Tilslutning af mikrofon
Fra : Brian R.

Dato : 14-06-01 08:20

Jeg har forgæves forsøgt at få tilsluttet en mikrofon til min computer -
uden heldigt resultat.

Problemet er at så snart jeg får skruet op for mikrofonen, så har jeg hylen
i højtalerne - og skruer jeg ikke op for mikrofonen så kan jeg dårligt
optage signalet.

Jeg har forsøgt mig med forskellige typer mikrofoner, herunder også en der
er indbygget i min skærm - men uanset valget har jeg denne hylen.

Ideen var at jeg ville bruge den i forbindelse med netmeeting, men her er da
da en fordel at kunne høre hinanden

Er der nogle i gruppen der har en løsning på problemet eller har egne
erfaringer de vil dele?

mvh,
Brian

Fra : Steen Larsen

Dato : 14-06-01 07:54

> Problemet er at så snart jeg får skruet op for mikrofonen, så har jeg
hylen
> i højtalerne - og skruer jeg ikke op for mikrofonen så kan jeg dårligt
> optage signalet.

Det er et velkendt problem, især i tilfælde med netmeeting. Min løsning er
at bruge en hovedtelefon i stedet for højttalere til Netmeeting. Så er du
fri for hyleriet.
Der vil altid være tendenser til hyl, når en mikrofon og en højttaler er så
tæt på hinanden, uanset kvalitet af mikrofon og højttalere.
/Steen

Fra : Cubus

Dato : 14-06-01 16:33

> Det er et velkendt problem, især i tilfælde med netmeeting. Min løsning er
> at bruge en hovedtelefon i stedet for højttalere til Netmeeting. Så er du
> fri for hyleriet.

Og samtalepartneren bliver også fri for at høre et ekko af hvad han selv
siger når man bruger en hovedtelefon.

--
Cubus