vægt afgift påhængsvogn
Fra : Tournesol

Dato : 14-02-06 16:08

Hejsa

Er der en der lige har et link til hvor jeg kan læse hvad det koster i
vægtafgift at have cv ,camplet eller trailer prisen er måske den samme ????

Knus Henriette.

Fra : Claus

Dato : 14-02-06 17:39

"Tournesol" <bankehytten@kattebakkeyahoo.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
|
| Er der en der lige har et link til hvor jeg kan læse hvad det koster i
| vægtafgift at have cv ,camplet eller trailer prisen er måske den samme

Her: http://www.campingferie.dk/h7_campingvogne/s/vaegtafgift.asp

Vh. Claus

Fra : Tournesol

Dato : 14-02-06 18:06

Hejsa

> Her: http://www.campingferie.dk/h7_campingvogne/s/vaegtafgift.asp

jeps men jeg har så ladet mig fortælle at man ikke skal betale vægtafgift af
en trailer helt op til 1000 kg det kan jeg så ikke til at passe med den
tabel ???

Er reglerne for cv, telt vogne og trailer det samme altså havd vægt afgift
angår ???

knus Henriette.

Fra : Jesper Hedegaard

Dato : 14-02-06 18:16

> [...]
> tabel ???
>
> Er reglerne for cv, telt vogne og trailer det samme altså havd vægt afgift

Yep - reglerne er ens. Og grænsen er 500 kg - derunder betales ikke
vægtafgift.
Og derfor ser du f.eks. CombiCamp som både 500 og 750 kg totalvægt. Ud over
at den "tungeste" har bremser er der mig bekendt ingen forskel i
konstruktionen - nårh jo; støddæmpere er forskellen - ikke bremserne (de er
på alle modeller nu).
Samme kan du se i annoncer for en masse "havetrailere" - samme model fåes
som regel både som 500 og 750 kg totalvægt.
Og humlen er at den "lette" ikke koster vægtafgift.
Åh - forresten; havetrailerne har jo osse tit den ulempe at de ikke har
bremser i den størrelse - og så kan de 250 kg ekstra lasteevne jo pludselig
gøre en forskel på om din bil må trække den
Jesper Hedegaard
GS500E når vejret spiller
Volvo når det spilder

Fra : Tournesol

Dato : 14-02-06 18:25

> Yep - reglerne er ens. Og grænsen er 500 kg - derunder betales ikke
> vægtafgift.

ok nu bliver jeg en smule forvirret af det der står på camping ferie
øverstår egen vægt nederst står total vægt hvad regner man med når man skal
hitte ud af havd man skal betale for en trailer eller cv.

jeg kan ikke huske hvad pokker vi betaler for campignvogen :-\

knus Henriette.

Fra : Jesper Hedegaard

Dato : 14-02-06 18:43

> [...]
> skal hitte ud af havd man skal betale for en trailer eller cv.
>
> jeg kan ikke huske hvad pokker vi betaler for campignvogen :-\

Totalvægt - hver gang.
Du får ikke noget forærende af den danske stat, når vi taler om afgifter

Jesper Hedegaard
GS500E når vejret spiller
Volvo når det spilder

Fra : Tournesol

Dato : 14-02-06 19:32

Hejsa

> Totalvægt - hver gang.

hhhmmm underligt har lige luret min bank dimser igennem og jeg betaler kun
454 for cv selv om total vægten er 1175 ???
Fra 801 - 1100 kg 454,- kr.

Fra 1101 - 1300 kg 601,- kr.

> Du får ikke noget forærende af den danske stat, når vi taler om afgifter

næ nej det kan vi kun blive enig i
Nej jeg klager nu ikke jeg får i dan grad noget for pengene

knus Henriette.

Fra : Tournesol

Dato : 14-02-06 20:04

Hejsa

fandt dette link http://www.retsinfo.dk/_GETDOCM_/ACCN/A20030097829-REGL

det er vist mere kompliceret en som sådan såvidt jeg forstå høre cv og
trailer( påhængskøretøj) til 2 hellt forskelige kalgorier cv er 32% af
vægtafgiften på biler og det er egenvægten der tæller, påhængskøretøjer står
længer nede og hvis jeg bare har fattet en smule koster det 110 kr om året
og have en trailer med en Totalvægt 501-1.000 kg

Forvirrende nej det ikke slemt !!!!!

Jeg tror jeg ringer til motorkontoret i morgen og høre

knus Henriette.

Fra : Jesper Hedegaard

Dato : 14-02-06 21:17

> [...]
> året og have en trailer med en Totalvægt 501-1.000 kg
>
> Forvirrende nej det ikke slemt !!!!!
>
> Jeg tror jeg ringer til motorkontoret i morgen og høre

Av - den med egenvægten for cv havde jeg ikke set før. Men det lysner lidt
på mit regnskab; vi skiftede cv i oktober og jeg sad lige og prøvede et
hurgtigt overslag over det skæve periode, vi har betalt, og det passer bare
slet ikke sammen.
Men det tror da så pokker - når vi altså ikke betaler efter totalvægten på
1.200 kg men efter egenvægten på 900 kg. Og pludselig ser mit overslag meget
mere fornuftigt ud. Og så tør jeg alligevel vise mig på jobbet i morgen -
jeg arbejder nemlig med regnskab

Henritte; nu du alligevel ringer til de kloge mennesker derinde - gider du
så lige bede dem forklare hele beregningen for hhv biler på hvide og gule
plader (over og under hhv 2 t og 3,5 t), buser under/over hhv 7, 9 (13 ?)
personer samt hvorfor en pick-up ikke må ha en drejeskammel på ladet til
montering af cv (5th wheel, som de kaldes i USA) uden at de skal
afgiftsbelægges som var både trækker og anhænger een sammenhængende enhed og
altså (svjh) afgiftspålægges som var det en autocamper ?
Hvis du så lige referer svaret her så er du en skat

Korte version: jeg gad ikke ringe til motorkontoret for at få oplysninger

Jesper Hedegaard
GS500E når vejret spiller
Volvo når det spilder

Fra : Tournesol

Dato : 15-02-06 13:25

Hejsa

> [...]
> meget mere fornuftigt ud. Og så tør jeg alligevel vise mig på jobbet i
> morgen - jeg arbejder nemlig med regnskab

dejligt du lærte noget

> [...]
> og altså (svjh) afgiftspålægges som var det en autocamper ?
> Hvis du så lige referer svaret her så er du en skat

Jeg kunne desærre ikke huske dit spørgsmål da jeg ringede så jeg nøjes med
mit eget

> Korte version: jeg gad ikke ringe til motorkontoret for at få oplysninger

næ det gad jeg entlig heller ikke nettet var jo lige ved hånden og det er
åbent 24 timer i døgnet og når nu manden sidder med de sødeste øjne og
gerne vil have en trailer på 750 eller 1000 kg ville jeg jo gerne hurtigt
finde ud af om økonomien kunne bære det så jeg straks kunne sige ja skat
selvfølgelig køber du bare en større trailer
Man kommer altså lagt med blomster drenge

Når men en trailer 501-1000 kg koster 110 kr om året i vægtafgift

knus Henriette.