Softwareopdatering af SE K750i (og lidt an~
Fra : Jakob Griffel

Dato : 16-02-06 16:01

Hej!

Jeg er åbenbart for dum til at få opdateringsfunktionen via SE's hjemmeside
til at fungere.
Når jeg tilslutter min telefon via USB-kablet virker det hele fint
(filoverførsler, synkronisering osv.)

Jeg har nu hentet opdateringsprogrammet "Update Service" og installeret det,
men når jeg dobbeltklikker på ikonet sker der ikke en hujende f*s. Jo,
timeglasset vises i et halvt sekund og så sker der ikke mere. Hvad gør jeg
forkert?
Så her kommer lige en hel masse spørgsmål som jeg håber en af jer kan svare
på:

Skal telefonen være tilsluttet via USB-kablet mens programmet installeres?
Skal den være tændt mens programmet installeres?
Skal SIM-kortet sidde i den mens programmet installeres?

Er der en der kan komme med en idiotsikker forklaring?

Vi har forresten to K750i med hver sine smådrillerier. De har følgende
softwareversioner:
Nr. 1:
Version R1AA008 Kameraversion 4.5
Den driller med pil-ned-knappen på joystick'en. Den klikker (kontakten
virker altså), men reagerer kun en gang imellem. MEGET irriterende!!

2:
Version R1L002 Kameraversion 4.4
Den kan finde på selv at starte kameraet, selvom den bare ligger på bordet
med lukket klap og tastaturlås slået til. MEGET mystisk!

Tror i en opdatering vil hjælpe?

--
Hilsen Jakob

Fra : Johnny Haugaard

Dato : 16-02-06 17:15

Hej

Jeg har også netop prøvet SE opdaterings service, jeg kan heller ikke få
en
dyt til at ske.

igen er der en nogen der har fået det til at virke og evt. hvordan

Hvad er den nyeste firmware til SE K750i (min hedder R1no35) siger mig
ikke
en pind

mvh Johnny Haugaard

Fra : Lars, 12unlock.dk

Dato : 16-02-06 21:31

"Johnny Haugaard" <haugaard@hashoj-net.dk> skrev i en meddelelse
> Hej
>
> Jeg har også netop prøvet SE opdaterings service, jeg kan heller ikke få
> en
> dyt til at ske.

Se indlægget til Jacob ovenover.

> igen er der en nogen der har fået det til at virke og evt. hvordan
>
> Hvad er den nyeste firmware til SE K750i (min hedder R1no35) siger mig
> ikke
> en pind

Ja det er nyeste version på SE server

--

Mvh. Lars, 12unlock

Web: www.12unlock.dk
Mail: info@12unlock.dk
Mobil: 40 62 90 93

Fra : Peter

Dato : 17-02-06 18:02

Hej.

Jeg har tiligere opdateret til R1AA008, og det fungerede fint....
Men af en eller anden grund tilbyder den mig ikke at opdatere til den
R1no35.....

Når jeg tager simkortet ud og sætter batteriet i igen, så skal man holde C
og sætte stikket i, derefter siger den slip C, og når jeg gør det, så går
der ca. 20 sek. hvorefter den vender tilbage til siden med "Vil du opdatere
Ja eller afslut"

Så af en eller anden grund får leg ikke lov at opdatere....
Er det mon noget med at den ikke findes på alle sprog ??
Og at jeg derfor skal vælge det rigtige når programmet starter ??

Mvh.
Peter

Fra : Lars, 12unlock.dk

Dato : 16-02-06 21:29

> [...]
> Jo, timeglasset vises i et halvt sekund og så sker der ikke mere. Hvad gør

Det lyder som om din PC mangler et eller andet for at køre update
service.exe , hvilket OS har du på din PC? programmet er java baseret og kan
vist gi problemer på visse systemer. PC skal osse være koblet op på nettet
mens du kører applikationen, den henter nemlig noget på SE server med det
samme du starter. Vær osse opmærksom på firewall og antivirus programmer.

> [...]
> Skal SIM-kortet sidde i den mens programmet installeres?
>
> Er der en der kan komme med en idiotsikker forklaring?

Alt er faktisk "idiotsikret" når ellers du får Update Service.exe til at
starte, lige fra hvilken type stik tlf. har til hvornår den skal være
slukket osv. Programmet fortæller det hele

> [...]
> Den driller med pil-ned-knappen på joystick'en. Den klikker (kontakten
> virker altså), men reagerer kun en gang imellem. MEGET irriterende!!

Lyder som HW fejl, hjælper ikke med update.

> 2:
> Version R1L002 Kameraversion 4.4
> Den kan finde på selv at starte kameraet, selvom den bare ligger på bordet
> med lukket klap og tastaturlås slået til. MEGET mystisk!

Ja, vil tro update hjælper.

> Tror i en opdatering vil hjælpe?

Der er ingen garantier, men det er der vel på tlf. endnu hvis det ikke
hjælper. Nyeste sw version er R1N035 til K750

--

Mvh. Lars, 12unlock

Web: www.12unlock.dk
Mail: info@12unlock.dk
Mobil: 40 62 90 93

Fra : Jakob Griffel

Dato : 16-02-06 22:52

> Det lyder som om din PC mangler et eller andet for at køre update
> service.exe , hvilket OS har du på din PC?

XP SP2 med løbende automatiske opdateringer

> programmet er java baseret og kan vist gi problemer på visse systemer.

Java har jeg osse...

> PC skal osse være koblet op på nettet
> mens du kører applikationen, den henter nemlig noget på SE server med det
> samme du starter.

Er i orden.

> Vær osse opmærksom på firewall og antivirus programmer.

Har slået Windows Firewall fra og lukket mit (AVG) antivirus ned.
Nu vil jeg prøve at installere det igen og så se hvad der sker.

--
Hilsen Jakob

Fra : Lars, 12unlock.dk

Dato : 06-03-06 18:43

> [...]
>
> Har slået Windows Firewall fra og lukket mit (AVG) antivirus ned.
> Nu vil jeg prøve at installere det igen og så se hvad der sker.

Nu er der kommet en ny Update service version på sonyericsson, den hedder
UpdateService_Inst_2.2.13.7d.exe og den virker, har lige testet.

Mvh. Lars,

Fra : Peter Caspersen

Dato : 06-03-06 21:29

Hej Lars

Jeg har lige et lille spørgsmål når du opdater hvor langtid tager det ca. ?

mvh Peter

Fra : Lars Raaby

Dato : 18-02-06 12:44

Lars, 12unlock.dk skrev:

> Alt er faktisk "idiotsikret" når ellers du får Update Service.exe til at
> starte, lige fra hvilken type stik tlf. har til hvornår den skal være
> slukket osv. Programmet fortæller det hele

Men derfor kan det nu gå galt alligevel... Min gik da i baglås da jeg
prøvede. *g*
Men efter du har haft den under kærlig behandling så virker den som den
skal.

--
MVH Lars

Fra : Lars Raaby

Dato : 18-02-06 12:46

Jakob Griffel skrev:
> [...]
> til at fungere.
> Når jeg tilslutter min telefon via USB-kablet virker det hele fint

Jeg kunne heller ikke få det til at virke.
Jeg fik min opdateret hos 12unlock.dk i viborg.
Nu virker den som den skal.

--
MVH Lars

Fra : KPH

Dato : 08-03-06 21:31

Hej

Min SE 750i har software version R1A044 kamera version 3.8.
Jeg har lige downloadet den nyeste version af Update service - men den
slutter af med at der ingen opdateringer findes til min telefon.
Er der en der har en forklaring til det??

Mvh
KPH