Program til at downloade hjemmesider?
Fra : sdsf

Dato : 16-02-06 12:18

Der må findes et program der kan downloade en hjemmeside
og dens undersider til den lokale harddisk.

Nogen forslag?

Fra : Erling

Dato : 16-02-06 12:24

sdsf skrev:
> Der må findes et program der kan downloade en hjemmeside
> og dens undersider til den lokale harddisk.
>
> Nogen forslag?
Ja.
F.eks. denne:
http://www.httrack.com

Den er gratis og har også dansk sprog.

mvh
Erling

Fra : sdsf

Dato : 16-02-06 13:14

Erling skrev:

> Ja.
> F.eks. denne:
> http://www.httrack.com
>
> Den er gratis og har også dansk sprog.

Jeg kunne ikke få den til at virke.
Der er password (som jeg kender)på den side jeg vil hente.

Fik 401 acces denied.

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 16-02-06 12:30

sdsf skrev:

> Der må findes et program der kan downloade en hjemmeside
> og dens undersider til den lokale harddisk.

Det gør der da også. En klassiker er wget - der er kommandobaseret,
men tilbyder et hav af valgmuligheder. Der findes forskellige
windowsbaserede brugerflader til wget - fx det her:
<http://www.interlog.com/~tcharron/wgetwin.html>

--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : sdsf

Dato : 16-02-06 13:13

Jens Gyldenkærne Clausen skrev:

> [...]
> men tilbyder et hav af valgmuligheder. Der findes forskellige
> windowsbaserede brugerflader til wget - fx det her:

Jeg fandt nu ingen windowsbaserede, men prøvede så komandolinie
men følgende syntax:

wget --http-user=brugernavn --http-passwd=kodeord –r –level=2
http://webside.dk

Men fik desværre 401 acces denied

Hvad er der galt?
brugernavn og kodeord kender jeg

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 16-02-06 13:33

sdsf skrev:

> Jeg fandt nu ingen windowsbaserede, men prøvede så
> komandolinie men følgende syntax:
>
> wget --http-user=brugernavn --http-passwd=kodeord –r –level=2
> http://webside.dk

Er det en adgangsbeskyttet webside du skal downloade? Det er kun
nødvendigt at benytte http-user/passwd i forbindelse med
adgangsbeskyttede sider.

> Hvad er der galt?
> brugernavn og kodeord kender jeg

Hvilken form for adgangsbeskyttelse er der tale om? (giv evt. et
link til siden - du behøver ikke at udlevere loginoplysningerne).

Wget understøtter formentlig kun almindelig http-baseret login.
Hvis din side ligger bag et NTLM-login, eller bag et form-baseret
login, kan man ikke benytte http-user.

--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : sdsf

Dato : 16-02-06 14:15

Jens Gyldenkærne Clausen skrev:

> Er det en adgangsbeskyttet webside du skal downloade? Det er kun
> nødvendigt at benytte http-user/passwd i forbindelse med
> adgangsbeskyttede sider.
Det er adgangsbeskyttede websider jeg vil hente.
Det er simple html sider.

> Hvilken form for adgangsbeskyttelse er der tale om? (giv evt. et
> link til siden - du behøver ikke at udlevere loginoplysningerne).
Det er den her:
http://laere.gladsaxegymnasium.dk/

> Wget understøtter formentlig kun almindelig http-baseret login.
> Hvis din side ligger bag et NTLM-login, eller bag et form-baseret
> login, kan man ikke benytte http-user.
Jeg tror du har ret i det der NTML-login, ikke at jeg ved hvad det
er, men login-promten ser NT agtig ud.

Har jeg først logget ind en gang husker browseren det.

Er det muligt at få en browser til at gemme siderne bag
alle links på en side i et hug?

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 16-02-06 14:26

sdsf skrev:

> Det er den her:
> http://laere.gladsaxegymnasium.dk/

Tak. Det er så vidt jeg kan se en helt almindelig http-login, og
derfor burde det også virke med de wget-parametre du har prøvet.

En mulig fejlkilde er dog overførsel af specielle tegn. Hvis der
indgår andre tegn end simple ascii-bogstaver (a-z) og tal (0-9),
kan der ske fejl i overførslen.

> Har jeg først logget ind en gang husker browseren det.

Hvis browseren gemmer en cookie på din computer, kan wget sende den
med i forespørgslen. Jeg kan ikke syntaksen i hovedet, men hvis du
finder en windowsudgave af den, kan man hæfte cookiefilen på
direkte.

Hvis du vil, må du gerne sende mig login-oplysningerne pr mail
(reply-adressen virker) - så kan jeg se om det virker herfra.

--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : sdsf

Dato : 16-02-06 15:29

Jens Gyldenkærne Clausen skrev:

> Tak. Det er så vidt jeg kan se en helt almindelig http-login, og
> derfor burde det også virke med de wget-parametre du har prøvet.

Jeg prøvede en anden for af komandoen:

wget -r -l2 http://user:password@host/path

Og det virkede.
Super!

> En mulig fejlkilde er dog overførsel af specielle tegn. Hvis der
> indgår andre tegn end simple ascii-bogstaver (a-z) og tal (0-9),
> kan der ske fejl i overførslen.
Der er ingen specielle tegn.

> [...]
> med i forespørgslen. Jeg kan ikke syntaksen i hovedet, men hvis du
> finder en windowsudgave af den, kan man hæfte cookiefilen på
Jeg fandt desværre ikke er udgave med grafisk windows frontend.

> Hvis du vil, må du gerne sende mig login-oplysningerne pr mail
> (reply-adressen virker) - så kan jeg se om det virker herfra.
Der ligger ikke noget fortroligt materiale, så egentlig skulle
det være uproblematisk, men nogen ville sikkert blive sure
hvis de vidste det.

Jeg vil bare downloade alle uge-brevene i et hug, og det lykkedes
omsider.

Tak for det!

Fra : Max

Dato : 16-02-06 13:13

Hej

> Nogen forslag?

Adobe's Acrobat.

Mvh Max

Fra : sdsf

Dato : 16-02-06 13:25

Max skrev:
> Hej

> Adobe's Acrobat.

Jeg forstår slet ikke hvad du mener her?

Fra : Max

Dato : 16-02-06 14:04

Hej

> Jeg forstår slet ikke hvad du mener her?

Giver dig et svar på dit spørgsmål, brug Acrobat.

Mvh Max

Fra : sdsf

Dato : 16-02-06 14:20

Max skrev:
> Hej

> Giver dig et svar på dit spørgsmål, brug Acrobat.

Min forståelse er at Acrobat er en pdf læser og skriver.
Det er da muligt at der er andre funktioner, men dem
kender jeg ikke.

På det seneste har acrobat overtaget rollen som standard
billedfremviser her på min WindowsXP maskine.
Det ville jeg egentlig helst være fri for, da det virker
langsomt.

Fra : Max

Dato : 16-02-06 14:44

Hej

> Min forståelse er at Acrobat er en pdf læser og skriver.

Din forståelse er forkert, den du snakker om hedder
Acrobat Reader. Acrobat er et program der kan redigere
og lave PDF filer og bl.a. også hente hjemmesider.

Mvh Max

Fra : Christian Bohr-Halli~

Dato : 16-02-06 14:55

"Max" <Max_Jens@post9.tele.dk.invalid> posting:

>Din forståelse er forkert, den du snakker om hedder
>Acrobat Reader. Acrobat er et program der kan redigere
>og lave PDF filer og bl.a. også hente hjemmesider.

If. http://www.adobe.dk/products/acrobat/main.html er "Acrobat" ikke
ét program, men en serie af programmer, inkl. Reader.

--
What is life, except excuse for death,

http://my.opera.com/desktopteam/blog/show.dml/142990

Fra : Max

Dato : 16-02-06 14:59

Hej Christian

> If. http://www.adobe.dk/products/acrobat/main.html er "Acrobat" ikke
> ét program, men en serie af programmer, inkl. Reader.

Så find lige et program der hedder Acrobat Reader Ver. 7.0 til mig.

Mvh Max

Fra : Christian Bohr-Halli~

Dato : 16-02-06 15:27

"Max" <Max_Jens@post9.tele.dk.invalid> posting:

>Så find lige et program der hedder Acrobat Reader Ver. 7.0 til mig.

http://www.itu.dk/~chr/temp/aco.png

De nævner "Acrobat 7". Siden de omtalter det som en Acrobat-familie,
går jeg ud fra, at alle dennes produkter er i version 7.

I øvrigt har du Acrobat Reader Ver. 7.0 her:
http://www.adobe.dk/products/acrobat/readermain.html

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 16-02-06 15:38

"Christian Bohr-Halling" <nospam@kabelmail.dk> skrev i en meddelelse
> I øvrigt har du Acrobat Reader Ver. 7.0 her:
> http://www.adobe.dk/products/acrobat/readermain.html

Der står ellers konsekvent Adobe Reader

--
Martin Højriis Kristensen

Fra : Christian Bohr-Halli~

Dato : 16-02-06 15:45

"Martin Højriis Kristensen" <usenet@makr.dk> posting:

>Der står ellers konsekvent Adobe Reader

Ja, de har tilsyneladende givet den nyt navn, om end den stadig er i
den såkaldte Acrobat-familie.

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 16-02-06 14:10

sdsf skrev:

>Jeg forstår slet ikke hvad du mener her?

http://www.adobe.dk/products/acrobat/main.html

--
Ivan V. Klattrup
http://www.klattrup.dk

Fra : sdsf

Dato : 16-02-06 14:27

Ivan V. Klattrup skrev:

> http://www.adobe.dk/products/acrobat/main.html

Vi taler forbi hinanden.
Det er et program der automatiseret gemmer hjemmesider
fra nettet jeg er ude efter.

Det gør Acrobat vist ikke.

Heller ikke Acrobat Capture.

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 16-02-06 14:36

sdsf skrev:

>Vi taler forbi hinanden.

Nej, jeg giver bare et link til hvad Adobe Acrobat er, ikke dens
funktionalitet.

--
Ivan V. Klattrup
http://www.klattrup.dk

Fra : Christian Bohr-Halli~

Dato : 16-02-06 13:31

"Max" <Max_Jens@post9.tele.dk.invalid> posting:

>Adobe's Acrobat.

Kan den hente websider?

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 16-02-06 14:55

Max skrev:

> Din forståelse er forkert, den du snakker om hedder
> Acrobat Reader.

Acrobat Reader kan ikke skrive pdf-filer.

> Acrobat er et program der kan redigere
> og lave PDF filer og bl.a. også hente hjemmesider.

Dit svar ville være en del mere brugbart hvis du fortalte hvordan
Acrobat kan løse den stillede opgave, i stedet for blot at henvise
til programmets hjemmeside.

Du har nu (efter et par indlæg) fortalt at Acrobat kan hente
hjemmesider - fint nok.

Her er nogle uddybende spørgsmål:
- Kan programmet gemme websiderne som de ligger på webserveren (og
altså ikke bare spytte en pdf-fil ud)?

- Kan programmet hente et helt site hvis man bare angiver
startsiden?

- Kan programmet hente adgangsbeskyttede sider?

Jeg kender ikke de nye udgaver af Acrobat, men jeg går ud fra at du
kender til det når du henviser til programmet.
En helt anden problemstilling er at programmet koster penge - ca.
5000 ifølge Adobes hjemmeside. Hvis det alene drejer sig om at
gemme et site lokalt, kan det gratis program wget fuldt ud klare
opgaven.

--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 16-02-06 15:00

Christian Bohr-Halling skrev:

> If. http://www.adobe.dk/products/acrobat/main.html er
> "Acrobat" ikke ét program, men en serie af programmer, inkl.
> Reader.

- som i øvrigt ikke længere hedder (Adobe) Acrobat Reader, men bare
Adobe Reader.

--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Christian Bohr-Halli~

Dato : 16-02-06 15:29

"Jens Gyldenkærne Clausen" <jens@gyros.invalid> posting:

>- som i øvrigt ikke længere hedder (Adobe) Acrobat Reader, men bare
>Adobe Reader.

De er skøre de gallere

Fra : www.mamegames.dk

Dato : 16-02-06 13:37

Jeg brugte en gang et der hedder teleport pro, men det henter kun i html
format, og hvis den side du vil hente ikke er din egen, og evt. køre asp
eller php, så får du jo ikke asp eller php siderne, men kun den html kode
som bliver genereret af asp eller php.

Så med mindre du ved det er sider i ren html du vil hente, er det jo ikke så
meget ved.

Er det din egen side du vil hente ned ?

Hygsom
Leo

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 16-02-06 13:56

www.mamegames.dk skrev:

> [...]
> eller php, så får du jo ikke asp eller php siderne, men kun den html kode

Det problem kan man slet ikke komme uden om. Serverne serverer
automatisk PHP og ASP som HTML.

Krydspostet til: <news:dk.edb.internet>,<news:dk.edb.internet.software.browser>

--
Bertel