J-mail
Fra : Is

Dato : 15-02-06 19:07

Hej

Jeg passer en hjemmeside, hvorfra man kan sende en mail via j-mail, og det
virker fint nok

nu har jeg via min mobil (TDC) og mit webhotel, fået lavet så mailen også
sendes til mig som sms. Det virker også fint nok .

Men sms'en er max 160 tegn - derfor ønsker jeg at sende 2 forskellige mail,
med ca det samme indhold - den ene kortet ned, uden overflødige oplysninger
!

Kan man det ?

Og hvordan ?

Erik Isager

Fra : Andrias Sundskarð

Dato : 15-02-06 19:12

Hvad betegner du som overflødige oplysninger?

Hvis dit spørgsmål er, hvordan du forkorter en streng, så kan du bruge
mid() funktionen.

/as

Fra : Is

Dato : 15-02-06 22:57

Hej

"Andrias Sundskarð" <private@void.com> skrev i en meddelelse
> Hvad betegner du som overflødige oplysninger?
---

Når jeg "laver" min mail, gør jeg det med :

'sammensætter "body"

strIndhold = vbcrlf & vbcrlf & "Afbud fra hjemmesiden"
strIndhold = strIndhold & vbcrlf & vbcrlf & "Mednr = " & strMednr
strIndhold = strIndhold & vbcrlf & vbcrlf & "Navn = " & strNavn
strIndhold = strIndhold & vbcrlf & vbcrlf & "Adresse = " & strAdr
strIndhold = strIndhold & vbcrlf & vbcrlf & "By = " & strNrby
strIndhold = strIndhold & vbcrlf & vbcrlf & "Email adresse = " &
strEmail
strIndhold = strIndhold & vbcrlf & vbcrlf & "Hold = " & strModul
strIndhold = strIndhold & vbcrlf & vbcrlf & "Dato = " & strAfdag & " "
&strAfmd
strIndhold = strIndhold & vbcrlf & vbcrlf & "Besked = " & strKommentar

body_text = strIndhold

---

dvs linje 2, første siger jeg at det er medlemsnr, og derefter kommmer
medlemsnr.

eks.

Mednr = 91007

jeg vil gerne kun modtage "91007"

men det er 2 forskellige jeg vil sende, mailen skal stadig blive som
ovenfor, jeg vil bare gerne lave en "kort version" som sendes til min SMS

Erik Isager

Fra : Andrias Sundskarð

Dato : 15-02-06 23:36

> [...]
>
> men det er 2 forskellige jeg vil sende, mailen skal stadig blive som
> ovenfor, jeg vil bare gerne lave en "kort version" som sendes til min SMS

Efter at du fyldt "strIndhold" og sendt din "store" email, ændrer du
"strIndhold" til forkortede data og sender den "lille" email.

/as

Fra : Is

Dato : 16-02-06 00:34

SMS

> Efter at du fyldt "strIndhold" og sendt din "store" email, ændrer du
> "strIndhold" til forkortede data og sender den "lille" email.
>
> /as

----------
If Not JMail.Execute Then
Response.Write "ERROR MESSAGE: " & JMail.ErrorMessage & "<br>" & vbCrLf
Response.Write "ERROR SOURCE: " & JMail.ErrorSource & "<br>" & vbCrLf
Response.Write "LOG: <pre>" & JMail.Log & "</pre>" & vbCrLf
Else
End If

Set JMail = Nothing

'vil det sige at jeg her kan sende den korte mail ???

Response.Redirect ("../takafbud.asp?modtager=" & Modtager)
----------

jeg har lagt sp inde som en kommentar ovenfor !

Erik Isager

Fra : Ukendt

Dato : 16-02-06 08:13

"Is" <detteerminnewsgruppemailadresse2@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> 'vil det sige at jeg her kan sende den korte mail ???
>
> Response.Redirect ("../takafbud.asp?modtager=" & Modtager)

Du skan nok hellere benytte en server.execute("...")
Men du behøver ikke videresende dataen igen, da de allerede er tilgængelige
!

Jeg har eksempelvis lavet et lignende setup.
I min "send-alle-mails" fil henter jeg først alle dataen via Request.Form.
Derefter gør jeg følgende:

' Send Emails
Server.Execute("sendemails.asp") - Sender 3 mails med ordre
bekræftelse
Server.Execute("sendemail-edi.asp") - Sender en .csv fil til vores EDI
system
Server.Execute("sendemail-donor.asp") - Sender en mail til ordregiveren
If Request.Form("PostalCode") > "4999" Then
Server.Execute("sendemail-4999.asp") - Sender en mail
underleverandør i Jylland hvis postnr > 4999
End if

Hver enkelt script indeholder så hele J-Mail kaldet, men benytter dataen
forskelligt !

Jeg håber at dette kan give lidt inspiration !

Neuhafen

Fra : Is

Dato : 16-02-06 21:10

> [...]
> forskelligt !
>

> Jeg håber at dette kan give lidt inspiration !

ja og nej - Server.Execute er det ikke en lidt anden måde at maile på ??

Men jeg tror de er lykkedes mig at køre min j-mail 2 gange efter hinanden
men med forskellige "body". Det kan godt være at noget af det er overflødigt
?

Tak for svar

Erik Isager