ASUS.. mange bip lyde under opstart.
Fra : Smeden

Dato : 16-02-06 20:13

Hej NG.

Jeg har et ASUS P4S800-MX bundkort.
Ved et uheld er jeg kommet til at tænde for knappen på kabinettet lige efter
at jeg har slukket for hovedafbryderen! Det medførte at min pc'er begyndte
at starte op, for 1 sekund derefter at slukke... (Da jeg jo lige havde
afbrud strømmen...!)

Når jeg nu starter min pc'er op, biiper maskinen ca 60 gange efter hinanden
før det stopper.
Af og til bipper den også 15-20 gange efter at computeren er bootet op og
har kørt i 30-40 minutter!?!?!

Jeg har netop opdateret min Bios i håb om at det kunne afhjælpe
problemet.... Men desværre.....

Hvad kan der være galt.... Står bundkortet til ikke at redde?

Min processor er en P4 1,6 GhZ og jeg har 1 GB ram samt et 256 MB ATi
Radeon 9600 XT i maskinen....

Fra : Karl Erik Nielsen

Dato : 17-02-06 04:50

"Smeden" <gittelars@_ofir.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Hvad kan der være galt.... Står bundkortet til ikke at redde?
>
> Min processor er en P4 1,6 GhZ og jeg har 1 GB ram samt et 256 MB ATi

Måske denne side kan hjælpe:?
http://www.pcguide.com/ts/x/sys/beep/ami.htm

Fra : Hans M. Pedersen

Dato : 17-02-06 19:45

"Karl Erik Nielsen" <roedemor@nospam.gmail.com> skrev i en meddelelse news:43f548f3$0$191$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...

> Måske denne side kan hjælpe:?
> http://www.pcguide.com/ts/x/sys/beep/ami.htm

Jeg tror ikke der er nogen fejlkode til 60 bip
Der må være gået et eller andet galt med din CMOS
mærkeligt nok. Der burde ikke have sket andet end
at maskinen selvf. ikke startede når du havde afbrudt
størmmen.
Måske er det en sensor der skal deaktiveres eller ændres
indstillinger på i BIOS.
Prøv evt. at resette CMOS først og genindlæs BIOS.

Fra : Villy Jensen

Dato : 18-02-06 07:20

> Når jeg nu starter min pc'er op, biiper maskinen ca 60 gange efter
> hinanden før det stopper.
> Af og til bipper den også 15-20 gange efter at computeren er bootet op og
> har kørt i 30-40 minutter!?!?!

(Check om der ligger noget og holder en tast på tastaturet)

Det kan være en ventillatoralarm:
- check om alle ventillatorer i PC'en kører
- check "fan alert" i BIOS, for at se hvilke ventillatorer, der overvåges

Det kan være dårlig termisk forbindelse til CPU-køleprofil:
- har køler været afmonteret fornylig?
- har maskinen fået et slag el.lgn. fornylig?

Mvh Villy
http://hjem.get2net.dk/villy

Fra : Smeden

Dato : 18-02-06 14:06

Hej Igen.

Maskinen har ikke fået slag og køleren havde ikke været afmonteret
fornyligt.

Jeg har forsøgt at skifte til et helt nyt bundkort og også ny
strømforsyning. Men intet hjalp...

Nå, så købte jeg en ny procesor (godt nok brugt) men det hele uden at den
irriterende lyd forsvandt?!?!

Jeg kan se, at rotationerne på min CPU blæser har lidt mindre rotationer på
når maskinen bipper?!?

Hvad kan jeg gøre??? Skal jeg skifte til et nyt kabinet???

Mvh

Lars

Fra : Villy Jensen

Dato : 18-02-06 14:24

> Jeg kan se, at rotationerne på min CPU blæser har lidt mindre rotationer
> på når maskinen bipper?!?

Prøv at standse CPU-blæser (med viskelæder...), og se om det fremprovokerer
lyden
Prøv at standse PSU-blæser (med viskelæder...), og se om det fremprovokerer
lyden

> Hvad kan jeg gøre??? Skal jeg skifte til et nyt kabinet???

Nej, det burde da ikke...
En CPUfan måske?
En PSU måske
Et tastatur måske