel har fast ip-addresse.
Grunden til at D-link overhovedet skal bruges, er at der kommer flere
maskiner til der også skal på nettet.

m.v.h

Fra : Mads Bahrt

Dato : 17-02-06 09:41

Oskar skrev:
> hej.
>
> De 3 maskiner med kabel har fast ip-addresse.
> Grunden til at D-link overhovedet skal bruges, er at der kommer flere
> maskiner til der også skal på nettet.

Hvis du har en router og skal bruge flere porte ville det normale valg
være at skaffe disse i form af en switch, ikke en router mere. Ikke
desto mindre burde man kunne få din opsætning til at virke. Har du
sørget for at d-linken har en anden lan-side-adresse end netgear'en?

Fra : Calle.

Dato : 17-02-06 12:05

Oskar wrote:
> hej.
>
> De 3 maskiner med kabel har fast ip-addresse.
> Grunden til at D-link overhovedet skal bruges, er at der kommer flere
> maskiner til der også skal på nettet.

så er det bedre bare at sætte en svitch på den første router.

--
**** Calle ****

Fra : Oskar

Dato : 17-02-06 13:41

Ja, men det er bla. den trådløse del af D-link der skal bruges.

Nå, men efter at have ændret IP adressen på D-link routeren ser det
helt ud til at virke.

Mange tak for hjælpen.

m.v.h.