kaffekværn
Fra : René Hvid

Dato : 16-02-06 19:08

Hej NG

Jeg har langt om længe fået fremskaffet mif en kaffekværn, og jeg nyder den
frisk malede kaffe.
men jeg har det problem at der opstår en masse statisk elekticitet i den
beholder hvor den malede kaffe ender, og dette resultere i at kaffen nærmest
springer ud over det hele.
Nogen der har nogle gode ideer til hvordan dette undgåes.

--
Rene Hvid Pedersen
Alias "Benneweis"

Fra : Max

Dato : 16-02-06 20:14

Hej René

> Nogen der har nogle gode ideer til hvordan dette undgåes.

Hvis du nu fortalte lidt mere præcist hvilken kværn det
drejer sig om, ja så er det nok lidt nemmere at give
konkret hjælp til dig.

Mvh Max

Fra : Jakob Langgaard

Dato : 16-02-06 20:12

> [...]
>springer ud over det hele.
>Nogen der har nogle gode ideer til hvordan dette undgåes.

Tillykke med kværnen - hvad er det for en ?

Jeg har det samme problem - som ikke umiddelbart har en
permanent/smart løsning - men jeg holder bare hånden over beholderen
når jeg tager den ud - så slipper jeg for kaffe ud over det hele
det fungerer fint.

/Jakob

Fra : Fatter Brik

Dato : 17-02-06 00:01

> [...]
>nærmest springer ud over det hele.
>Nogen der har nogle gode ideer til hvordan dette undgåes.

Jeg maler aldrig mere kaffe end jeg har brug for, så bliver der heller ikke
noget at hælde i en dåse!

Hvis man maler større mængder skal der nok være nogen der vil mene at man
lige så godt kan købe færdigmalet kaffe?

:)

Fra : Hauge

Dato : 17-02-06 06:26

Hej
Fatter Brik wrote:
> Jeg maler aldrig mere kaffe end jeg har brug for, så bliver der
> heller ikke noget at hælde i en dåse!

Kunne den beholder ikke være den der sidder på kværnen, og ikke en beholder
man hælder kaffen over i bagefter? Det er jeg ret overbevist om at det er.

Mvh Hauge

<http://newscheck.smart-tech.dk/20060217052621@smart-tech.dk>
På samme domæne som afsenderen af dette indlæg, ses headerne.

Fra : Fatter Brik

Dato : 17-02-06 11:18

Til Hauge

Du har ret, jeg misforstod. Det var også derfor jeg slettede mit indlæg.

:)

Fra : Bagmanden

Dato : 17-02-06 09:57

René Hvid wrote:
> [...]
> dette resultere i at kaffen nærmest springer ud over det hele.
> Nogen der har nogle gode ideer til hvordan dette undgåes.

Jeg brugte min gamle antistatic-pistol til LP plader indtil den
gik kold og nu bruger jeg lidt skyllemiddel og forstøver det i et
tyndt lag (to små "puf" fra 30, 40 cm. afstand) ned i
kaffebeholderen.

Ellers læg en stanioltynd plade i bunden hvor beholderen til
kaffen står, find en elektronikledning og kobl den mellem plade
og noget jord.

jeg fandt:
http://www.indeklimaportalen.dk/maanedenstema/maanedens_tema_jan_05.aspx
--
F.B.

Fra : Kasper Eulert

Dato : 27-02-06 12:47

On Fri, 17 Feb 2006 09:57:25 +0100, "Bagmanden" <zillyink@hotmail.com>
wrote:

> [...]
>
>Ellers læg en stanioltynd plade i bunden hvor beholderen til
>kaffen står, find en elektronikledning og kobl den mellem plade

Det kan ikke anbefales at sprøjte skyllemiddel ned i sin kaffedåse!!!
med mindre man virkelig nyder smagen af Snuggle:)
De to andre råd lyder lidt bedre.
Mvh
Kasper Eulert
www.kaffe-cafe.dk - Alt om kaffe!