/ Forside / Interesser / Helbred / Andet helbred / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Andet helbred
#NavnPoint
Nordsted1 10501
ans 6072
dova 5326
katekismus 3590
HelleBirg.. 3068
CLAN 2619
miritdk 2300
refi 2280
piaskov 2118
10  transor 1971
At få lavet tænder i udlandet!!!
Fra : kim jensen


Dato : 14-02-06 15:04

Jeg har desværre lige knækket en tand, og været hos min danske tandlæge fy
for pokker... pris 6000,00 for en krone + evt. rodbehandling til 4300,00
Men det viste jeg jo godt. Jeg har tidligere fået lavet kroner i Sverige.
Min tidligere danske tandlæge
sagde direkte, at hvis jeg fik lavet mine tænder andre steder end hos ham,
ja så var jeg ikke velkommen hos ham mere. Tja jeg valgte den noget
billigere løsning og skiftede tandlæge, men at skulle gøre det hver gang man
får lavet noget i udlandet vil jeg jo også undgå. Ja så er der måske nok
nogle der vil sige at jeg bare må betale hvad det koster herhjemme.
Men er der nogen der har erfaring om det er en general holdning hos de
danske tandlæger.

mvh kim



 
 
Peter T. (14-02-2006)
Kommentar
Fra : Peter T.


Dato : 14-02-06 17:06

kim jensen udviste en rettidig omhu og skrev:

> Men er der nogen der har erfaring om det er en
> general holdning hos de danske tandlæger.

Det er det ikke. Min egen tandlæge knurrede vist lidt, da jeg kom til
tandtjek hos ham med en frisk svensk krone i undermunden. Men det er altså
konkurrencevilkårene for ham/dem.

--
Mvh. Peter T.

Workingmom (14-02-2006)
Kommentar
Fra : Workingmom


Dato : 14-02-06 19:20

Peter T. skrev:
> kim jensen udviste en rettidig omhu og skrev:
>
>
>>Men er der nogen der har erfaring om det er en
>>general holdning hos de danske tandlæger.
>
>
> Det er det ikke. Min egen tandlæge knurrede vist lidt, da jeg kom til
> tandtjek hos ham med en frisk svensk krone i undermunden. Men det er altså
> konkurrencevilkårene for ham/dem.
>

Ofte, hvis man siger, at man vil høre priser rundt omkring, så bliver
det pludselig billigere i Danmark også

Tine

Benny Mortensen (14-02-2006)
Kommentar
Fra : Benny Mortensen


Dato : 14-02-06 18:44


"kim jensen" <kimfjerndette.jensen@get2net.dk> skrev i en meddelelse
news:43f1e356$0$38715$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
> Jeg har desværre lige knækket en tand, og været hos min danske tandlæge fy
> for pokker... pris 6000,00 for en krone + evt. rodbehandling til 4300,00
> Men det viste jeg jo godt. Jeg har tidligere fået lavet kroner i Sverige.
> Min tidligere danske tandlæge
> sagde direkte, at hvis jeg fik lavet mine tænder andre steder end hos ham,
> ja så var jeg ikke velkommen hos ham mere. Tja jeg valgte den noget
> billigere løsning og skiftede tandlæge, men at skulle gøre det hver gang
man
> får lavet noget i udlandet vil jeg jo også undgå. Ja så er der måske nok
> nogle der vil sige at jeg bare må betale hvad det koster herhjemme.
> Men er der nogen der har erfaring om det er en general holdning hos de
> danske tandlæger.
>
> mvh kim

Min tandlæge, sagde, han kunne godt forstå det, hvis jeg gjorde det. Men han
ville selvfølgelig ikke anbefale det.
Så han ville ikke vise nogle sure miner, og stadig godt være min tandlæge
bagefter.

M.V.H.....Benny..



Åge (14-02-2006)
Kommentar
Fra : Åge


Dato : 14-02-06 19:25


"Benny Mortensen" <ingen@brugbar.dk> skrev i en meddelelse
news:43f21707$0$146$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>
> "kim jensen" <kimfjerndette.jensen@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> news:43f1e356$0$38715$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
> > Jeg har desværre lige knækket en tand, og været hos min danske tandlæge
fy
> > for pokker... pris 6000,00 for en krone + evt. rodbehandling til 4300,00
> > Men det viste jeg jo godt. Jeg har tidligere fået lavet kroner i
Sverige.
> > Min tidligere danske tandlæge
> > sagde direkte, at hvis jeg fik lavet mine tænder andre steder end hos
ham,
> > ja så var jeg ikke velkommen hos ham mere. Tja jeg valgte den noget
> > billigere løsning og skiftede tandlæge, men at skulle gøre det hver gang
> man
> > får lavet noget i udlandet vil jeg jo også undgå. Ja så er der måske nok
> > nogle der vil sige at jeg bare må betale hvad det koster herhjemme.
> > Men er der nogen der har erfaring om det er en general holdning hos de
> > danske tandlæger.
> >
> > mvh kim
>
> Min tandlæge, sagde, han kunne godt forstå det, hvis jeg gjorde det. Men
han
> ville selvfølgelig ikke anbefale det.
> Så han ville ikke vise nogle sure miner, og stadig godt være min tandlæge
> bagefter.
>
> M.V.H.....Benny..
>
Til gengæld kan man prutte priser med danske tandlæger...



js (14-02-2006)
Kommentar
Fra : js


Dato : 14-02-06 19:28

kim jensen skrev:
> Jeg har desværre lige knækket en tand, og været hos min danske tandlæge fy
> for pokker... pris 6000,00 for en krone + evt. rodbehandling til 4300,00
> Men det viste jeg jo godt. Jeg har tidligere fået lavet kroner i Sverige.
> Min tidligere danske tandlæge
> sagde direkte, at hvis jeg fik lavet mine tænder andre steder end hos ham,
> ja så var jeg ikke velkommen hos ham mere. Tja jeg valgte den noget
> billigere løsning og skiftede tandlæge, men at skulle gøre det hver gang man
> får lavet noget i udlandet vil jeg jo også undgå. Ja så er der måske nok
> nogle der vil sige at jeg bare må betale hvad det koster herhjemme.
> Men er der nogen der har erfaring om det er en general holdning hos de
> danske tandlæger.
>
> mvh kim
>
>
Kan vi ikke få navnet på ham, så kan vi jo boykotte ham

--
Mvh
Jørgen O

Erik Andersen (14-02-2006)
Kommentar
Fra : Erik Andersen


Dato : 14-02-06 20:49

> Jeg har desværre lige knækket en tand, og været hos min danske tandlæge fy
> for pokker... pris 6000,00 for en krone + evt. rodbehandling til 4300,00
> Men det viste jeg jo godt. Jeg har tidligere fået lavet kroner i Sverige.
> Min tidligere danske tandlæge
> sagde direkte, at hvis jeg fik lavet mine tænder andre steder end hos ham,
> ja så var jeg ikke velkommen hos ham mere. Tja jeg valgte den noget
> billigere løsning og skiftede tandlæge, men at skulle gøre det hver gang
> man får lavet noget i udlandet vil jeg jo også undgå. Ja så er der måske
> nok nogle der vil sige at jeg bare må betale hvad det koster herhjemme.
> Men er der nogen der har erfaring om det er en general holdning hos de
> danske tandlæger.
>
> mvh kim
>

Jeg kan anbefale at se på hjemmesiden: www.polklinik.dk
Mvh Erik



Too Old (14-02-2006)
Kommentar
Fra : Too Old


Dato : 14-02-06 21:23

"kim jensen" <kimfjerndette.jensen@get2net.dk> wrote in
news:43f1e356$0$38715$edfadb0f@dread12.news.tele.dk:

> Jeg har desværre lige knækket en tand, og været hos min danske
> tandlæge fy for pokker... pris 6000,00 for en krone + evt.
> rodbehandling til 4300,00 Men det viste jeg jo godt. Jeg har tidligere
> fået lavet kroner i Sverige. Min tidligere danske tandlæge
> sagde direkte, at hvis jeg fik lavet mine tænder andre steder end hos
> ham, ja så var jeg ikke velkommen hos ham mere. Tja jeg valgte den
> noget billigere løsning og skiftede tandlæge, men at skulle gøre det
> hver gang man får lavet noget i udlandet vil jeg jo også undgå. Ja så
> er der måske nok nogle der vil sige at jeg bare må betale hvad det
> koster herhjemme. Men er der nogen der har erfaring om det er en
> general holdning hos de danske tandlæger.

Når fede gratis kan få en maveoperation og rygere gratis bliver behandlet
for rygerlunger, så er det egentligt meget uretfærdigt, at folk som f.eks.
skal have kroner på tænderne, skal betale hele beløbet selv. Jeg har selv
betalt en mindre formue hos min tandlæge.
Lad os få gratis tandlægebehandling til alle!
Det andet der er sgu forskelsbehandling, der vil noget!


Erik Andersen (14-02-2006)
Kommentar
Fra : Erik Andersen


Dato : 14-02-06 21:30


"Too Old" <@> skrev i en meddelelse
news:43f23c40$0$38659$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
> "kim jensen" <kimfjerndette.jensen@get2net.dk> wrote in
> news:43f1e356$0$38715$edfadb0f@dread12.news.tele.dk:
>
>> Jeg har desværre lige knækket en tand, og været hos min danske
>> tandlæge fy for pokker... pris 6000,00 for en krone + evt.
>> rodbehandling til 4300,00 Men det viste jeg jo godt. Jeg har tidligere
>> fået lavet kroner i Sverige. Min tidligere danske tandlæge
>> sagde direkte, at hvis jeg fik lavet mine tænder andre steder end hos
>> ham, ja så var jeg ikke velkommen hos ham mere. Tja jeg valgte den
>> noget billigere løsning og skiftede tandlæge, men at skulle gøre det
>> hver gang man får lavet noget i udlandet vil jeg jo også undgå. Ja så
>> er der måske nok nogle der vil sige at jeg bare må betale hvad det
>> koster herhjemme. Men er der nogen der har erfaring om det er en
>> general holdning hos de danske tandlæger.
>
> Når fede gratis kan få en maveoperation og rygere gratis bliver behandlet
> for rygerlunger, så er det egentligt meget uretfærdigt, at folk som f.eks.
> skal have kroner på tænderne, skal betale hele beløbet selv. Jeg har selv
> betalt en mindre formue hos min tandlæge.
> Lad os få gratis tandlægebehandling til alle!
> Det andet der er sgu forskelsbehandling, der vil noget!

Og hørehæmmede gratis kan få høreapparater....
Og os, der kun kan se med et halvt øje, ja, vi skal betale en formue for at
få briller.
/Erik



Anita (14-02-2006)
Kommentar
Fra : Anita


Dato : 14-02-06 22:38

"Erik Andersen" skrev

> Og hørehæmmede gratis kan få høreapparater....

Det er ikke korrekt. Der er et tilskud på 5.000 kr. Men høreapparater er
ofte langt dyrere end det.

Venligst Anita



Povl H. Pedersen (15-02-2006)
Kommentar
Fra : Povl H. Pedersen


Dato : 15-02-06 07:17

In article <4996e$43f249a7$563006c1$4538@news.jay.net>, Anita wrote:
> "Erik Andersen" skrev
>
>> Og hørehæmmede gratis kan få høreapparater....
>
> Det er ikke korrekt. Der er et tilskud på 5.000 kr. Men høreapparater er
> ofte langt dyrere end det.

Vel kun i Danmark hvor tilskudet er så højt.

Tilskud i DK til tandlæger er ikke med til at holde prisen nede, det
er bare en ekstra profit til tandlægerne.

Systemet er helt galt som det er nu.

Too Old (14-02-2006)
Kommentar
Fra : Too Old


Dato : 14-02-06 22:38

"Erik Andersen" <eandersn@post6.tele.dk> wrote in
news:43f23db4$0$2458$edfadb0f@dread14.news.tele.dk:

>
> "Too Old" <@> skrev i en meddelelse
> news:43f23c40$0$38659$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
>> "kim jensen" <kimfjerndette.jensen@get2net.dk> wrote in
>> news:43f1e356$0$38715$edfadb0f@dread12.news.tele.dk:
>>
>>> Jeg har desværre lige knækket en tand, og været hos min danske
>>> tandlæge fy for pokker... pris 6000,00 for en krone + evt.
>>> rodbehandling til 4300,00 Men det viste jeg jo godt. Jeg har
>>> tidligere fået lavet kroner i Sverige. Min tidligere danske tandlæge
>>> sagde direkte, at hvis jeg fik lavet mine tænder andre steder end
>>> hos ham, ja så var jeg ikke velkommen hos ham mere. Tja jeg valgte
>>> den noget billigere løsning og skiftede tandlæge, men at skulle gøre
>>> det hver gang man får lavet noget i udlandet vil jeg jo også undgå.
>>> Ja så er der måske nok nogle der vil sige at jeg bare må betale hvad
>>> det koster herhjemme. Men er der nogen der har erfaring om det er en
>>> general holdning hos de danske tandlæger.
>>
>> Når fede gratis kan få en maveoperation og rygere gratis bliver
>> behandlet for rygerlunger, så er det egentligt meget uretfærdigt, at
>> folk som f.eks. skal have kroner på tænderne, skal betale hele
>> beløbet selv. Jeg har selv betalt en mindre formue hos min tandlæge.
>> Lad os få gratis tandlægebehandling til alle!
>> Det andet der er sgu forskelsbehandling, der vil noget!
>
> Og hørehæmmede gratis kan få høreapparater....
> Og os, der kun kan se med et halvt øje, ja, vi skal betale en formue
> for at få briller.

Ja, det skal selvfølgelig også være gratis.
Få at få ordningen igang hurtigst muligt kan man starte med at gøre det
gratis for folk, som kun tjener under 200.000 kr om året før skat.
Det er da en begyndelse.


Åge (14-02-2006)
Kommentar
Fra : Åge


Dato : 14-02-06 22:54


"Too Old" <@> skrev i en meddelelse
news:43f24dcd$0$38669$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
> "Erik Andersen" <eandersn@post6.tele.dk> wrote in
> news:43f23db4$0$2458$edfadb0f@dread14.news.tele.dk:
>
> >
> > "Too Old" <@> skrev i en meddelelse
> > news:43f23c40$0$38659$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
> >> "kim jensen" <kimfjerndette.jensen@get2net.dk> wrote in
> >> news:43f1e356$0$38715$edfadb0f@dread12.news.tele.dk:
> >>
> >>> Jeg har desværre lige knækket en tand, og været hos min danske
> >>> tandlæge fy for pokker... pris 6000,00 for en krone + evt.
> >>> rodbehandling til 4300,00 Men det viste jeg jo godt. Jeg har
> >>> tidligere fået lavet kroner i Sverige. Min tidligere danske tandlæge
> >>> sagde direkte, at hvis jeg fik lavet mine tænder andre steder end
> >>> hos ham, ja så var jeg ikke velkommen hos ham mere. Tja jeg valgte
> >>> den noget billigere løsning og skiftede tandlæge, men at skulle gøre
> >>> det hver gang man får lavet noget i udlandet vil jeg jo også undgå.
> >>> Ja så er der måske nok nogle der vil sige at jeg bare må betale hvad
> >>> det koster herhjemme. Men er der nogen der har erfaring om det er en
> >>> general holdning hos de danske tandlæger.
> >>
> >> Når fede gratis kan få en maveoperation og rygere gratis bliver
> >> behandlet for rygerlunger, så er det egentligt meget uretfærdigt, at
> >> folk som f.eks. skal have kroner på tænderne, skal betale hele
> >> beløbet selv. Jeg har selv betalt en mindre formue hos min tandlæge.
> >> Lad os få gratis tandlægebehandling til alle!
> >> Det andet der er sgu forskelsbehandling, der vil noget!
> >
> > Og hørehæmmede gratis kan få høreapparater....
> > Og os, der kun kan se med et halvt øje, ja, vi skal betale en formue
> > for at få briller.
>
> Ja, det skal selvfølgelig også være gratis.
> Få at få ordningen igang hurtigst muligt kan man starte med at gøre det
> gratis for folk, som kun tjener under 200.000 kr om året før skat.
> Det er da en begyndelse.

Er der nogen, der tjener så lidt?



Uffe Ravn (15-02-2006)
Kommentar
Fra : Uffe Ravn


Dato : 15-02-06 01:27

Åge wrote:

>> Få at få ordningen igang hurtigst muligt kan man starte med at gøre
>> det gratis for folk, som kun tjener under 200.000 kr om året før
>> skat.
>> Det er da en begyndelse.
>
> Er der nogen, der tjener så lidt?

JEps, og du kan være glad for at du ikke er en af dem.

Mvh. Uffe Ravn



Maria Frederiksen (14-02-2006)
Kommentar
Fra : Maria Frederiksen


Dato : 14-02-06 22:54

> Ja, det skal selvfølgelig også være gratis.
> Få at få ordningen igang hurtigst muligt kan man starte med at gøre det
> gratis for folk, som kun tjener under 200.000 kr om året før skat.
> Det er da en begyndelse.

Og så kan den halvdel af befolkningen, der i forvejen bliver flået i skat jo
bare betale. Men vi er vist ved at nærme os et mindre sidespor.

Mvh Maria



Too Old (16-02-2006)
Kommentar
Fra : Too Old


Dato : 16-02-06 00:35

"Maria Frederiksen" <mf@easyfrag.dk> wrote in
news:43f251da$0$46999$edfadb0f@dread15.news.tele.dk:

>> Ja, det skal selvfølgelig også være gratis.
>> Få at få ordningen igang hurtigst muligt kan man starte med at gøre
>> det gratis for folk, som kun tjener under 200.000 kr om året før
>> skat. Det er da en begyndelse.
>
> Og så kan den halvdel af befolkningen, der i forvejen bliver flået i
> skat jo bare betale.

Selvfølgelig, det manglede da bare, at dem som har, giver til dem,
som ikke har.
Endvidere er der noget, som hedder fradrag. Det er desværre noget, som de
rige udnytter meget, for tænk hvis de kun have råd til een bil og kun kunne
komme på udlandsferie 2 gange om året. Sikke et fattigt liv de ville have.
Suk!



Frandsen (16-02-2006)
Kommentar
Fra : Frandsen


Dato : 16-02-06 09:33

"Too Old" <@> skrev i en meddelelse
news:43f3ba93$0$38668$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
> "Maria Frederiksen" <mf@easyfrag.dk> wrote in
> Endvidere er der noget, som hedder fradrag. Det er desværre noget, som de
> rige udnytter meget,

Hvordan kan rige udnytte det meget? Har de nogle fradrag, som ikke-rige
mennesker ikke har?



Benny Mortensen (16-02-2006)
Kommentar
Fra : Benny Mortensen


Dato : 16-02-06 12:12


"Too Old" <@> skrev i en meddelelse
news:43f3ba93$0$38668$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
> "Maria Frederiksen" <mf@easyfrag.dk> wrote in
> news:43f251da$0$46999$edfadb0f@dread15.news.tele.dk:
>
> >> Ja, det skal selvfølgelig også være gratis.
> >> Få at få ordningen igang hurtigst muligt kan man starte med at gøre
> >> det gratis for folk, som kun tjener under 200.000 kr om året før
> >> skat. Det er da en begyndelse.
> >
> > Og så kan den halvdel af befolkningen, der i forvejen bliver flået i
> > skat jo bare betale.
>
> Selvfølgelig, det manglede da bare, at dem som har, giver til dem,
> som ikke har.
> Endvidere er der noget, som hedder fradrag. Det er desværre noget, som de
> rige udnytter meget, for tænk hvis de kun have råd til een bil og kun
kunne
> komme på udlandsferie 2 gange om året. Sikke et fattigt liv de ville have.
> Suk!

Skat betales af indtægt. Fradrag er noget, som visse udgifter giver ret til.
De har sådan en ganske pudsig fællesnævner, de er som regel, på en eller
anden mystisk måde, en eller anden form for, samfundsgavnlig.
Jeg ved godt, at Chefer altid er røvhuller... De har altid, alt for mange
penge, og en bistandsklient, altid, alt for lidt.
Så det gælder altså om, at holde sig et eller andet sted, imellem disse to
punkter, hvis man vil være OK...

M.V.H....Benny..



Timo Jensen (17-02-2006)
Kommentar
Fra : Timo Jensen


Dato : 17-02-06 10:31

"Too Old" <@> wrote in message
news:43f3ba93$0$38668$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
> Endvidere er der noget, som hedder fradrag. Det er desværre noget, som de
> rige udnytter meget, for tænk hvis de kun have råd til een bil og kun kunne
> komme på udlandsferie 2 gange om året. Sikke et fattigt liv de ville have.
> Suk!
Ja f.eks. kan de rige starte med at trække 70% fra sin indtægt. Penge som
skattefar skal have.

--
Timo Jensen
Helt nyt katalog. Se varerne på : Aloe-Shop Danmark http://drikkegel.dk/
Mange spændende nyhder. Chokolade-the?



Too Old (17-02-2006)
Kommentar
Fra : Too Old


Dato : 17-02-06 19:41

"Timo Jensen" <procella@post(et).tele.dk> wrote in
news:43f59782$0$38650$edfadb0f@dread12.news.tele.dk:

> "Too Old" <@> wrote in message
> news:43f3ba93$0$38668$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
>> Endvidere er der noget, som hedder fradrag. Det er desværre noget,
>> som de rige udnytter meget, for tænk hvis de kun have råd til een bil
>> og kun kunne komme på udlandsferie 2 gange om året. Sikke et fattigt
>> liv de ville have. Suk!
> Ja f.eks. kan de rige starte med at trække 70% fra sin indtægt. Penge
> som skattefar skal have.

De er stadig rige også efter skattefar har været der!

Karsten (15-02-2006)
Kommentar
Fra : Karsten


Dato : 15-02-06 08:54


"Too Old" <@> skrev i en meddelelse
news:43f24dcd$0$38669$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
> "Erik Andersen" <eandersn@post6.tele.dk> wrote in
> news:43f23db4$0$2458$edfadb0f@dread14.news.tele.dk:
>

>> Og hørehæmmede gratis kan få høreapparater....
>> Og os, der kun kan se med et halvt øje, ja, vi skal betale en formue
>> for at få briller.
>
> Ja, det skal selvfølgelig også være gratis.
> Få at få ordningen igang hurtigst muligt kan man starte med at gøre det
> gratis for folk, som kun tjener under 200.000 kr om året før skat.
> Det er da en begyndelse.

Ja for alle er jo lige når skatten er betalt.....ikk? :o/

Karsten




Benny Mortensen (15-02-2006)
Kommentar
Fra : Benny Mortensen


Dato : 15-02-06 12:32


"Too Old" <@> skrev i en meddelelse
news:43f23c40$0$38659$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
> "kim jensen" <kimfjerndette.jensen@get2net.dk> wrote in
> news:43f1e356$0$38715$edfadb0f@dread12.news.tele.dk:
>
>
> Når fede gratis kan få en maveoperation og rygere gratis bliver behandlet
> for rygerlunger, så er det egentligt meget uretfærdigt, at folk som f.eks.
> skal have kroner på tænderne, skal betale hele beløbet selv. Jeg har selv
> betalt en mindre formue hos min tandlæge.
> Lad os få gratis tandlægebehandling til alle!
> Det andet der er sgu forskelsbehandling, der vil noget!
>

Hvordan finder du forskellen. De grupper du nævner, skal også selv betale
for deres tandlæger. Du ville også blive behandlet for ovennævnte, hvis du
havde brug for det, men da du tilsyneladende ikke har det, tror jeg også du
er bedst tjent med, at man gør forskel, så du ikke bliver behandlet for
rygerlunger, og får en mave indsnævring...

M.V.H.....Benny..



Terkel Pedersen (14-02-2006)
Kommentar
Fra : Terkel Pedersen


Dato : 14-02-06 23:49


"kim jensen" <kimfjerndette.jensen@get2net.dk> skrev i en meddelelse
news:43f1e356$0$38715$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
> Jeg har desværre lige knækket en tand, og været hos min danske tandlæge fy
> for pokker... pris 6000,00 for en krone + evt. rodbehandling til 4300,00
>

http://www.taenk.dk/ er der en prisliste på forskellige tandbehandlinger
hos en række danske tandlæger.

vh. tp



kim jensen (15-02-2006)
Kommentar
Fra : kim jensen


Dato : 15-02-06 09:23


"Terkel Pedersen" <terkelp@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
news:dstmtf$c6f$1@newsbin.cybercity.dk...
>
> På http://www.taenk.dk/ er der en prisliste på forskellige
> tandbehandlinger hos en række danske tandlæger.
>
Det var faktisk en rigtig god side, det er utroligt at der er en så stor
forskel på en rodbehandling
herhjemme.
mvh Kim



Frandsen (16-02-2006)
Kommentar
Fra : Frandsen


Dato : 16-02-06 09:39

"kim jensen" <kimfjerndette.jensen@get2net.dk> skrev i en meddelelse
news:43f1e356$0$38715$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
> Jeg har desværre lige knækket en tand, og været hos min danske tandlæge fy
> for pokker... pris 6000,00 for en krone + evt. rodbehandling til 4300,00
> Men det viste jeg jo godt. Jeg har tidligere fået lavet kroner i Sverige.

Man kan også shoppe rundt hos danske tandlæger, men den billigste er nok
ikke lige så billig som den svenske.

> Min tidligere danske tandlæge
> sagde direkte, at hvis jeg fik lavet mine tænder andre steder end hos ham,
> ja så var jeg ikke velkommen hos ham mere.

Det var meget dumt af ham, og jeg kan godt forstå, at han nu er "tidligere".

> Tja jeg valgte den noget
> billigere løsning og skiftede tandlæge, men at skulle gøre det hver gang
man
> får lavet noget i udlandet vil jeg jo også undgå. Ja så er der måske nok
> nogle der vil sige at jeg bare må betale hvad det koster herhjemme.
> Men er der nogen der har erfaring om det er en general holdning hos de
> danske tandlæger.

Der findes danske tandlæger, der ikke vil have noget at gøre med arbejde
lavet i udlandet, men vil trods alt godt lave andre ting i munden på en, så
hvis man f.eks. har fået lavet en dårlig krone på en eller anden måde, så
kan man risikere, at man skal tilbage til sin udenlandske tandlæge, for at
få den ordnet.



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177496
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408490
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste