Få ryggen til at sige "knæk" ?
Fra : Ukendt

Dato : 15-02-06 22:42

Hejsa,

Min kæreste har fået konstateret Scheuermann for ca. 1år siden. Hun har
derfor stort set altid mere eller mindre ondt i ryggen. Hun har oplevet, at
når det er "rigtigt træls" så hjælper det meget på smerten, at ryggen siger
"knæk" - enten ved en-eller-anden tilfældig bevægelse, eller "provokeret"
ved prøve på at få ryggen til at sige "knæk" (stræk og bøj).
Eftersom det hjælper, og lægen siger god for det, vil hun gerne finde ud af,
hvordan man nemmest får ryggen til at sige knæk. Hendes egne forsøg hjælper
sjældent, så hvis nogen har et råd, eller kan henvise til noget specielt for
personer med Scheuermann, ville vi blive meget glade :)

Fra : Sabina H.

Dato : 15-02-06 23:06

Brian Axelgaard wrote:
> [...]
> forsøg hjælper sjældent, så hvis nogen har et råd, eller kan henvise
> til noget specielt for personer med Scheuermann, ville vi blive meget

har i overvejet et smut til en kiropraktor?

lavede lige en hurtig googlesøgning som gav følgende resultater, så noget
kunne tyde på at en kiropraktor kan hjælpe ;)
http://www.google.dk/search?hl=da&q=Scheuermann+kiropraktor&meta=
--
Knus, Sabina

Se vores skønne persere på
http://www.dkshadowfax.dk

Fra : Uffe Ravn

Dato : 15-02-06 23:03

Brian Axelgaard wrote:

> [...]

> forsøg hjælper sjældent, så hvis nogen har et råd, eller kan henvise
> til noget specielt for personer med Scheuermann, ville vi blive meget

Mit indlæg er sikker ikke af megen værdi for jer, men jeg fik selv
konstateret Scheuermann som 18 årig.

Jeg fik at vide af min læge at det berørte led kunne kalke til med alderen,
så det forsvandt.

5 år efter havde jeg ingen problemer med ryggen, hvilket jeg heller ikke har
nu 20 år efter.

Mvh. Uffe Ravn

Fra : Workingmom

Dato : 15-02-06 22:58

Brian Axelgaard skrev:
> [...]
> sjældent, så hvis nogen har et råd, eller kan henvise til noget specielt for
> personer med Scheuermann, ville vi blive meget glade :)

Hvad med en ribbe? Kan den gøre forskel?

Der findes et apparat, der engang hed en 'back swing'. Man lå fastspændt
i anklerne, og med armene kunne man flytte vægten, så man kom til at
hænge med hovedet mere eller mindre nedad. Måske det kan gøre tricket.

Tine

Fra : Michael D Clarke

Dato : 16-02-06 12:43

kigge her: