mobo med agp og support for amd 64x2
Fra : Jakob Nielsen

Dato : 14-02-06 21:57

Jeg ønsker at foretage en opgradering til en amd 64 x 2 cpu og skal bruge et
nyt brundkort. Jeg har imidlertid for kort tid siden købt et nyt agp
grafikkort, og det giver lidt problemer. Jeg kan ikke finde et motherboard
som understøtter både den ønskede cpu og agp. Måske nogen her kan give et
hint til et bundkort, eller definitivt sige at sådan et ikke findes.

Hvis intet bundkort findes, så søger jeg anbefalinger for andre
dobbeltkerne-processorer "som er gode" og som kan ende i et bundkort sammen
med et agp grafikkort.

Fra : FedeDorit

Dato : 14-02-06 22:32

"Jakob Nielsen" <a@b.c> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Hvis intet bundkort findes, så søger jeg anbefalinger for andre
> dobbeltkerne-processorer "som er gode" og som kan ende i et bundkort

ASrock 939DUAL SATA2 har både AGP OG PCI-E x16 .

http://www.asrock.com/support/CPU_Support/show.asp?Model=939Dual-SATA2

MEN læs lidt i dette forum ang. agp ydelse og andre "problemer"

http://www.ocworkbench.com/asrock

Fra : Jakob Nielsen

Dato : 14-02-06 23:11

> ASrock 939DUAL SATA2 har både AGP OG PCI-E x16 .
>
> http://www.asrock.com/support/CPU_Support/show.asp?Model=939Dual-SATA2

Hmm.. det kort findes på edbpriser, og alligevel siges det at der ikke er
nogle motherboards med både sata2 og agp, eller agp og support for amd 64 x
2.. så meget for deres søgesystem. Godt at du kunne hjælpe. Det ser meget
lovende ud. Det har jo lidt af hvert. Noget nyt, noget gammelt, noget blåt
og noget... uhm...

> MEN læs lidt i dette forum ang. agp ydelse og andre "problemer"

Jeg læser det umiddelbart som at problemerne kan løses med biosopdateringer?

Fra : FedeDorit

Dato : 15-02-06 15:30

> [...]
> noget blåt og noget... uhm...

> Jeg læser det umiddelbart som at problemerne kan løses med

Hmm mine ydelses problemer ang agp har ikke løst sig hverken via bios update
eller alternative AGP drivere...læs mine indlæg under "cinnober"

Fra : Jakob Nielsen

Dato : 15-02-06 16:24

> Hmm mine ydelses problemer ang agp har ikke løst sig hverken via bios
> update eller alternative AGP drivere...læs mine indlæg under "cinnober"

Det er et lidt rodet forum. Jeg skal tilsyneladende kigge samtlige tråde
igennem for at finde dig. Kan du kort sige hvad problemet er? Kortet kører
langsommere i almindelig brug? Hvor meget langsommere? Hvad siger asrock?
Hvad er det for et kort?

Fra : Jakob Nielsen

Dato : 15-02-06 16:27

> Jeg skal tilsyneladende kigge samtlige tråde igennem for at finde dig

Ja, eller åbne øjnene.. der var du jo...men kun een tråd, som tilsyneladende
ikke handler om agp-ydelse.

Fra : FedeDorit

Dato : 15-02-06 16:57

> Ja, eller åbne øjnene.. der var du jo...men kun een tråd, som
> tilsyneladende ikke handler om agp-ydelse.

nåå nej jeg har svaret på andre DOH !! ;)

Fra : FedeDorit

Dato : 15-02-06 17:42

"FedeDorit" <nogen@microsoft.dk> skrev i en meddelelse

> "Jakob Nielsen" <a@b.c> skrev i en meddelelse

> nåå nej jeg har svaret på andre DOH !! ;)

MEN hvis du logger ind,vælger SEARCH og skriver mit navn i boksen "Member
number or Public Display Name" så dukker alle tråde op som jeg har lavet+dem
jeg har svaret i...

Fra : FedeDorit

Dato : 15-02-06 16:57

> Det er et lidt rodet forum. Jeg skal tilsyneladende kigge samtlige tråde
> igennem for at finde dig. Kan du kort sige hvad problemet er? Kortet kører
> langsommere i almindelig brug? Hvor meget langsommere?

Gået 400-500 point ned i 3Dmark03 og har sat detaljer ned i Need For Speed
Most Wanted,,mit gamle system kunne køre NFSMW på HIGH i alt.

Hvad siger asrock?

Fra : Jakob Nielsen

Dato : 15-02-06 17:59

> Gået 400-500 point ned i 3Dmark03 og har sat detaljer ned i Need For Speed
> Most Wanted,,mit gamle system kunne køre NFSMW på HIGH i alt.

K. Det er jo lidt fjoget hvis kortet er det samme.

Fra : FedeDorit

Dato : 15-02-06 21:26

> K. Det er jo lidt fjoget hvis kortet er det samme.

Det er det..et MSI 6600GT..

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 15-02-06 09:59

Jakob Nielsen <a@b.c> wrote:

> Hmm.. det kort findes p? edbpriser, og alligevel siges det at der ikke er
> nogle motherboards med b?de sata2 og agp, eller agp og support for amd 64 x
> 2.. s? meget for deres s?gesystem. Godt at du kunne hj?lpe. Det ser meget
> lovende ud. Det har jo lidt af hvert. Noget nyt, noget gammelt, noget bl?t
> og noget... uhm...

derudover har kortet en "future CPU" slot, dvs en slot til afløseren
for socket 939.

Fra : Hans M. Pedersen

Dato : 14-02-06 22:55

"Jakob Nielsen" <a@b.c> skrev i en meddelelse news:43f24415$0$67261$157c6196@dreader2.cybercity.dk...
> [...]
> og agp. Måske nogen her kan give et hint til et bundkort, eller definitivt sige at sådan et ikke findes.

Jeg mener at have læst i går, at mit ASUS A8V Deluxe skulle kunne det med
seneste BIOS ver. 17, men du må heller tjekke hos ASUS.
Jeg er i øvrigt godt tilfreds med min A8V som jeg netop har opgraderet til ver.17.2

Kig de seneste indlæg ang. A8V

http://forums.pcper.com/forumdisplay.php?f=8