Ram vises ikke ?
Fra : Henning Lund

Dato : 15-02-06 14:02

Jeg har fået en ny maskine hvor der sidder 2 stænger PC 3200 256
mb monteret, hvad skyuldes det at de kun ses som 448 mb under
denne computer?

--
Mvh Henning Lund
http://www.sitecenter.dk/freespace/ med bla. lidt til salg.

Fra : Henning Lund

Dato : 15-02-06 14:06

Henning Lund wrote:
> Jeg har fået en ny maskine hvor der sidder 2 stænger PC 3200
> 256 mb monteret, hvad skyuldes det at de kun ses som 448 mb
> under denne computer?

Brættet er Asrock K7S41

Fra : Hans

Dato : 15-02-06 14:13

Henning Lund wrote:

> Brættet er Asrock K7S41

Det passer med, at et on-board grafikkort bruger 64 MB shared ram.

Hans

Fra : Henning Lund

Dato : 15-02-06 14:17

Hans wrote:
> Det passer med, at et on-board grafikkort bruger 64 MB shared
> ram.

For dælen da, det vidste jeg ikke kunne ses Nu har jeg ikke
haft skruet maskine fra hinanden, men kan det passe at der kun er
2 sokler til ram i sådan et bræt, hvilke ram skal jeg købe da jeg
gerne vil have lidt mere i end de 2x256 der sidder, da jeg
tiltider bruger ramkrævende programmer?

Fra : Sune Storgaard

Dato : 15-02-06 16:47

Henning Lund wrote:

> [...]
> 2 sokler til ram i sådan et bræt, hvilke ram skal jeg købe da jeg
> gerne vil have lidt mere i end de 2x256 der sidder, da jeg

Ja der er kun 2 slots, så 2*512 eller 2*1gb virker nok mest smart...

Fra : Henning Lund

Dato : 15-02-06 17:07

Sune Storgaard wrote:

> Ja der er kun 2 slots, så 2*512 eller 2*1gb virker nok mest
> smart...

Tak for svaret, det lyder dyrt

Fra : Sune Storgaard

Dato : 15-02-06 17:39

Henning Lund wrote:

> Tak for svaret, det lyder dyrt

276 (+ porto) for 512 lyder nu ganske billigt i mine ører.

Køb 2 og sælg de gamle.

Fra : Henning Lund

Dato : 15-02-06 17:50

Sune Storgaard wrote:

> 276 (+ porto) for 512 lyder nu ganske billigt i mine ører.
>
> Køb 2 og sælg de gamle.

Ja det er sq da ikke så galt, rampriserne er raslet ned siden jeg
sidst købte