Centrering af menu
Fra : Jacob Ask

Dato : 15-02-06 03:31

Hej

Efter at have fulgt lidt passivt med i gruppen et stykke tid, besluttede
jeg mig for at det var på ide at få opdateret min hjemmeside til at
bruge CSS istedet for tabel-layout.

Er stadigt lidt grøn (det er min første side lavet i notepad), og jeg
har nu et lille problem jeg ikke lige kan finde løsningen på.

Jeg ville meget gerne have Menuen centreret i headeren, men kan ikke
umidelbart finde en god løsning. Nogen forslag?

Andre kommentarer er selvfølgeligt også velkomne.

Mvh
Jacob Ask

Fra : Jacob Ask

Dato : 15-02-06 04:55

Og selvfølgeligt skal jeg absolut glemme linket!!!

http://ask.exo.dk/index.shtml

Mvh
Jacob Ask

Fra : Jørgen Farum Jensen

Dato : 15-02-06 12:09

Jacob Ask wrote:
> Og selvfølgeligt skal jeg absolut glemme linket!!!
>
> http://ask.exo.dk/index.shtml
>
> Mvh
> Jacob Ask

ul#navbar {
width:[summen af menupunkternes bredder];
margin:0 auto;

Jørgen Farum Jensen
http://www.webdesign101.dk
..

Fra : jacobask@gmail.com

Dato : 15-02-06 15:56

Jørgen Farum Jensen wrote:

> ul#navbar {
> width:[summen af menupunkternes bredder];
> margin:0 auto;

Det vil jeg da fluks forsoage - takker.

Mvh
Jacob Ask

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 15-02-06 17:16

jacobask@gmail.com skrev:

>Det vil jeg da fluks forsoage - takker.

Du har ikke nogen doctype på dine sider, det skal være og ellers
vil det heller ikke virke i IE,

http://www.alistapart.com/articles/doctype/

Brug

<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01 Transitional//EN"
"http://www.w3.org/TR/html4/loose.dtd">

og det skal stå som det allerørste på dine sider.
så ryger du på min ignoreringsliste.

Fra : jacobask@gmail.com

Dato : 15-02-06 22:05

Knud Gert Ellentoft wrote:

> [...]
>
> http://www.alistapart.com/articles/doctype/
>
> Brug
>
> <!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01 Transitional//EN"

Ups ja, den var smuttet, har fidlet ret meget med at faa menu-systemet
til at virke i IE, og har efterhaanden faaet flyttet det meste af
indholdet rundt mellem nogle foskellige filer (aabenbart lige bortset
fra doctype). Skal nok blive rettet saa snart jeg har mulighed for det.

mvh
Jacob