Session
Fra : Mogens Dyhre Hansen

Dato : 16-02-06 08:03

Hej

Nu må jeg have hjælp!!

Jeg har 2 helt ens login formularer og de virker! Der bliver lavet en
session for hver kolonne i den database hvorfra brugernavnet hentes og disse
sessions kan jeg godt udskrive på inden der vidrerstilles til brugersmenu
men i den ene brugermenu forsvinder de oprettede sessions bare?

Brugerlogin.asp -> tjek.asp (hvis ok Response.Redirect) til brugermenu.asp
ok
og den ande
andenBrugerlogin.asp -> andentjek.asp (hvis ok Response.Redirect) til
brugermenu.asp brugeren findes og er ok men alle de oprettede sessions
forsvinder jeg kan ikke finde fejlen er der noget jeg skal være opmærksom på
når jeg bruger sessions? (udover server belastningen)

mvh. Mogens
--
Find med Svend-bent - http://www.svend-bent.dk/
MSM Scan - http://www.svend-bent.dk/msm/

Fra : Jørn Andersen

Dato : 16-02-06 09:40

On Thu, 16 Feb 2006 08:02:57 +0100, "Mogens Dyhre Hansen"
<mogens.d.hansen@troutfarmer.inva> wrote:

> [...]
>sessions kan jeg godt udskrive på inden der vidrerstilles til brugersmenu
>men i den ene brugermenu forsvinder de oprettede sessions bare?

Er det i begge tilfælde, at de forsvinder?

> [...]
>forsvinder jeg kan ikke finde fejlen er der noget jeg skal være opmærksom på
>når jeg bruger sessions? (udover server belastningen)

Så længe du ikke gemmer store ting (objekter eller mega-tekster eller
mega-arrays) i Session-variable, eller har voldsomt mange af dem,
burde der ikke være problemer. 5-10 session-variable med små
tekststrenge, tal eller True/False er helt almindeligt og
uproblematisk.

Det eneste jeg lige kan komme i tanke om, som kan give problemer er.
hvis du
a) har en Session.Abandon på siden.
b) overskriver dine session-variable med en ny erklæring (er der måske
én som er kommet på den forkerte side af en If?)

Ellers prøv at sende den relevante del af koden. Din metode lyder
rigtig.

Good luck!

--
Jørn Andersen,
Brønshøj

Fra : Mogens Dyhre Hansen

Dato : 17-02-06 21:34

"Jørn Andersen" <jorn@jorna.dk> wrote in message
> On Thu, 16 Feb 2006 08:02:57 +0100, "Mogens Dyhre Hansen"
> <mogens.d.hansen@troutfarmer.inva> wrote:
>

> Er det i begge tilfælde, at de forsvinder?

Nej det var kun i den ene

> [...]
> én som er kommet på den forkerte side af en If?)
>
> Ellers prøv at sende den relevante del af koden. Din metode lyder

Jeg havde to fuldstændige ens loginscripter men den ene tabte alle sessions
ved redirect! så jeg prøvede bare at bruge den der virkede og så kom alle
sessions med, men jeg måtte slette den fil helt som smed alle sessions og så
lave en ny og så virkede det. lidt mystisk men jeg kom da videre.

Mvh. Mogens