For meget mandligt kønshormon
Fra : Ukendt

Dato : 16-02-06 16:06

Jeg har engang hørt, at hvis man lider af skaldethed, så kan det være pga.
for meget mandligt kønshormon. Og det skulle også bevirke at man har dårlig
sædkvalitet? Nogen der ved om der er en sammenhæng?

Hilsen Peter

Fra : Sabina H.

Dato : 16-02-06 18:34

Peter Sørensen wrote:
> Jeg har engang hørt, at hvis man lider af skaldethed, så kan det være
> pga. for meget mandligt kønshormon. Og det skulle også bevirke at man
> har dårlig sædkvalitet? Nogen der ved om der er en sammenhæng?

det er en skrøne der ingen sammenhæng har.... det bunder i en misforståelse
af hvad det er der bevirker mandligt hårtab.....
snippet fra haardoktor : http://www.dkshadowfax.dk/haardoktor/haartab.html

Nogle mænd har nogle bestemte områder i hovedbunden, der er særligt følsomme
over for det mandlige kønshormon. Det cirkulerer i blodet på alle mænd.
Testosteron omdannes af et enzym (5-alfa reduktase typeII) i hårbunden til
et andet stof, dihydrotestosteron (DHT). Mænd, der er disponeret for
skaldethed, danner mere DHT i hårbunden. Dette skyldes, at enzymet er mere
aktivt.
Kønshormonet får hårsækkene, der hvor hårene gror, til at skrumpe og miste
deres kraft. I den tid hvor denne proces foregår vil det enkelte hårstrå,
for hver gang det naturligt tabes, vokse kortere ud. Til sidst bliver
hårsækkene så svage, at de hår der tabes ikke bliver erstattet. Hårsækkene
er stadig i live, men kan ikke magte deres opgave længere.
Mænd med arveligt hårtab har ikke hverken mere eller mindre mandligt
kønshormon i blodet. Grunden til at man ikke taber håret i nakken og på
siderne af hovedet skyldes, at der i disse områder ikke findes det enzym,
som er den skyldige part her.

--
Knus, Sabina

Se vores skønne persere på
http://www.dkshadowfax.dk

Fra : Timo Jensen

Dato : 17-02-06 10:20

"Sabina H." <sabina@websetter.dk> wrote in message

> det er en skrøne der ingen sammenhæng har.... det bunder i en misforståelse af
> hvad det er der bevirker mandligt hårtab.....
> snippet fra haardoktor : http://www.dkshadowfax.dk/haardoktor/haartab.html

Tak for den forklaring. Nu forstår jeg bedre hvorfor produkter som L-Recapin
virker mod arveligt betinget skaldethed.

Timo Jensen
Helt nyt katalog. Se varerne på : Aloe-Shop Danmark http://drikkegel.dk/
Mange spændende nyhder. Chokolade-the?

Fra : Ukendt

Dato : 17-02-06 17:07

Sabina H. wrote:
> det er en skrøne der ingen sammenhæng har.... det bunder i en
> misforståelse af hvad det er der bevirker mandligt hårtab.....
> snippet fra haardoktor :
> http://www.dkshadowfax.dk/haardoktor/haartab.html

Tak for svaret. Men hvis man HAR for meget mandligt kønshormon, har det så
stadig ingen sammenhæng med dårlig sædkvalitet?
Og med for meget mandligt kønshormon mener jeg meget kraftig kropsbehåring.

Hilsen Peter

Fra : Sabina H.

Dato : 18-02-06 00:14

Peter Sørensen wrote:

> [...]
> det så stadig ingen sammenhæng med dårlig sædkvalitet?
> Og med for meget mandligt kønshormon mener jeg meget kraftig

kropsbehåring, har, ligesom hårtab, intet med mængden af kønshormon at
gøre.... det er lige som så meget andet arveligt betinget.....

prøv at læse lidt om dårlig sædkvalitet her:
http://www.nordica.org/composite-318.htm

jeg tror du måske blander begreberne sammen.... for meget mandligt
kønshormon er oftest et problem for kvinder, og deraf følgende
barnløshed..... i kvinder giver det nemlig også kraftig kropsbehåring.....

diverse søgninger på google, har ike kunne påvise nogen sammenhæng mellem
kropsbehåring, dårlig sædkvalitet og for meget mandligt kønshormon.....

--
Knus, Sabina

Se vores skønne persere på
http://www.dkshadowfax.dk

Fra : Henri Gath

Dato : 19-02-06 01:04

"Sabina H." <sabina@websetter.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> kønshormon i blodet. Grunden til at man ikke taber håret i nakken og på
> siderne af hovedet skyldes, at der i disse områder ikke findes det enzym,

Åh, luk nu for helevede røven, kælling

Fra : Sabina H.

Dato : 19-02-06 15:38

Henri Gath wrote:
> "Sabina H." <sabina@websetter.dk> skrev i en meddelelse

> Åh, luk nu for helevede røven, kælling

det var dog et grov ubehageligt udtryk, overfor en person der blot prøver at
hjælpe.....
hvad er det lige dit problem er?
tror du ikke på hvad jeg skriver? eller VIL du bare være på tværs og
ubehagelig?

--
Knus, Sabina

Se vores skønne persere på
http://www.dkshadowfax.dk

Fra : Workingmom

Dato : 16-02-06 16:49

Peter Sørensen skrev:
> [...]
> for meget mandligt kønshormon. Og det skulle også bevirke at man har dårlig
> sædkvalitet? Nogen der ved om der er en sammenhæng?

Ikke i alle tilfælde i al fald.

Herhjemme: Ret skaldet mand (fra 25-års alderen) med ret høj sædkvalitet
(målt).

Tine