Problemer med session login system
Fra : Christian Sparre

Dato : 16-02-06 17:06

Hejsa

Her lidt problemer med noget sessionværk jeg arbejder lidt med. Har lavet
et simpelt login system som ser på data i en mysql database, det er ikke
det vigtige for det fungerer fint.

Mit problem er at jeg gerne skulle have brugeren til at forblive logget ind
længere end de 3 timer er det vist som php.ini'en tillader. Jeg har prøvet
nogen forskellige metoder men uden held.

Jeg har prøvet at bruge session_set_cookie_params() og så sætte timeouten
til 7 dage dog uden held. har så dernæst prøvet at bruge setcookie() med
sessionsnavnet og id'et, til at overskrive den cookie php selv laver og cookien
bliver også sat med de informationer som jeg har givet, men det er som om
sessionen stadig timer out.

Nogen der har en løsning. Jeg sætter nogen informationer f.eks. $_SESSION['blog_loggedin']
= true; som jeg bruger til at validerer om en bruger er online, måske er
det her den går galt.

Kan man med sikkerhed bruge almindelige cookies til at validere med, jeg
mener man kan vel selv konstruere en cookie der har de rigtige informationer
så man kan komme ind i systemet uden om login f.eks. der må man jo regne
med at sessions er lidt sikrere..?

Håber nogen kan hjælpe lidt.

--
Christian Sparre