Error
Fra : Jan B. Steffensen

Dato : 16-02-06 14:08

Jeg er ved at gå ud af mit gode skind. En stump kode til at lægge en post i
en database giver mig følgende fejl:

Microsoft OLE DB Provider for ODBC Drivers (0x80004005)
[Microsoft][ODBC Microsoft Access Driver] No current record.

Jeg er på udkig efter lidt inspiration til at løse det.

Jan

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 16-02-06 14:30

Jan B. Steffensen skrev:

> [...]
>
> Microsoft OLE DB Provider for ODBC Drivers (0x80004005)
> [Microsoft][ODBC Microsoft Access Driver] No current record.

Det er svært at sige noget fornuftigt om dit problem uden at se
lidt af koden. Se gerne siden her: http://asp-faq.dk/article/?id=41

En mulig fejl er dog at du forsøger at skrive til en post uden at
have brugt .AddNew - se evt. siden her:
<http://www.w3schools.com/ado/met_rs_addnew.asp>

I mange tilfælde vil det dog være en bedre ide at bruge en INSERT-
forespørgsel til at oprette en ny post.

--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 16-02-06 15:01

Jan B. Steffensen wrote:

> Microsoft OLE DB Provider for ODBC Drivers (0x80004005)
> [Microsoft][ODBC Microsoft Access Driver] No current record.
>
> Jeg er på udkig efter lidt inspiration til at løse det.

Så prøv at kigge her:

http://aspfaq.com/search.asp?q=80004005&type=ALL&category=1&numDays=0&order=1

Erik Ginnerskov
http://html-faq.dk/

Fra : Jan B. Steffensen

Dato : 16-02-06 22:53

Koden er følgende:

<%

sql = "INSERT INTO Data (Skemanummer,"

For J = 1 to AntalSvarNr
sql = sql & SvarNr(J) & ","
Next
sql = left(sql, (len(sql)-1))
sql = sql & ") SELECT '" & Request.Form("Skemanummer") & "' AS Skemanummer,"

For K = 1 to AntalSvarNr
sql = sql & " '" & Request.Form(SvarNr(K)) & "' AS " & SvarNr(K) & ","
Next
sql = left(sql, (len(sql)-1))
sql = sql & ";"

Set db = Server.CreateObject ("ADODB.Connection")
DBN = Server.MapPath ("NJL2005Indtast.mdb")
db.Open "DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)}; DBQ=" & DBN
db.execute(sql)

db.close
Set db = Nothing

%>

Der er ingen fejl i min sql syntax. Jeg har tidligere fået en fejlmeddelse,
når man forsøger at gemme i databasen to gange lige efter hinanden, men nu
henviser den bare til fejlen nævnt i min første mail.

Igen - hjælp!!

Jan

Fra : Jan B. Steffensen

Dato : 16-02-06 22:58

Jeg har løst problemet og takker for hjælpen.

Jan